Status & Fakta(/fd Rykten) Åre Bike Park

Enligt nuvarande ledbyggarchefen kommer det aldrig bli några gaphopp i ÅBP, just för skaderisken. Sedan finns det garanterat folk som har åsikter om det.

Shimano byggdes klar 2008 (har jag för mig) och har inte ändrats jättemycket sedan dess, så det var verkligen dags för en uppdatering. Det nya som byggts är lite större än dom gamla hoppen med mer variation och ett bättre flyt.
Körde västra igår, såg ut som att det redan finns ett någorlunda stort gap hopp på gubbrakan.

Enligt nuvarande ledbyggarchefen kommer det aldrig bli några gaphopp i ÅBP, just för skaderisken. Sedan finns det garanterat folk som har åsikter om det.

Shimano byggdes klar 2008 (har jag för mig) och har inte ändrats jättemycket sedan dess, så det var verkligen dags för en uppdatering. Det nya som byggts är lite större än dom gamla hoppen med mer variation och ett bättre flyt.

Flytet var ok men kan ju alltid bli bättre. Kommer ihåg Magic varpet i Gesunda som jag alltid tyckte hade så fint flyt trots låg lutning och hastighet.

Gap hoppen ser jag liten nytta med, annat än att hålla förare med lägre skicklighet borta från leden så att man kan hålla fri fart. Det ökar inte svårighetsgraden eller nöjesfaktorn annat än att det tillför risk att skada förare och cykel, och därmed ökar adrenalinhalten för vissa.

Jag är gammal och gubbe så jag rundar dem oftast.

Shimano kan man ju börja i lugnt tempo på förmiddagen och sedan börja ta hela hoppet när man blivit varm i kroppen. Samma på eftermiddagen när man är sjukt trött och inte har farten med sig så kan man ändå har riktigt kul där :)

Förstår förare som inte vill ha barn och nybörjare i banorna, men ändå.

Mer shimano till folket :)

Flytet var ok men kan ju alltid bli bättre. Kommer ihåg Magic varpet i Gesunda som jag alltid tyckte hade så fint flyt trots låg lutning och hastighet.

Gap hoppen ser jag liten nytta med, annat än att hålla förare med lägre skicklighet borta från leden så att man kan hålla fri fart. Det ökar inte svårighetsgraden eller nöjesfaktorn annat än att det tillför risk att skada förare och cykel, och därmed ökar adrenalinhalten för vissa.

Jag är gammal och gubbe så jag rundar dem oftast.

Shimano kan man ju börja i lugnt tempo på förmiddagen och sedan börja ta hela hoppet när man blivit varm i kroppen. Samma på eftermiddagen när man är sjukt trött och inte har farten med sig så kan man ändå har riktigt kul där :)

Förstår förare som inte vill ha barn och nybörjare i banorna, men ändå.

Mer shimano till folket :)
Shimano var ett härligt sätt att komma in i lite mer snabb/avancerad cykling. Kunde rulla första gången, men efterhand man får upp farten blir det mer och mer air time, på ett relativt säkert sätt. Det jag sett av nya när vi var där ser lika ut fast lite mer av allt. Så länge den ovane tar innerspår i första svängen :-).
Nackdelen är en ganska stor hastighetsskillnad, men det löser sig nästan alltid genom att avvakta lagom länge innan man kör in. Nästan alla är duktiga på det. Och vi tjänar ju alla på att få in mer folk i sporten!

Mer stök åt folket! Jag fattar ju att folk gillar flow och hopp men till slut för man ju bermsdöden inombords och drar och kör laps i 1000 tills armarna ger upp.

Jag brukar varva med stökiga singeltracks, det är kul. Speciellt den där som jag tror är västra i Åre.
Det är diciplinhöjande och man får liksom skärpa till sig för att hålla fart. Månstigen å andra sidan blir man ju bara knäckt av att ta sig igen med alla switchbacks.

Men 90% myser jag mest i grävda banor. Sliter mindre på kropp och cykel. Jag är 40+ och kroppen orkar inte som när man vara 25. Rasade in med huvudet först i en sten (OTB) för en vecka sedan i Hafjells svarta DH led, har fortfarande inte hämtat mig.. Hade lätt bytt det åket mot ett åk i blå bana om jag sluppit ryggsmärtorna efter kraschen =) blir kanske 2-3v utan cykling eller mer.

Jag håller med dig om att det kan bli tråkigt efter ett tag med de grävda banorna. I hafjell har de några områden där de kombinerar diciplinerna med grävda berms och lite mer stök.

Man skall nog välja utmaningarna efter sin förmåga.

Nu är toppdelen av Shimano öppen, blev ett par åk på den för mig och kan säga att den är riktigt bra men mycket större än tidigare och rullade ganska långsamt. Hoppen är brantare än tidigare men kickar inte en som man kan förvänta sig, finns en del hopp som jag skulle säga är gaphopp men inte riktigt då de är konkava. Jag tycker att nya leden är mer svart än röd och nya delen va cobra har hopp i storlek som gamla Shimano.

Mer stök åt folket! Jag fattar ju att folk gillar flow och hopp men till slut för man ju bermsdöden inombords och drar och kör laps i 1000 tills armarna ger upp.

Skulle gärna se mer lagom stök. Svåra blå eller lätta röda (tror det passar en stor del av de som cyklar park). Just nu tycker jag det är roligare med enduro. Gillar naturstigar och tycker även naturupplevelsen är bättre. Saknar det i de flesta parker. Åre har några och Vallåsen definitivt. I en park har man ju möjlighet att bygga spännande leder med A o B linjer. Förstår att slitaget är stort och svårt med underhåll men man kan ju drömma.

Skulle gärna se mer lagom stök. Svåra blå eller lätta röda (tror det passar en stor del av de som cyklar park). Just nu tycker jag det är roligare med enduro. Gillar naturstigar och tycker även naturupplevelsen är bättre. Saknar det i de flesta parker. Åre har några och Vallåsen definitivt. I en park har man ju möjlighet att bygga spännande leder med A o B linjer. Förstår att slitaget är stort och svårt med underhåll men man kan ju drömma.
Ja, i bikeparks så har naturliga leder en tråkig tendens att bli väldigt svårt(brant), även rött.
Lofsdalen har dock 2 undantag, de har två röda leder som är ganska flacka, som är snabba och roliga. Inte kört de sen 2019 dock så de är kanske mer slitna nu.

Ja, i bikeparks så har naturliga leder en tråkig tendens att bli väldigt svårt(brant), även rött.
Lofsdalen har dock 2 undantag, de har två röda leder som är ganska flacka, som är snabba och roliga. Inte kört de sen 2019 dock så de är kanske mer slitna nu.
Det hänger väl ihop med att naturliga leder slits "mer", eller ja, jorden försvinner mellan rötter och stenar så det blir stökigare och stökigare. Har man då inte tillräckligt lutning blir det till slut trampcykling. Men visst, men underhålla går det säkert. Och att vill man köra naturliga stigar så är man väl oftast lite duktigare som cyklist och vill då också ha lite mer lutning. Nybörjarna håller sig ju oftast i grävda leder för att det är lättare. Men ja, jag fattar vad ni menar och håller väl delvis med. Även om jag knappt sätter min fot i bike parks längre.

Det är väl lite som att det inte finns speciellt många bultade 5or i Sverige.

Ska man bygga en blå singeltrack så blir det per automatik att man måste ta bort eller fylla igen rötter för att den ska bli blå på riktigt, som Getrappet. Den stora anledningen att det byggs mer flow än stök är väl av rent kommersiella orsaker, det är helt enkelt det den stora massan vill cykla. Sen kan ju flow spänna från Cobra till nya Shimano i svårighetsgrad och passa många olika nivåer. Det är ju bara att kolla på reaktionerna på när ÅBP gick ut med att Shimano skulle byggas om, folk gick ju mer eller mindre bananas av eufori.

Själv gillar jag dom äldre, naturliga stöklederna i parken bäst men jag verkar vara av en försvinnande art.

Ska man bygga en blå singeltrack så blir det per automatik att man måste ta bort eller fylla igen rötter för att den ska bli blå på riktigt, som Getrappet. Den stora anledningen att det byggs mer flow än stök är väl av rent kommersiella orsaker, det är helt enkelt det den stora massan vill cykla. Sen kan ju flow spänna från Cobra till nya Shimano i svårighetsgrad och passa många olika nivåer. Det är ju bara att kolla på reaktionerna på när ÅBP gick ut med att Shimano skulle byggas om, folk gick ju mer eller mindre bananas av eufori.

Själv gillar jag dom äldre, naturliga stöklederna i parken bäst men jag verkar vara av en försvinnande art.

Hallon o blåbär i Källviken är väl blå och den är ju helt optimal, hade bara kunnat få vara 500-1000 m till. Där är det ju en del sten o rötter. Skulle man ta bort stenar rötter är man ju nästan på grön nivå. Men absolut den typen av småstök passar varken barn eller nybörjare så förstår att det inte är något som byggs.

När vi började köra i Åre så var det bara dessa skogsleder/transportvägar att köra, och när man körde på toppen så var det ju inga leder bara stenhällar och grusvägar med kattskallestorlek på stenarna. Det lite komiska var ju ocskå att man vissa dagar var kanske bara 10-15 pers som cyklade på hela fjället (samtidigt).

Varje gång man ramlar in på de där gamla lederna så sköljs man över av en nostaligsk våg =)

Det är väl snart 20år sedan det började med liftburet sommaråka där uppe?

Det har kommit långt, och de grävda lederna drar folk. Njut av att du får vara själv i gammelstöket och hålla fri fart.

Hur går rykterna? Hörde att det var felbyggt eller något problem med nya shimano och att dem skulle behöva fortsätta att bygga för att åtgärda det. Snackades också om att nån redan gjort illa sig på överdelen av shimano

Hur mycket svårare är det?

Jag har just kört liftburen för första gången, i La Thuile. Där finns nästan bara naturstigar, med 800 meter höjdskillnad! Svår dock: riktigt brant och några röda, de flesta stigar är svarta. En paradis för mig. Jag tycker om teknidka utmaningar och inte om höga hastigheter. Sonen tyckte också om det (men misstänker att ha också skulle tycka om hoppleder).

När är det bäst att besöka Åre? Tänker på öppna liftar, öppna leder, risk för nederbörd, köer osv.

Tänkte kanske bila upp från skåne i början av augusti om min nya cykel hunnit levereras.

Över 30 år. Men det kommer en film om Åres cykelhistoria som har premiär imorgon som berättar om allt som hänt sedan starten.

Åh shit, jag trodde de öppnade liftarna (WC liften) och började med DH tidigt på 2000, kanske 2003-2005 nångång? Efter den tävligen WorldCup -99. Men jag har säkert fel. Då var det iallafall inte så mycket till grävda banor, förutom flinbanan som kom där nångång i kälkspåret.

Vi satt med cyklarna i knäet där i WC liften innan hållarna kom på sidorna om jag inte kommer ihåg fel.

Har liftarna varit öppna i 30år eller körde de bara kabinbanan i början?

Kul med filmen!

Senast ändrad:
Åh shit, jag trodde de öppnade liftarna (WC) och började med DH tidigt på 2000, kanske 2003-2005 nångång? Efter den WC -99. Men jag har säkert fel. Då var det iallafall inte så mycket till grävda banor, förutom flinbanan som kom där nångång i kälkspåret.

Kul med filmen!
Åre Bike Park startade 2005 och den första varianten av Flinbanan byggdes i samma veva. Men första gången WC-liften kördes specifikt för cykling var redan 1992 i samband med cykelfestivalen Åre Bike Hållidey.

Åre Bike Park startade 2005 och den första varianten av Flinbanan byggdes i samma veva. Men första gången WC-liften kördes specifikt för cykling var redan 1992 i samband med cykelfestivalen Åre Bike Hållidey.
Ja men då var det nästan precis som jag kommer ihåg det =)

Man tog WC liften upp med cykeln i knät, så rullade man transportleden ned och kryssade gräset för att komma till början av flinbanan.

Jag tror de körde snuskhummeln ibland också (eller om vi tog kabinen upp?), och att rydbergs dropp och den delen fanns ganska tidigt men shimano /uffes och det andra som är där fanns inte, bara ripbranten och ned till DH banan eller stjärnis.

NS banorna som gick i skogen tog de väl bort efter något år, tror det var ganska tidigt, har inte sett att de byggt något nytt alls liknande men jag kanske bara bommat det.

Det fanns en annan bana också som man kunde nå från toppen, om man körde upp mot rödkullen eller vad det heter, och pushar lite. Den var gräs/stig och spångar nästan hela vägen ned till byn, vet inte om den hade något namn. Tror det blev någon konflikt med markägarna där så slutade den användas?

Nostalig!

Man tog WC liften upp med cykeln i knät, så rullade man transportleden ned och kryssade gräset för att komma till början av flinbanan.

Jag tror de körde snuskhummeln ibland också (eller om vi tog kabinen upp?), och att rydbergs dropp och den delen fanns ganska tidigt men shimano /uffes och det andra som är där fanns inte, bara ripbranten och ned till DH banan eller stjärnis.
När projektet som kallades Åre Bike Park startade 2005 kördes VM6:an, Hummeln och Kabinbanan som cykelliftar. Bergbanan användes på försäsong, maj-midsommar. Sen kördes väl WC då och då också.

Första delen av Shimano från Solstigen och ner öppnade 2007, resten av leden året efter.
NS banorna som gick i skogen tog de väl bort efter något år, tror det var ganska tidigt, har inte sett att de byggt något nytt alls liknande men jag kanske bara bommat det.
NS-banorna innan starten på Flinbanan försvann nog 2007.
Det fanns en annan bana också som man kunde nå från toppen, om man körde upp mot rödkullen eller vad det heter, och pushar lite. Den var gräs/stig och spångar nästan hela vägen ned till byn, vet inte om den hade något namn. Tror det blev någon konflikt med markägarna där så slutade den användas?
Jörgens. Finns fortfarande kvar men är ingen officiell led inom parken. Den slutar vid Bräckeparkens nedre del.

När är det bäst att besöka Åre? Tänker på öppna liftar, öppna leder, risk för nederbörd, köer osv.

Tänkte kanske bila upp från skåne i början av augusti om min nya cykel hunnit levereras.
Augusti brukar vara bäst, men som alltid Åre är Åre. Jag är där mest i Augusti o September.

När projektet som kallades Åre Bike Park startade 2005 kördes VM6:an, Hummeln och Kabinbanan som cykelliftar. Bergbanan användes på försäsong, maj-midsommar. Sen kördes väl WC då och då också.

Första delen av Shimano från Solstigen och ner öppnade 2007, resten av leden året efter.

NS-banorna innan starten på Flinbanan försvann nog 2007.

Jörgens. Finns fortfarande kvar men är ingen officiell led inom parken. Den slutar vid Bräckeparkens nedre del.
NS banan tror jag var i DH spåret, om man tar av till höger ut i skogen en bit ned från WC liften, man åker först över en liten klyfta/dalgång och sedan ut i skogen. Den började en kort bit upp från Anitas brant, i liftgatan liksom. Bara vaga minnen, kom plötsligt ihåg den när jag försökte komma ihåg vad vi körde från WC liften. Jag kom bara ihåg WC liften när vi började, inte VM6, kanske det var underhåll eller något i en period.

NS banan tror jag var i DH spåret, om man tar av till höger ut i skogen en bit ned från WC liften, man åker först över en liten klyfta/dalgång och sedan ut i skogen. Den började en kort bit upp från Anitas brant, i liftgatan liksom.
Kindergarten, svängde höger där DH-banan tar vänster under 6:an mot Anitas brant. Broarna var rejält rackliga på slutet innan den stängdes av. Man skulle kunna bygga en kul singletrack där iofs.

Kindergarten, svängde höger där DH-banan tar vänster under 6:an mot Anitas brant. Broarna var rejält rackliga på slutet innan den stängdes av. Man skulle kunna bygga en kul singletrack där iofs.
Såååååå hette den!! Fan folk tror man är fossil när man snackar om de där gamla lederna, kul att någon annan jävel kommer ihåg dem. Det var ett par meter fallhöjd vill jag minnas på högsta punkten, och den var väl inte mer än 30-40cm bred? Tänket var annorlunda då, men ändå kul på sitt sätt.

Med dagens mått är den säkert inte så extrem som man vill minnas den. Allt är ju 10ggr större och värre idag. Men säkerheten har ändå blivit bättre.

Jag tyckte den var ganska obehaglig första gångerna man drog över "bron" som du kallar den, jag kommer ihåg det som north-shore, men det kanske är helt fel.

Såååååå hette den!! Fan folk tror man är fossil när man snackar om de där gamla lederna, kul att någon annan jävel kommer ihåg dem. Det var ett par meter fallhöjd vill jag minnas på högsta punkten, och den var väl inte mer än 30-40cm bred? Tänket var annorlunda då, men ändå kul på sitt sätt.

Med dagens mått är den säkert inte så extrem som man vill minnas den. Allt är ju 10ggr större och värre idag. Men säkerheten har ändå blivit bättre.

Jag tyckte den var ganska obehaglig första gångerna man drog över "bron" som du kallar den, jag kommer ihåg det som north-shore, men det kanske är helt fel.
Det var en serie olika broar/spänger/whatever. Några var både jäkligt smala och högt upp, och blev ganska slemmigt hala med tiden. Just den typen av balanscykling har väl mer eller mindre försvunnit förutom en del gamla installationer på North Shore i Vancouver.

Det var en serie olika broar/spänger/whatever. Några var både jäkligt smala och högt upp, och blev ganska slemmigt hala med tiden. Just den typen av balanscykling har väl mer eller mindre försvunnit förutom en del gamla installationer på North Shore i Vancouver.
Precis, det var faktiskt ganska vanligt där tidigt 2000tal. Det fanns NS banor i skogarna på vissa ställen typ.
Om du bläddrar runt i videosarna på YT jag länkade så ser du mycket från Jämtland, inte bara Åre. Det var en väldigt liten klick då som cyklade DH.

Vi hade banor på försöberget också, långt innan det blev något grävt och fixat av kommunen. Det finns även en gammal DH bana bakom Solliden, på baksidan i sluttningen ned mot E14. Tror det har varit en jätteliten skidbacke där för länge sedan. Kommunen lånade ut en grävmaskin så blev det DH bana istället. Den ser ut som en knölig blomsteräng idag tippar jag.

Andra tider då, jag byggde den övre delen av kindergarten mer eller mindre själv på eget bevåg. Efter ett tag dök en av dåvarande ledbyggare/liftskötare upp i skogen och frågade om jag behövde något och levererade ett antal lass med bräder :). Kikar en del på en youtuber (dangerous dave) som cyklar runt vancouver och där byggs fortfarande denna typ av stigar, jag saknar verkligen den typen av cykling här men jag är övervintrad från den gamla tekniskt brant och stökigt tiden :)

Flyttade sedan för studier och kan tänka mig att underhållet uteblev. Kan även tänka mig att volymen cyklister ökade mer än det var byggt för i t.ex. droppet utför trädklykan. Sista rollern ut på solstigen var ju rätt hög smal och brant :).

Senast ändrad:
Andra tider då, jag byggde den övre delen av kindergarten mer eller mindre själv på eget bevåg. Efter ett tag dök en av dåvarande ledbyggare/liftskötare upp i skogen och frågade om jag behövde något och levererade ett antal lass med bräder :). Kikar en del på en youtuber (dangerous dave) som cyklar runt vancouver och där byggs fortfarande denna typ av stigar, jag saknar verkligen den typen av cykling här men jag är övervintrad från den gamla tekniskt brant och stökigt tiden :)

Flyttade sedan för studier och kan tänka mig att underhållet uteblev. Kan även tänka mig att volymen cyklister ökade mer än det var byggt för i t.ex. droppet utför trädklykan. Sista rollern ut på solstigen var ju rätt hög smal och brant :).
Ditt bygge var av en helt annan klass än nedre kindergarten. Även om byggena inte höll mer än ett år eller två var det kreativa och därtill estetiskt vackra byggen som verkligen utmanade oss. Och som plåster på såren och kanske lite för att hedra den gamla NorthShore-skogen fick ju den svinbranta singletracken i den skogen namnet Nelson. Eller så är det bara jag som tänker i de banorna. Men tack ska du ha för vad du bidrog med. Din insats som banbyggare pratades det mycket om sommaren 2004.

Ska se om jag kan gräva fram några bilder från banorna om jag får liv i externa disken nån dag.

Ditt bygge var av en helt annan klass än nedre kindergarten. Även om byggena inte höll mer än ett år eller två var det kreativa och därtill estetiskt vackra byggen som verkligen utmanade oss. Och som plåster på såren och kanske lite för att hedra den gamla NorthShore-skogen fick ju den svinbranta singletracken i den skogen namnet Nelson. Eller så är det bara jag som tänker i de banorna. Men tack ska du ha för vad du bidrog med. Din insats som banbyggare pratades det mycket om sommaren 2004.

Ska se om jag kan gräva fram några bilder från banorna om jag får liv i externa disken nån dag.
Tack! Det värmer på riktigt att höra :)

När vi började köra i Åre så var det bara dessa skogsleder/transportvägar att köra, och när man körde på toppen så var det ju inga leder bara stenhällar och grusvägar med kattskallestorlek på stenarna. Det lite komiska var ju ocskå att man vissa dagar var kanske bara 10-15 pers som cyklade på hela fjället (samtidigt).

Varje gång man ramlar in på de där gamla lederna så sköljs man över av en nostaligsk våg =)

Det är väl snart 20år sedan det började med liftburet sommaråka där uppe?

Det har kommit långt, och de grävda lederna drar folk. Njut av att du får vara själv i gammelstöket och hålla fri fart.
Ja det var ju det där det var värt att åka upp för! En skogsstig, som lutar nedåt. Men jag fattar att det inte klarar en kommersiell skala. Då blir det snabbt crossbana. Jag älskade årecyklingen de år vi var uppe, 2002-2005 eller så. Bland det roligaste jag gjort. Flowa sig ner på skogsstigar och kalfjällshällar. De grävda grusanläggningar man ser idag lockar tyvärr inte. Men det är väl tur, så farligt som det är!

Och som plåster på såren och kanske lite för att hedra den gamla NorthShore-skogen fick ju den svinbranta singletracken i den skogen namnet Nelson. Eller så är det bara jag som tänker i de banorna.
Nelson kom till efter att Janne Tjärnström varit i just Nelson i British Columbia i Kanada och fick smak för cyklingen där som var brant och teknisk. Så han hörde för sig med Uffe Olofsson som var chef för Åre Bike Park och fick ok på att bygga en egen led på Skutan. Så han gick runt och rekade och hittade en n sträckning som blev bra. Sedan engagerade han ett gäng via klubben ÅBC som hackade ut leden i maj-juni 2009 (har jag för mig) och resten är svensk cykelhistoria. Vi blev halvt ihjälbitna av insekter men resultatet blev grymt bra.

Ursäkta att jag bryter in med något dagsfärskt.
Men för en annan pensionär så var det en hit när det länkades ihop blått hela vägen.
Alltså: Easy rider, Organic, Månskogen1, Cobra connect, Cobra2 och via Bräckesvängen till åttan.
Det låter härligt när ni pratar om gamla tider och stök och bök men för en annan som började med DH vid 63 års ålder är det en annan femma.
Nu är det inte jag som bestämmer vad som ska köras utan min gamla rygg.
Synd att det är så j….a kul att cykla nerför.
Annars kunde man ju skaffa sig en odlingslott istället.
Men kör så det ryker ni, tänk inte på mig.
Men ropa gärna kommer vänster när ni kör om, jag flyttar på mig.

Nelson kom till efter att Janne Tjärnström varit i just Nelson i British Columbia i Kanada och fick smak för cyklingen där som var brant och teknisk. Så han hörde för sig med Uffe Olofsson som var chef för Åre Bike Park och fick ok på att bygga en egen led på Skutan. Så han gick runt och rekade och hittade en n sträckning som blev bra. Sedan engagerade han ett gäng via klubben ÅBC som hackade ut leden i maj-juni 2009 (har jag för mig) och resten är svensk cykelhistoria. Vi blev halvt ihjälbitna av insekter men resultatet blev grymt bra.

Jag tror den måste ha kommit före 2009, för jag körde nog nelson och vid 2009 så hade jag flytt sverige och norrland för varmare orter.

Var det kanske 2008?

Ursäkta att jag bryter in med något dagsfärskt.
Men för en annan pensionär så var det en hit när det länkades ihop blått hela vägen.
Alltså: Easy rider, Organic, Månskogen1, Cobra connect, Cobra2 och via Bräckesvängen till åttan.
Det låter härligt när ni pratar om gamla tider och stök och bök men för en annan som började med DH vid 63 års ålder är det en annan femma.
Nu är det inte jag som bestämmer vad som ska köras utan min gamla rygg.
Synd att det är så j….a kul att cykla nerför.
Annars kunde man ju skaffa sig en odlingslott istället.
Men kör så det ryker ni, tänk inte på mig.
Men ropa gärna kommer vänster när ni kör om, jag flyttar på mig.

Jag hade med mig 3 generationer i samma familj för något år sedan. Fixade hoj och grejer så alla kunde bli med. Äldsta är 70+ och det gick jävligt bra, yngsta var väl runt 16 kanske. Vi klarade hela dagen på bara ett benbrott och det var inga sura miner.

63 är rena ungdomen, 40 är nya 30 osv.

Tillbaka
Topp