Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kämpa!
Jag gör ju det för fan
Öka!Jag gör ju det för fan
Snyggt!!!
”Fula, svarta komponenter”? Fan Dan, var det du eller Peter Jackson som regisserade Bad Taste?!Snyggt!!!
Och inga fula svarta komponenter!![]()
Och se'n som grädde på moset...Campagnolo!
Jädrar vad fint alltså...
Jag ser dock att fälgarna har svart på sig...”Fula, svarta komponenter”? Fan Dan, var det du eller Peter Jackson som regisserade Bad Taste?!![]()
Tyst min mun får du sockerJag ser dock att fälgarna har svart på sig...
Så är det. Typiskt 90-tal, svarteloxerade fälgar och Recordnav. Hade suttit fint med en svart Modolostam också - helt rätt i stilen.Jag ser dock att fälgarna har svart på sig...
Det blir ett kraftigt minus...
Men det gör inget, hojen är så snygg ändå, trots den fadäsen!
Erkänn nu att du trodde de var bruna, farfar.Tyst min mun får du socker![]()
Ja, jag kanske är för 70, 80 tal i min smak...Så är det. Typiskt 90-tal, svarteloxerade fälgar och Recordnav. Hade suttit fint med en svart Modolostam också - helt rätt i stilen.
De riktigt vackra cyklarna är betydligt äldre än så, tycker jag. 70-talet känns enna lite tråkigt, alla körde Nuovo Record och lite lagom branta vinklar. Förutsägbart och ointressant.Ja, jag kanske är för 70, 80 tal i min smak...
Här tros ingenting. Här ses. Svarta!Erkänn nu att du trodde de var bruna, farfar.
Vill du verkligen grotta ned dig får du läsa åtminstone en del av det Jan Heine skriver40- och 50-talets landsvägshojar tog ut svängarna mer.
Cykelskor av alligatorläder.Hallick-Lila, silverblänk och nån jädra spader? Det här verkar skumt...
Kommer cyklisten att ha hatt och matchande lila shorts i velour? Kanske med lite silverglitter...
Enda som saknas är att du bör matcha sturlindan med sadeln!
Har haft vit styrlinda, men den blir skitig för fort.Enda som saknas är att du bör matcha sturlindan med sadeln!
”Kära lilla krumelur, jag vill inte bliva stur.”Enda som saknas är att du bör matcha sturlindan med sadeln!
Bag-in-boxen måste innehålla italienskt rödtjut, det är riktigt.Viktigare att matcha bib mot ram och skor mot chrome![]()
Usch... Sockerdricka...Bag-in-boxen måste innehålla italienskt rödtjut, det är riktigt.
Inte skur då?Viktigare att matcha bib mot ram och skor mot chrome![]()
Ibland, ibland inte. Skulle aldrig använda moderna kläder och hjälm när jag kör mina gamla hojar, exempelvis.Själv ser jag cykeln som en egen enhet man inte behöver matcha med sitt kit. Kitet matchar övriga kitet, samt ens hudton. Cykeln matchar sig själv. Annars ser det för matchy matchy ut.
Vad använder du för hjälm då?Ibland, ibland inte. Skulle aldrig använda moderna kläder och hjälm när jag kör mina gamla hojar, exempelvis.
Oj så tjusigt! Kan inte någon berätta för mig varför jag INTE ska ha ett italienskt fullblod att rulla runt på på sommarkvällar. Det är bergis dyrt och svårt och dyrt och … alldeles underbart.
Jag kör utan. Och innan någon käckar sig och postar bilder på en korvhjälm i läder: Jean Robic är inte en av mina stilmässiga förebilder.Vad använder du för hjälm då?
Det gör dig inte till en mopedgubbe. En mopedgubbe vill till varje pris återuppleva sin förlorade ungdom genom att köpa dyrt det han inte hade råd med som yngling, renovera det och sedan glida runt med andra mopedgubbar och jämföra kunskaper på ett typiskt gubbigt sätt, gärna med grötmyndig ton. Det är gott om detaljkunskap och ont om ödmjukhet. Bland annat.Min Surly Cross Check är sig lik efter 17 år och används sporadiskt, men ska avyttras snart till förmån för nästa projekt. Här är några bilder på den.
Jag blir nog framtidens mopedgubbe eller åtminstone stofil, för jag anser att landsvägscyklar, motorcyklar och bilar alla nådde sin kulmen estetiskt och funktionellt mot slutet av 00-talet. Har ett av varje från den epoken och försöker hålla dem i bra skick. Känner inget habegär efter dagens fordon – jag vill ha känslan av mekanik, inte av plast och datorer.
Visa bilaga 840711
Visa bilaga 840712
Visa bilaga 840713
Smälliga och opålitliga samt dyra Campaväxlar, konstiga standarder, svåra att underhålla då delarna är ovanliga. Plus då att de är byggda för att köra fort på, inte glida.Oj så tjusigt! Kan inte någon berätta för mig varför jag INTE ska ha ett italienskt fullblod att rulla runt på på sommarkvällar. Det är bergis dyrt och svårt och dyrt och … alldeles underbart.