Sram nx eagle

oHoj

Medlem
Sram nx eagle
Är det någon som har erfarenhet av att den yttre skruven i drivarmen gängar ur av sig själv och lossnar på Sram nx Eagle ? Jag har köpt en cykel där säljaren påstår att det ofta händer, men det låter lite märkligt....

Sram nx eagle
Om det är dub vevar så lossnar ibland det lilla locket/ringen som är till för att agera mothåll då man demonterar veven. Det sätter man tillbaka med lite loctite bara så är saken biff. Det gör ingen nytta egentligen, annat än när man ska demontera veven. På bilden nedan är det den del det står "dub" på.

Om skruven är det som lossnar lite då och då, så är ditt vevparti, utan särskilda omskrivningar "f*cked".

cr168z01-black.jpg

Men jag vet ju inte vad du menar så jag kanske pratar om något annat.

Sram nx eagle
Om det är dub vevar så lossnar ibland det lilla locket/ringen som är till för att agera mothåll då man demonterar veven. Det sätter man tillbaka med lite loctite bara så är saken biff. Det gör ingen nytta egentligen, annat än när man ska demontera veven. På bilden nedan är det den del det står "dub" på.

Om skruven är det som lossnar lite då och då, så är ditt vevparti, utan särskilda omskrivningar "f*cked".

Visa bilaga 434349

Men jag vet ju inte vad du menar så jag kanske pratar om något annat.
det är den delen det står dub på som saknas. Till saken hör att vevarmen pajade typ direkt och jag behöver byta den men får inte loss skiten för att biten saknas. Visserligen sitter det ju en sån på mitt nya vev men jag har inget verktyg att lossa den med från den nya för att sätta på den gamla....

Sram nx eagle
Dorn och hammare funkar men man skadar den litegrann (kosmetiskt bara). Egentligen ska man väl ha något slags haknyckel men de bör nog lossna rätt så lätt..

Tillbaka
Topp