Status Ådranvägen 7/4

Status Ådranvägen 7/4
Cyklade där "sent" förra våren och då var det fortfarande isigt, så det förvånar inte det minsta att det fortfarande är is.

Status Ådranvägen 7/4
staine sa:
Är det någon is på asfalten på Södertörn? Ska till Nynäs i morn.
Torrt och fint på vägarna på Södertörn, till och med den minsta vägen mellan Stora Vika och Ösmo var isfri förra helgen. Mestadels sommarunderlag då det knappt är något grus att tala om. Det är bara att trampa på.

Status Ådranvägen 7/4
fredrikw sa:
staine sa:
Är det någon is på asfalten på Södertörn? Ska till Nynäs i morn.
Torrt och fint på vägarna på Södertörn, till och med den minsta vägen mellan Stora Vika och Ösmo var isfri förra helgen. Mestadels sommarunderlag då det knappt är något grus att tala om. Det är bara att trampa på.

Kan dela den uppfattingen. Sjöviksvägen kanske man får vara försiktig på, men ingen spontan orsak att cykla just där.

Välkommen tillbaka förresten!

Status Ådranvägen 7/4
Sjöviksvägen, vet inte var den är. Tänkte bränna ner nynäsvägen helt enkelt. Jag tog mig bara till Enskede i dag, det var hur torrt och grusigt som helst. (Ådranvägen brukar alltid vara jobbig, iaf om man kör lvg.)

Status Ådranvägen 7/4
staine sa:
Sjöviksvägen, vet inte var den är. Tänkte bränna ner nynäsvägen helt enkelt. Jag tog mig bara till Enskede i dag, det var hur torrt och grusigt som helst. (Ådranvägen brukar alltid vara jobbig, iaf om man kör lvg.)

Den inringade. Passar bra om man vill knöla ihop en lite längre runda på södertörn.

Bilagor

• Capture+_2018-04-07-21-51-20.png
    Capture+_2018-04-07-21-51-20.png
    80.7 KB · Besök: 82
Status Ådranvägen 7/4
Sjöviksvägen är riktigt fin och i princip fri från biltrafik också.

Och ja, har inte sett någon is på vägarna på södertörn på ett par veckor, de flesta grannarna har nog sommardäcken på nu.

Status Ådranvägen 7/4
jomper sa:
Sjöviksvägen är riktigt fin och i princip fri från biltrafik också.

Och ja, har inte sett någon is på vägarna på södertörn på ett par veckor, de flesta grannarna har nog sommardäcken på nu.

Då är det nog bara stackars ådranvägen och lite runt Tyresta som fortfarande lider av dödsis nu på södertörn då!

Status Ådranvägen 7/4
Är Ådran fortfarande potthålsminerad är går det att rulla racer där numera?
Fick för mig att jag drömt om att någon hade slaskat på lite asfalt.

Status Ådranvägen 7/4
Cykla med grus cykeln där i veckan funkar,men så dålig så svårt beskriva. Skulle inte ta lvg cykel där..södra delen altså. Senast jag cykla racer där var 2008. Är nog 20+ år sedan det var nåt underhåll på södra delen.
Tror det är Militären som äger/förvaltar den biten. Synd den inte sköts perfekt väg för frilufts folk mfl då.

Senast ändrad:
Status Ådranvägen 7/4
Valde att dra söndagens rutt runt via Pålamalmsvägen istället. Helt med på att man inte vill ha genomfartstrafik där men för andra kunde man ju hoppas att något vettigt skulle hända.

Status Ådranvägen 7/4
Fick svar från Haninge kommun igår:
Hej!

Tack för din anmälan (ärendenummer 171729).

Vi har i dagsläget ingen regelbunden skötsel eller underhåll på den delen av leden. Det är dock en viktig synpunkt, särskilt med tanke på att sträckan ingår i Nynäsleden som vi hänvisar till på vår hemsida. Vi tar med detta i vår framtida planering för att se över möjliga åtgärder.

Med vänlig hälsning
Haninge kommun

Status Ådranvägen 7/4
Just det där med att sträckan ingår i Nynäsleden tycker jag ger ett litet hopp om att något skulle kunna inträffa. Utan det hade pessimisten i mig dömt ut svaret som "till inget förpliktigande floskler".

Status Ådranvägen 7/4
Har den blivit sämre på sistone? Det var många år sen jag cyklade där. Tyckte att fina omgivningen var väl värd lite lägre fart på mina räser med smala däck. Lite jobbigare om man skulle pendla där varje dag.

Status Ådranvägen 7/4
Har den blivit sämre på sistone? Det var många år sen jag cyklade där. Tyckte att fina omgivningen var väl värd lite lägre fart på mina räser med smala däck. Lite jobbigare om man skulle pendla där varje dag.
Den har blivit bättre eller kanske man ska säga annorlunda snarare. Någon la för ett par år sen ut grus över de värsta potthålen och delarna där asfalten spruckit upp som värst.

Status Ådranvägen 7/4
Om man bara är ute efter en genväg på racern kan jag kanske förstå att man blir lite besviken. Jag ser den snarare som en del av nätet av grusvägar i det området, och som sådan är den ju förhållandevis lättrullad och snabb. Kan annars tipsa om massor av grusvägar som genar mellan asfaltsvägar på Södertörn som ni kan bli besvikna på :)

Status Ådranvägen 7/4
Som redan sagts så har den blivit bättre. Till och med mycket bättre sen det var som värst. Det fanns kratrar som hade rymt hela happy.

Råkade köra bil där strax innan de bommade igen. Det var väldigt spännande.

Det jobbigaste med den vägsnutten är att det ofta är vinterväglag en månad efter att resten av vägnätet fattat att det är vår. Men visst, jag skulle inte gråta om det blev slät asfalt.

Status Ådranvägen 7/4
Som redan sagts så har den blivit bättre. Till och med mycket bättre sen det var som värst. Det fanns kratrar som hade rymt hela happy.

Råkade köra bil där strax innan de bommade igen. Det var väldigt spännande.

Det jobbigaste med den vägsnutten är att det ofta är vinterväglag en månad efter att resten av vägnätet fattat att det är vår. Men visst, jag skulle inte gråta om det blev slät asfalt.
Det skulle kunna vara så att jag av misstag råkat köra där med offroadhoj innan de la ut gruset, den var roligare då :)

Status Ådranvägen 7/4
Är det någon som vet varför genomfart har omöjliggjorts med hjälp av stenbumlingarna?
Kommunen eller ett kreativt privat initiativ av någon närboende?

Status Ådranvägen 7/4
Det är en vägförening som har vägen, länken ovan är dit och om du letar så kan du säkert hitta deras beslut.

Status Ådranvägen 7/4
Tillbaka
Topp