Spinning i göteborg som inte kostar skjorta

garmen

Medlem
Har någon tips på detta ? Kikade på friskis, men då fanns det bara allkort för ca 3200 :/ är ju inte intresserad av allt annat skräp som är med där ;)

friskis är nog det billigaste du kommer undan i Götet om du inte vill pröjsa drya 100-lappen för enskilda pass. 295 kr / månad för friskis på autogiro. Finns många spinningpass att välja på. Och vem vet, du kanske även vågar dig in i gymet efter ett tag? ;)

mjo vem vet, vi har ju iofs friskvårdspengar från jobbet så det blir ju inte så dyrt, då får det väl bli friskis :P

det är ju ganska behändigt det finns två friskis inom 5 min bil från jobbet, så det lönar väl sig förhoppningsvis i slutet

tack för snabbt svar

Jag kör också Friskis enbart för spinningen, har inte ens varit inne i själva gymmet sen jag började där för ett drygt år sen. 295 spänn i månaden för att spinna ungefär tre gånger i veckan, det blir ungefär 25 kr per gång. Ganska överkomligt tycker jag.

Man kan tyvärr inte pausa sitt kort under sommaren för att man kan träna ute, så man får snällt se på när pengarna dras trots att man knappt är där. På SATS kan man pausa om man vill, men så är de 200 kr dyrare per månad också, så det är inte värt bara av den anledningen.

Flera cykelklubbar i stan har vinterspinning också, kanske kan vara värt att kolla upp? Jag vet åtminstone att Hisingens CK http://www.hisingensck.se/traning/spinning.php och Lygnens Venner http://www.lvg.nu/ har.

perpo skrev:
-------------------------------------------------------
> jag pausade mitt friskiskort, malmö, i somras, de
> hade en engångskostnad på 100kr för att pausa.

Jasså? Låter riktigt bra!
Jag frågade om det gick att pausa här i Göteborg och fick svaret att det bara går om man skadar sig eller blir långvarigt sjuk (och det ska styrkas med läkarintyg) :(

Det blir nog till att säga upp kortet i vår och skaffa ett nytt i höst istället

Ett tips är att gå med i en cykelklubb som har vinterspinning. I min klubb kostar det inget extra.
Det vore bra om det fanns säsongssåinningkort nånstans. Nu får jag snällt punga ut 400 spänn i månaden för att gå på gymets spin 2 ggr i veckan.

Om det är träningen i sig ni är ute efter tycker jag att ni ska försöka få tag i en egen spinningcykel. En bra begagnad kostar förmodligen betydligt mindre än ett årskort, och håller många år. Enklare nya kostar mindre än två årskort åtminstone.

Om man vill spinna gratis har CK Master spinning på Sportlife i Partille. Just nu är passen 90 minuter och stentuffa. Ingår gratis i medlemsavgiften. Dessutom kan du köra hur mycket vit Monark i skatås som du orkar. De passen kanske inte är lika glamorösa med bastu och dylikt men Monarkar är inte just glamorösa.

Kolla hemsidan www.ckmaster.com

Att man sedan erbjuds träningspass ute är inte helt fel heller.

/M

Tillbaka
Topp