Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
1000011289.webp

Stål!
40- och 50-talets landsvägshojar tog ut svängarna mer.
Vill du verkligen grotta ned dig får du läsa åtminstone en del av det Jan Heine skriver
kanske börja med
golden_age_r.jpg

<REDIGERAT>
Tyvärr slutsåld ser jag nu.

Senast ändrad:
Stål!
Min Surly Cross Check är sig lik efter 17 år och används sporadiskt, men ska avyttras snart till förmån för nästa projekt. Här är några bilder på den.

Jag blir nog framtidens mopedgubbe eller åtminstone stofil, för jag anser att landsvägscyklar, motorcyklar och bilar alla nådde sin kulmen estetiskt och funktionellt mot slutet av 00-talet. Har ett av varje från den epoken och försöker hålla dem i bra skick. Känner inget habegär efter dagens fordon – jag vill ha känslan av mekanik, inte av plast och datorer.

IMG_1840.webp

IMG_1835.webp

IMG_1836.webp

Stål!
Min Surly Cross Check är sig lik efter 17 år och används sporadiskt, men ska avyttras snart till förmån för nästa projekt. Här är några bilder på den.

Jag blir nog framtidens mopedgubbe eller åtminstone stofil, för jag anser att landsvägscyklar, motorcyklar och bilar alla nådde sin kulmen estetiskt och funktionellt mot slutet av 00-talet. Har ett av varje från den epoken och försöker hålla dem i bra skick. Känner inget habegär efter dagens fordon – jag vill ha känslan av mekanik, inte av plast och datorer.

Visa bilaga 840711
Visa bilaga 840712
Visa bilaga 840713
Det gör dig inte till en mopedgubbe. En mopedgubbe vill till varje pris återuppleva sin förlorade ungdom genom att köpa dyrt det han inte hade råd med som yngling, renovera det och sedan glida runt med andra mopedgubbar och jämföra kunskaper på ett typiskt gubbigt sätt, gärna med grötmyndig ton. Det är gott om detaljkunskap och ont om ödmjukhet. Bland annat.

Föremålet för mopedgubbigheten är gärna så kallade statusprylar, exempelvis de dyraste eller fräckaste klockorna, bilarna, båtarna och mopederna från perioden då mopedgubben var mellan 6 och 16 år gammal.

PS. Fin cykel. DS.

Stål!
Oj så tjusigt! Kan inte någon berätta för mig varför jag INTE ska ha ett italienskt fullblod att rulla runt på på sommarkvällar. Det är bergis dyrt och svårt och dyrt och … alldeles underbart.
Smälliga och opålitliga samt dyra Campaväxlar, konstiga standarder, svåra att underhålla då delarna är ovanliga. Plus då att de är byggda för att köra fort på, inte glida.

Så, ett antal argument! 💪🏻

Tillbaka
Topp