Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag började med nån enkel lchf, eller mer plockade bort kolhydrater men det körde jag bara någon dag.Spacekitty sa:2h vatten
4h en banan och lite godis
10h kanelbullar, kaffe, baguette, hamburgare
Saltbristen beror troligast på att du kör LCHF.
Hur märkte du att du hade saltbrist?ozzian89 sa:Vad använder ni när ni cyklar 2h, 4h 10h?
när börjar det behövas något annat än vatten?
vitargo
isotonic
umara
bars
gele
Jag fick upp tanken då jag märkte att jag hade saltbrist....
Bengt-re sa:Vad hände med "ingen mat på rundor under 10 mil" ?
Det är sedan gammalt.
Spacekitty sa:Bengt-re sa:Vad hände med "ingen mat på rundor under 10 mil" ?
Det är sedan gammalt.
Banan och godis är inte mat ;)
Jag har ibland haft med mig banan på turer. Den blir brun och slafsig efter några minuter i ryggsäcken tillsammans med allehanda attiraljer. Snickers däremot - perfekt, för den är ju brun och slafsig redan från början!Bengt-re sa:Spacekitty sa:Bengt-re sa:Vad hände med "ingen mat på rundor under 10 mil" ?
Det är sedan gammalt.
Hmmm...
Jo?
Fast iofs trycker jag en banan ibland på hemvägen när jag pendlar och det är ju bara 41 km hem. Så bryter väl ibland emot normen jag åsså....
Loftberg sa:Jag har ibland haft med mig banan på turer. Den blir brun och slafsig efter några minuter i ryggsäcken tillsammans med allehanda attiraljer. Snickers däremot - perfekt, för den är ju brun och slafsig redan från början!Bengt-re sa:Spacekitty sa:Bengt-re sa:Vad hände med "ingen mat på rundor under 10 mil" ?
Det är sedan gammalt.
Hmmm...
Jo?
Fast iofs trycker jag en banan ibland på hemvägen när jag pendlar och det är ju bara 41 km hem. Så bryter väl ibland emot normen jag åsså....
Jag är en sån som inte befattar mig med begreppet "pass" och jag har ingen aning om vad det är för "zoner" folk snackar om, men jag vet att om jag inte ska bonka så bör jag äta en rejäl måltid ungefär en timme innan jag sticker ut och cyklar (stigcykling i 2-4 timmar vilket är mer eller mindre konstant intervallträning). Två timmar innan funkar men håller inte lika bra.ozzian89 sa:Men laddar ni med något annat innan eller äter ni bara vanlig mat 2-3h innan?
ex havregrynsgröt och 2 ägg sen ut o träna efter 2h?(om jag bara håller på 2-3h med träningen)
ozzian89 sa:Men laddar ni med något annat innan eller äter ni bara vanlig mat 2-3h innan?
ex havregrynsgröt och 2 ägg sen ut o träna efter 2h?(om jag bara håller på 2-3h med träningen)
Bengt-re sa:Loftberg sa:Jag har ibland haft med mig banan på turer. Den blir brun och slafsig efter några minuter i ryggsäcken tillsammans med allehanda attiraljer. Snickers däremot - perfekt, för den är ju brun och slafsig redan från början!Bengt-re sa:Spacekitty sa:Bengt-re sa:Vad hände med "ingen mat på rundor under 10 mil" ?
Det är sedan gammalt.
Hmmm...
Jo?
I ryggfickan håller den oki. Snickers är iofs gott... salt, fett och kållizar - allt man gillar...
ozzian89 sa:ok, tack alla.
Då behöver jag inget mer än vatten ännu.
Men laddar ni med något annat innan eller äter ni bara vanlig mat 2-3h innan?
Loftberg sa:Jag är nog lite på Maktens sida här. Zoner och pass är inget jag lägger vikt vid. Ibland tar jag med mig en chokladkaka och två öl på en skogstur. Eller en färdigblandad GT. Detta har inte gjort mig mindre långsam. Om möjligt kanske bara lite mer benägen att slå mig. Men på räjs har det fortfarande varit gel och vatten. Och lättöl efteråt, så klart.
Luthman Photography sa:Cykling måste ju inte vara träning, det kan bara vara roligt också. Vad blir inte roligare av lite sprit?
ForesterGuy sa:Luthman Photography sa:Cykling måste ju inte vara träning, det kan bara vara roligt också. Vad blir inte roligare av lite sprit?
På inhägnad bana då?
Haha mja, blev kanske lite lätt vinklat. Jag korrigerar en aning: det har hänt att jag tagit med en bärs ut i skogen, men det har nog varit av mer fånig skojkaraktär, snarare än i träningsdiet-syfte. Det vanliga är att jag tar med en flaska vatten eller två (eller kamelpåse). Ibland klämmer jag ner en banan eller clementin också. Men hävdar fortfarande att jag 'drar ut och cyklar en sväng', mer än att jag 'kör ett pass', om vi säger så. Och några KOM har jag inte tagit på ett par år tyvärr :( Satsar på öltråden istället så länge...SGS sa:Loftberg sa:Jag är nog lite på Maktens sida här. Zoner och pass är inget jag lägger vikt vid. Ibland tar jag med mig en chokladkaka och två öl på en skogstur. Eller en färdigblandad GT. Detta har inte gjort mig mindre långsam. Om möjligt kanske bara lite mer benägen att slå mig. Men på räjs har det fortfarande varit gel och vatten. Och lättöl efteråt, så klart.
Allvarligt talat Loftberg. Nog för att jag vet att du gillar öl (öltråden), men du dricker alltså starkvaror medans du är ute och tränar? Är inte du ganska snabb? Plockar KOMs och grejer på löpande band e.t.c.
Måste isåfall börja jag med. Vad gör man inte för att bli snabbare liksom :-)