Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Squirt lube?
Lägg ner kedjan i vaxbad istället för squirt. Syltvax funkar bra. Dyrare alternativ finns.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var typ så jag kom fram till att jag skulle testa igen. Hade en flarra där på hylla och efter att jag läst om att "vax är så yberbra" var jag bara tvungen att testa.Jag tror det fortfarande står en liten flaska skvirt på hyllen. Om nån vill ha den kan jag skicka den mot portokostnad. Går även att hämta. Om jag hittar den.
Orka hålla,på…
Samma här, har gjorts i 5 års tid utan några problem....det har inte varit något riktigt skruttväder ännu men båda cyklarna är vaxade och det verkar fungera bra hittills. Tyst och "rent". Lägger på lite vax när jag kommer hem och sedan torkar jag av överflödet, precis som jag gjorde tidigare med oljan.
Skulle nog vilja säga att det var en amatör som gjorde jobbet första gången. Nu slabbar jag nästan inget alls när jag lägger på.Det var typ så jag kom fram till att jag skulle testa igen. Hade en flarra där på hylla och efter att jag läst om att "vax är så yberbra" var jag bara tvungen att testa.
Såg nu i morse att den hade torkat.
Vad det gäller appliceringen av detta så leder "extra dry lube" med hästlängder. Tar ju bara någon minut att torka av det gamla och lägga på nytt. Problemet är äl att det samlas massa skit i rullarna som genom vaxning går att undvika.. Hmm..
"Slow"- koka vaxet slabbar på arbetsbänken isfa droppa på vaxet, som slabbar på cykeln. Kan ma inte bara ta av kedjan och droppa på vaxet på arbetsbänken (så behöver man inte koka)?