Spricka i kolfiberram

Gillei

Medlem
Spricka i kolfiberram
Hejsan,

Har upptäckt en spricka i min kolfiberram (där växelkabeln går ut till bakväxeln) på chainstayen. Ramen är en camber 2018 s-works.

Se bifogade bilder. Var mycket svårt att få till en bra bild på insidan men det syns lite svagt på bilden där det rosa har ett litet sträck i sig.

Kan man cykla på detta? Kan jag åtgärda det på något sätt? Har någon erfarenhet av försäkringsbolag för såna här sprickor?

81381680_1058632437808432_4712083086584578048_n.jpg

81687999_2703755339692405_4982591615924174848_n.jpg

/Oroad cyklist

Senast ändrad:
Spricka i kolfiberram
Det du gör är att, som alla trådar från Sverige på internet (typ) rekommenderar kontakta kid1000 här då han jobbar med att laga kolfiberramar. En ram som är utgången blir ens svårt att få tag på... Och om man gör det kostar den 50 lök? Sjukt ovärt på något vis.

Spricka i kolfiberram
@Nickpick

Tack för tipset! Såg att du tipsat om det i en annan tråd också men det var några år sen hehe.

Min förhoppning är att försäkringsbolaget kan stå kostnaden, och då kan det få kosta vad det kostar...

Spricka i kolfiberram
Jag skulle börjat med att skrapa bort lacken för att se om det är en spricka i ramen eller lacken. Hursom är det enkelt att laga.

Spricka i kolfiberram
@Lingon

Det är i ramen, försökte illustrera det med den senare bilden men fick inte till en bild där det var särskilt synligt. Men sprickan syns även på insidan (där det inte finns någon lack).

Är det någon som vet nån i Uppsala/Stockholm trakten som kan hjälpa mig reparera? Förstår det som att Kid1000 är i Leksand? (han är kontaktad i vilket fall)

//GL

Spricka i kolfiberram
Om ditt försäkringsbolag tar det så byter man normalt baksvingen. Dom kommer sannolikt vilja att du kontaktar en lbs för kostnadsförslag, så ring scs och kolla om dom kan få fram en ny baktriangel.

Spricka i kolfiberram
Hej, tack ni som rekommenderar mig. Ni gör det möjligt för mig att göra det jag gillar att göra.
Av en händelse så är det rätt många kunder i sthlm området så åker jag dit regelbundet, snart göteborgområdet så ni slipper tänka på posten eller sådana leveranser utan det blir fram till dörren i viss mån.
/Mattias

Spricka i kolfiberram
det där verkar bättre att laga och förstärka jämfört med att byta ut till en annan sving med samma inadekvata konstruktion.

en ram från 2018 borde man dock kunna reklamera. om man kan visa att den är original.

Tillbaka
Topp