Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Får väl testa och se ifall man gillar 150 eller 140 mer.Är det mest gbg du cyklar i låter 180 överdrivet iaf. Hellre 130-140 eller kanske lite mer (140-160) om du prioriterar utförsåka och park.
130 bak och 150 fram verkar kul men jag har ingen själv..... vill gärna testa en
Fan vad du byter cyklar hela tiden ?Kommer snart sitta på en 140mm cykel som kan köras med 140 - 160 gaffel. Tror att det är rätt optimalt "all round" för det som man stöter på i Sverige.
Fan vad du byter cyklar hela tiden ?
Gränsfall numera, men åt det hållet.Är Canyon Spectral en enduro? Jag har några polare som kör med det i Göteborg. Det fungerar fint inne i skogen, men dom blir ju trötta på vägen dit och det går ju inte super snabbt heller.
Ser fina ut fast tyvärr utanför min plånboks djup.Commencal’s nya Meta Trail eller IBIS Ripmo verkar klockrena alternativ, 140-145 trampvänliga mm...
Har en ganska okej budget på runt 20000-25000 som max. Går man från en XC hardtail till sin första heldämpad är det nog inte det bästa att lägga 30000-40000 på cykel.Vad ska det kosta? Commencal brukar väl vara prisvärt?
Ser ut som att 130-140 är riktig poppis här i GBG, får väl testa en ifall någon butik har någon. Tog med farsan ut på ett åk och han hyrde någon 130-140 och han tyckte den var bättre än en renodlad DH-hoj.![]()
Har en Snabb 130. 130mm bak och 140mm fram funkar ypperligt i GBG och OK till det mesta i Vallåsen. Kommer nog byta till 150mm fram dock. De flesta jag känner kör dock Process 153 vilket är en väldigt poppis hoj i GBG.
Den lär ju vara bättre uppför i alla fall. ?Ser ut som att 130-140 är riktig poppis här i GBG, får väl testa en ifall någon butik har någon. Tog med farsan ut på ett åk och han hyrde någon 130-140 och han tyckte den var bättre än en renodlad DH-hoj.
Har kikat på en Fuel EX 5 som såg bra utrustad, Vitus Escarpe ser extremt prisvärdig ut och YT ser ju bra ut fast de är aldrig i lager.Billigaste occam? Thyee? Vitus? Vad mer finns på budget?
Fuel ex är väl nice. Hade inte koll på att det fanns en så billig version. Lite klen gaffel och dålig range på växlarna men det borde gå att sätta på en 11-46 kassettHar kikat på en Fuel EX 5 som såg bra utrustad, Vitus Escarpe ser extremt prisvärdig ut och YT ser ju bra ut fast de är aldrig i lager.
Å fan. Jag har 11-46 11vxl och 30T nu. Tycker det funkar bra, har inget behov av ännu lättare växel. 10 vxl är väl mer stabilt än SX?Dom sätter m6000 10s även på instegs ht. Ofta med 11-46 sunrace kassett
Högst troligt säger jag utan att ha testat varken sx eller m6000. Jag hade gärna haft 51 bak men 46 är ok. Fast jag gissar att sx veven är enklare att leva med om man vill uppgradera än vad man nu får för skrot med snik 10s hojarna.Å fan. Jag har 11-46 11vxl och 30T nu. Tycker det funkar bra, har inget behov av ännu lättare växel. 10 vxl är väl mer stabilt än SX?