Stålräser på göteborgsgirot xc mtb

Borgen94

Medlem
Hej,
Jag har försökt kontakta göteborgsgirot utan svar men tänkte kolla om någon har kört xc mtb loppet och om mab skulle kunna köra det med en gammal modifierad stålräser?

Man kanske vill ha iaf 35mm däck. Det verkar jättekul. Kör en testrunda i skogen först och se hur det känns.
Jag har kört ca 2mil som längst med den i skog på asfalt och stigar och har 30mm fram och 35mm bak. Om det är tekniskt större delen av turen blir det ju jobbigt men vanliga grusvägar brukar cykeln klara av galant, dock aldrig längre än 2 mil ?

Jag har kört ca 2mil som längst med den i skog på asfalt och stigar och har 30mm fram och 35mm bak. Om det är tekniskt större delen av turen blir det ju jobbigt men vanliga grusvägar brukar cykeln klara av galant, dock aldrig längre än 2 mil ?
Det är inte vanliga grusvägar, även om det är mycket sådant också. Du kommer inte ha roligt med en sådan cykel helt enkelt. Kör något av alla gravel-event som går istället. Också lite halvskoj på lösa grusvägar med race-geo och smala däck, men roligare än ett XC-lopp iallafall.

Om du vill kan du komma förbi Partille en sväng så kan vi ta en kort tur på en del av banan så du får en uppfattning om hur det är, om du ändå vill känna på det.?

Det är inte vanliga grusvägar, även om det är mycket sådant också. Du kommer inte ha roligt med en sådan cykel helt enkelt. Kör något av alla gravel-event som går istället. Också lite halvskoj på lösa grusvägar med race-geo och smala däck, men roligare än ett XC-lopp iallafall.

Om du vill kan du komma förbi Partille en sväng så kan vi ta en kort tur på en del av banan så du får en uppfattning om hur det är, om du ändå vill känna på det.?
Jo men absolut kan jag tänka mig det, är inte i samma form som alla andra här ? Bor i Borås och saknar körkort men frugan kan tänka sig köra så skicka ett pm så kan vi säkert planera in något ?

Jo men absolut kan jag tänka mig det, är inte i samma form som alla andra här ? Bor i Borås och saknar körkort men frugan kan tänka sig köra så skicka ett pm så kan vi säkert planera in något ?
Tror du gör en grov överskattning om du tror att alla här är vältränade..?

Hör av dig några dagar i förväg om det är aktuellt. Med icke-mtb-däck hade jag valt en torr helg! Man kan cykla asfalt och hoppa på/av turen på flera ställen skulle jag säga, så det blir bra även om det visar sig för jobbigt.?

Edit: Jag bor ungefär vid krysset. Röda linjen visar genväg som kan vara bra så det blir en rundslinga. Blir typ en mil cykling kanske.

D45A58A4-F161-4699-8528-F9B730343DA8.jpeg

Senast ändrad:
funderade inte helt skämtsamt på att ta brompton på cykelvasan en gång. men efter ett rambrott senare på samma cykel orsakat av knagglig is och vinterpendling är jag glad jag inte gjorde det?

Tillbaka
Topp