SS

• Trådstartare Trådstartare jopp
  • Start datum Start datum
SS
Jag har inte SS men när jag blir riktigt "sugen" på att köra SS brukar jag välja en växel och hålla mig till den i en timme eller tills jag tröttnar. Sen är jag mätt på SS för ett tag.

SS
Klart man kör SS

wow01.jpg

ha det
Jan

SS
Jag är sååå glad för att jag valde SS på Kinnekulle i helgen. Slipper en massa mekande här hemma. Bara att spola av och smörja upp kedjan. Och det funkade ju faktiskt över förväntan. Lite tungt i de värsta gyttjepartierna, men de flesta backarna funkade och att cykla med med vatten nästan över hela hjulet funkade. Och kul hade man!

SS
ja, är det Nationaldag så är det:-)

Tobias/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Eye "stål är på riktigt"... den där bilden var
> inte så lite kult o folkhem... maaan...
> koooooolers...
>
> Alla mina vänner är cyklar!

SS
Idag tog jag ut Patrioten på tur, efter att bara ha kört stel SS i tre veckor. Ruskig upplevelse. För det första en massa konstiga växlar att strula med. Och så en massa dämpning som var som att köra med megapunkteringen Bertil. In i kurvan, press på fjädringen och plötsligt sitter man på en helt annan cykel en den man hade på raksträckan. Läskigt. Och precisionscykling kan man ju bara glömma. Jag skulle upp på en liten bro som jag har på väg till jobbet. Trampade till ungefär så hårt som jag gör med SSen för att lyfta framhjulet. Resultatet var att jag tjongade bakhjulet rätt in i kanten innan jag hunnit säga flaska.

Nej, här måste det tillvänjning till så man kan uppskatta sin cykel igen. Ja, och så är det någon idiot som har bytt plats på fram- och bakbroms också...

Tillbaka
Topp