liveforthis
Aktiv medlem
Specialized Epic - The tråd
Om du är 170 så är det helt klart M som gäller på en epic.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SvenC sa:När jag tvättade cykeln i kväll efter Hamarby Hill upptäckte jag det här
I bland ska man ha tur.
Sen upptäckte jag det här
I bland ska man ha otur. Vad gör man åt det här? När jag vickar på bakhjulet ser jag att sprickorna glipar och lagret "rör" sig
SvenC sa:SvenC sa:När jag tvättade cykeln i kväll efter Hamarby Hill upptäckte jag det här
I bland ska man ha tur.
I bland ska man ha otur. Vad gör man åt det här? När jag vickar på bakhjulet ser jag att sprickorna glipar och lagret "rör" sig
Jag kontaktade inköpsstället http://www.cykelhuset.com/ och de återkom efter ett par dagar med beskedet att de inte hade någon ram av samma modell, men jag kunde få en svart s-works i utbyte om jag ville. Det tackade jag givetvis ja till.
Jag var och hämtade den i går och lämnade min gamla ram i utbyte. Jag måste säga att ärendet hanterades alldeles utmärkt av hjulhuset och Specialized, snabbt agerat och utan jobbiga diskussioner.
GurraAndersson sa:Hej
Ny här i forumet och på mtb, kört cross innan!
Köpte precis en epic fsr wc -17 men blir inte klok på brain inställningarna, boken är från -15 och inte samma dämpare.
Jag har ingen kompressions skruv på min bakdämpare bara retur? Var justerar man brainen o kompen då?
Letat lite i tråden men hittade inget om det direkt
SvenC sa:SvenC sa:När jag tvättade cykeln i kväll efter Hamarby Hill upptäckte jag det här
I bland ska man ha tur.
Jag kontaktade inköpsstället http://www.cykelhuset.com/ och de återkom efter ett par dagar med beskedet att de inte hade någon ram av samma modell, men jag kunde få en svart s-works i utbyte om jag ville. Det tackade jag givetvis ja till.
Jag var och hämtade den i går och lämnade min gamla ram i utbyte. Jag måste säga att ärendet hanterades alldeles utmärkt av hjulhuset och Specialized, snabbt agerat och utan jobbiga diskussioner.
Rompa sa:GurraAndersson sa:Hej
Ny här i forumet och på mtb, kört cross innan!
Köpte precis en epic fsr wc -17 men blir inte klok på brain inställningarna, boken är från -15 och inte samma dämpare.
Jag har ingen kompressions skruv på min bakdämpare bara retur? Var justerar man brainen o kompen då?
Letat lite i tråden men hittade inget om det direkt
Det är samma dämpare mellan 14-17.
Man justerar brain på brainenheten nere vid bakbromsen, och retur uppe under överröret. Mer än så finns inte.
Oggler sa:SvenC sa:SvenC sa:När jag tvättade cykeln i kväll efter Hamarby Hill upptäckte jag det här
I bland ska man ha tur.
Är inte det där en WC? Då passar väl inte ditt gamla vevparti? Den har väl i så fall brantare gaffelvinkel och längre reach också? Kortare slag i bak. Kortare kedjestag. Eller så ser det bara ut som en WC.
peterpinge sa:Nja stup i kvarten vet jag inte.
Är inne på min 6:de men den sista har jag haft sedan i maj månad och vill knappt skicka iväg den för service.
Till 2018 kom ny brain och hur den är får tiden utvisa
peterpinge sa:Utbytessystem = skickar iväg hela dämparen + brainen och får ny( begagnad)
På min 2015 har jag aldrig hunnit upp i serviceintervallet innan det blivit garantiärende förrän nu , dock fungerar den felfritt sedan Maj månad så vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Men eftersom den numer är vintercykel kör jag nog ett par timmar till innan byte.
Oggler sa:Är det någon som har en susning om det går att dra wire internt i ramen till en hisspinne på en Epic?
För att vara mer specifik så avser jag comp carbon. Rammodellen 2014 - 2017.
Borde det inte gå att dra ett wirehölje ner i sadelröret och runda nere vid vevpartiet och upp i diagonalröret och ut genom hålet avsett för framväxelhöljet (jag har ingen framväxel). Det är ju en relativt stor lucka under vevpartiet som man kan öppna och på så sätt kanske pilla runt höljet där. Men frågan är om ramen över huvud taget är öppen invändigt?
Är det någon som vet?
Oggler sa:Jag har en tid funderat på om det går att köra dropper-post på en epic comp carbon 2014-2017 med intern vajerdragning. Nu har jag kollat och det verkar funka utmärkt.
Oggler sa:Intressant. Fick du höljet förbi vevaxeln utan att det blev för mycket friktion i böjen?
Foss sa:Har gått och blivit med Epic idag. En 2017 i aluminium. Vad har ni för flaskhållare på era? Tänkte ta och skicka efter ett par i samband med att jag köper ett nytt växelreglage.
Inkl kedjebrytaren i gaffelröret? Hörde att man inte får plats med en 12-delad länk i den.Flash_61 sa:Swat kit köpte jag, då klarar man sig och slipper sadelväska.
Johan1978 sa:Inkl kedjebrytaren i gaffelröret? Hörde att man inte får plats med en 12-delad länk i den.Flash_61 sa:Swat kit köpte jag, då klarar man sig och slipper sadelväska.