Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Körde iofs inte de svarta, men både Moetown och Boulderløypa var under all kritik, och då är de flowiga och Boulder är väl även bitvis liite teknisk. Bästa jämförelsen är väl med Barbro/Twist och typ Shimano och tja...besvikelsen var ordentlig. :)Var där för 3 år sedan och nu för några veckor sedan. Var mest ute efter det "berömda" håriga svarta lederna(Roller Coaster, DH spåret, WC banan etc). Men ja det känns som dom tappat det helt klart, synd. Iofs så såg man att de gjorde lite små underhåll på Coastern när vi var där(cyklade 2 dagar). Fungerade bra med 180 slag+DH casing+Inserts+mjukt gummi. Men ja åk inte dit om man vill ha flowig/familje cykling, det är väldigt tekniskt och brant överlag. Iofs har dom en ny pumptrack längst upp. Övrigt så hade Hafjell med omnejd bra ställen för familje aktiviteter och en dröm med E6 ifrån Gbg.
Bouldre ska ju vara kass, den är gjord sån. Hela poängen är ju att köra fort rakt fram på en stenig gropig grusväg.Körde iofs inte de svarta, men både Moetown och Boulderløypa var under all kritik, och då är de flowiga och Boulder är väl även bitvis liite teknisk. Bästa jämförelsen är väl med Barbro/Twist och typ Shimano och tja...besvikelsen var ordentlig. :)
Edit: Ja, pumptracken var kul. Både för undertecknad och för kids. För övrigt kan man precis bredvid om man är korkad spendera 432 kronor på 3 grillkorv, en (med betoning på EN) våffla med sylt (ingen grädde), och 4 läsk. Norge. :D
Beg to differ. ;)B
Bouldre ska ju vara kass, den är gjord sån. Hela poängen är ju att köra fort rakt fram på en stenig gropig grusväg.
Jag var där tidigare i somras och som en som inte åker till park för att köra flow och hopp levererar det. Stökstigarna är bra och den nya svarta riktigt kul.
Körde nåt varv i Moetown och den var ju inte mer sliten än Shimano i Åre är (dvs väldigt sliten, men inte så det sticker ut är min poäng).
Bouldre har iaf sett ut som den gjorde nu sen jag var där första gången, fem år sen kanske. Och vad jag förstått från kompisarna som varit där längre än så har den varit sån ”alltid”. Namnet ger ju också en hint.Beg to differ. ;)
Om boulderløpa ”ska” se ut som den gjorde när vi var där så är någon dum i huvudet. Helt uppenbart att dräneringen inte funkar och ingen har tid att åtgärda. Samma sak med Moetown. Rent ut sagt farliga berms och landningar på sina ställen - återigen pga synlig vattenerosion som blottlagt sånt man inte vill sätta framhjulet i. Tänk typ grop mellan två stenar osv (och nej, inte en feature).
Så återigen - om det ”ska” se ut så så är de (och alla andra som delar den uppfattningen) helt bänga.
Möjligt att ni var där före oss och det varit riktigt skitväder däremellan. Jag hoppas det för din skull. ;)
Jag har åkt mycket i både Åre och Järvsö så vet hur stor skillnad det kan vara både mellan resurser och ambition.Bouldre har iaf sett ut som den gjorde nu sen jag var där första gången, fem år sen kanske. Och vad jag förstått från kompisarna som varit där längre än så har den varit sån ”alltid”. Namnet ger ju också en hint.
Moetown var bättre förra gången jag var där typ 2019 men det verkar inte bara vara Hafjell som inte orkar hålla efter. Är nog bara Järvsö av det parker jag varit i som haft bra skick på flowlederna. De bromsas ju sönder snabbt om det inte hålls efter ofta.
Inte så att jag försvarar att de inte håller efter men blir ju nyfiken på vad du har för referensramar.
Men är man det för att köra stöket är det väl värt ett besök.
Yes. Inga problem att campa på parkeringen och toalett och dusch finns mellan 7-22 eller nåt sånt. Dricksvatten också i kran vid hyran om man ber snällt.Finns där möjlighet till basic camping, typ parkeringsplats och en kvällsöppen toalett?
Vill du ha sån prepp ska du inte åka dit. Sen kan man (som Rattnalle och jag verkar göra) debattera var gränsen går mellan acceptabelt stök i en flowled och rentav farligt/förrädiskt. Min uppfattning är att man saknar resurserna för att hålla leder i det skick de bör vara för att vara förhållandevis säkert.Har varit sugen länge på att dra till Hafjäll eftersom många har sagt att det är så bra men nu tvekar jag. Var i Trysil förra veckan och maken till välpreppade leder får man leta efter. Som ett salsgolv på vissa flowleder!