Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Potthål delux året runt, men inte is...Stumpy sa:Är det inte is året runt där?
Principia sa:
Torrt och fint på vägarna på Södertörn, till och med den minsta vägen mellan Stora Vika och Ösmo var isfri förra helgen. Mestadels sommarunderlag då det knappt är något grus att tala om. Det är bara att trampa på.staine sa:Är det någon is på asfalten på Södertörn? Ska till Nynäs i morn.
fredrikw sa:Torrt och fint på vägarna på Södertörn, till och med den minsta vägen mellan Stora Vika och Ösmo var isfri förra helgen. Mestadels sommarunderlag då det knappt är något grus att tala om. Det är bara att trampa på.staine sa:Är det någon is på asfalten på Södertörn? Ska till Nynäs i morn.
staine sa:Sjöviksvägen, vet inte var den är. Tänkte bränna ner nynäsvägen helt enkelt. Jag tog mig bara till Enskede i dag, det var hur torrt och grusigt som helst. (Ådranvägen brukar alltid vara jobbig, iaf om man kör lvg.)
jomper sa:Sjöviksvägen är riktigt fin och i princip fri från biltrafik också.
Och ja, har inte sett någon is på vägarna på södertörn på ett par veckor, de flesta grannarna har nog sommardäcken på nu.
Härligt! Bara att vänta på att de 171728 ärendena som är före i kön ska behandlas.Hej!
Tack för din anmälan. Ärendet har tilldelats ärendenummer 171729.
Jo, och det var det jag påpekade i min anmälan, ganska elakt lura ut cykel turister och bikepackers på nynäsleden då..Just det där med att sträckan ingår i Nynäsleden tycker jag ger ett litet hopp om att något skulle kunna inträffa. Utan det hade pessimisten i mig dömt ut svaret som "till inget förpliktigande floskler".
Den har blivit bättre eller kanske man ska säga annorlunda snarare. Någon la för ett par år sen ut grus över de värsta potthålen och delarna där asfalten spruckit upp som värst.Har den blivit sämre på sistone? Det var många år sen jag cyklade där. Tyckte att fina omgivningen var väl värd lite lägre fart på mina räser med smala däck. Lite jobbigare om man skulle pendla där varje dag.
Ja, om det blev fason på den så skulle det onekligen öppna upp för nya cykelrundor. Trist att det är som det är.Ådranvägen skulle på flera sätt kunna stödja cyklingen i nord-sydlig riktning. Såväl för pendling och motion. Den har dessutom fin sträckning.
Det skulle kunna vara så att jag av misstag råkat köra där med offroadhoj innan de la ut gruset, den var roligare då :)Som redan sagts så har den blivit bättre. Till och med mycket bättre sen det var som värst. Det fanns kratrar som hade rymt hela happy.
Råkade köra bil där strax innan de bommade igen. Det var väldigt spännande.
Det jobbigaste med den vägsnutten är att det ofta är vinterväglag en månad efter att resten av vägnätet fattat att det är vår. Men visst, jag skulle inte gråta om det blev slät asfalt.
Det var efter att en skolklass från Tungelsta försvann i grop man stängde vägen.Är det någon som vet varför genomfart har omöjliggjorts med hjälp av stenbumlingarna?
Kommunen eller ett kreativt privat initiativ av någon närboende?
De kanske ska nyasfaltera??
Råkade köra vilse med hojen igen och något händer nu. Stenbumlingarna är undanvälta och vägen uppgrävd ett hundratal meter. Det gjorde inte saken enklare att två träd låg över vägen också.
Asfalten var mer uppbruten än förut också så en hel del tung trafik har nog körts där.