Jag har blivit prejad av bussar, etc så många gånger. När jag åkte hem med min nya cykel så stod jag vid skeppsbron precis där man kan svänga till höger för att komma till Gamla Stan och rakt fram för att komma upp till Slussen. När jag stod vid rödljuset, på höger sida minnsan, lär visst finnas en cykelbana där, så kommer det en taxi som kör jävligt nära min vänsterfot. Jag sade högt att "där höll min fot på att bli överkörd". -Stå på cykelbanan då din jävla cyklist skrev idioten till mig. Mitt liv verkade inte var vatten värt för den där "mannen".
En annan gång blev också jag utprejad av en sl-buss. Vid Järla skola eller vad den nu heter. Jag hade hunnit förbi halva bussen när den hetlevrade föraren behagade starta och svängde överdrivet ut i körbanan, vilken gjorde att jag hamnade i motsatt körbana. Som tur var för mig fanns det inga bilar där. Är väl själv inte helt utan temperament, så jag gjorde fingret till honom lite senare - och ringde berättade vad som hade hänt för sl. De beklagade det inträffade så väldigt, typ mycket...
Alltså jag är inte alls förvånad att en person har dött i trafiken. Stämmningen i trafiken nu är verkligen inte bra. "Vi" cyklister är inte oskyldiga. Vissa kör verkligen som om hela universum var deras. Varenda minsta lilla kvadratmillimeter är deras. Rödljus, vad är det? Högerregeln, har inte hört talas om den, etcetera. Jag förstår att bussförare/övriga yrkesförare blir förbannada ibland. Men bussar är stora och stabila och cyklar/cyklister är små och väldigt oskyddade. Det är inte heller ovanligt att yrkesförarna är arga på "vanliga bilförare".
Nä, nu blir det för långt om jag fortsätter.
Väldigt tragiskt när sånt här sker. Väldigt tragiskt.