SSWC 2023

SSWC 2023
Coolt. Det kommer bli en bra resa. Jag och Onegear har snackat om det men är fortfarande ambivalenta tyvärr. Det har varit så himla mycket ett tag så ingen av oss har kommit fram till beslut. Just nu är det du som är landslaget?

SSWC 2023
Ajaj. Ser ut att bli 32 km grusgång… Jag som brukar ståcykla med sadeln i bott kommer dö mjölksyradöden. Måste få på en dropper, voine… Hur ska detta gå.

Du tog inte med din grävel-SS?
Droppern verkar inte behövas. Jag såg bara en sten man behövde köra över. Kanske fanns det några sten i bäcken men cyklisten kam ändå inte genom på MTB. Kan du inte drar upp din stolpe tillräckligt hög. Jag köpte en kort stolpe till min SS: 300 mm. Men min ram är XL, så jag skulle kunna drar upp den till vanlig sitthöjd (har dock aldrig provat).

SSWC 2023
Ajaj. Ser ut att bli 32 km grusgång… Jag som brukar ståcykla med sadeln i bott kommer dö mjölksyradöden. Måste få på en dropper, voine… Hur ska detta gå.

Tjena!

På SSWC 2006 så var den större delen av de tävlande shockade över hur teknisk banan var. På en groupride som var under veckan innan så var det en som efter en kort bit i Hellas bara tittade på den som guidade och sa att nu förstod han varför alla svenskarna hade så mycket lägre utväxling. En stund senare trillade polletten ner på riktigt då han fattade att även själva tävlingsbanan skulle vara så teknisk. Sen blev det jakt efter nya drev för lägre utväxling. ?

SSWC 2023
Du tog inte med din grävel-SS?
Droppern verkar inte behövas. Jag såg bara en sten man behövde köra över. Kanske fanns det några sten i bäcken men cyklisten kam ändå inte genom på MTB. Kan du inte drar upp din stolpe tillräckligt hög. Jag köpte en kort stolpe till min SS: 300 mm. Men min ram är XL, så jag skulle kunna drar upp den till vanlig sitthöjd (har dock aldrig provat).
Jo jag kan ju höja sadeln men efter att kört två år med sadeln i bott är det superläskigt med hög sadel och jag kan inte alls cykla som jag brukar så det funkar ej. Men ja, kanske får ta graveln istället.

SSWC 2023
Tjena!

På SSWC 2006 så var den större delen av de tävlande shockade över hur teknisk banan var. På en groupride som var under veckan innan så var det en som efter en kort bit i Hellas bara tittade på den som guidade och sa att nu förstod han varför alla svenskarna hade så mycket lägre utväxling. En stund senare trillade polletten ner på riktigt då han fattade att även själva tävlingsbanan skulle vara så teknisk. Sen blev det jakt efter nya drev för lägre utväxling. ?
32/18 är nog inte optimalt nej… får gå hårt på ölen så jämnar det ut sig.

SSWC 2023
IMG_1104.jpeg

Strax start. Det här ska bli skoj!

SSWC 2023
Min var en av de få som inte låg i en hög utan den låg själv i ett hörn. Typ sist iväg men första backen på 600 höjdmeter gjorde ju att man hann köra om… Typ femma i mål. ?
femmmmmma✨???

grattis x43 ??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️

men sedan; varför är man inte förvånad????

det är en stor ära att ens cykla i samma skog som du Erik:)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp