Rompa
Aktiv medlem
Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!
Nej inte idag ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej inte idag ?
Eller en ordentlig köldknäpp. Ligger någon magisk gräns vid -8. Då brukar det bli ett jävla greppBehövs 1 dm lappmögel nu!
Räckte med dom -2 vi hade i helgen, på lite löv och färsk vegetation. Tidvis riktigt tungt att ta sig fram :pEller en ordentlig köldknäpp. Ligger någon magisk gräns vid -8. Då brukar det bli ett jävla grepp
Nu frågade @ybs inte om det, men det ligger underbar fysik bakom detta. Is i sig är inte så jättehal, utan det krävs en tunn hinna av vatten på isen för att det ska bli riktigt halt. Vanlig is har en väldigt komplex kristallstruktur som gör att den lätt smälter om den utsätts för tryck. Ju närmare vi kommer 0 grader underifrån, desto mindre tryck behövs det. Nära noll räcker det med trycket av en sko när man går eller ett däck om man cyklar, blir det kallare krävs det mer. För skridskor går gränsen vid ca -17 till -20, sen blir det trögt. Trycket som krävs är INTE en linjär funktion av temperaturen utan mer komplex.Eller en ordentlig köldknäpp. Ligger någon magisk gräns vid -8. Då brukar det bli ett jävla grepp
Tvärtom norr om stan tycker jag, grusvägarna var såklart livsfarliga, men skogen mest såg blöt ut, otippat bra grepp.Mycket blött med hala rötter på gårdagens cykling. grusvägspartierna mellan stigarna var bitvis snorhala.
Ja, bortsett från rötterna hade jag bra grepp. Men det var några rejält djupa passager, och ibland fick man vända för att det var en ocean framför.Tvärtom norr om stan tycker jag, grusvägarna var såklart livsfarliga, men skogen mest såg blöt ut, otippat bra grepp.
Anus? Nej då, bara kallt. Jättebra före på järvafältet.Nån som varit ute idag (söndag)? Bra eller anus?
Sitter och velar om jag ska chansa på en cykeltur eller om det är säkrast att hålla till på gymmet fortfarande.
Det var dålig cykling idag. Det är ett som är säkert.
Men vackert var det.
Stalle
Välj isåfall dom sämsta, eftersom det antagligen blir isgata på dom när det börjar smälta bort ?Hjälper det om vi hjälps åt att prioritera någrastigar :)? Såfort 10-20 cyklar passerat brukar det ju bli fint före
Ja ibland är det ju lite pest eller kolera. Isgata eller ospårat. Man får kanske byta prio-spår.Välj isåfall dom sämsta, eftersom det antagligen blir isgata på dom när det börjar smälta bort ?
Vad är dåligt med det där?! ??På gatorna var cyklingen dock bra. Tror att min helstel SS var optimala cykeln med optimala däck till halvröjda gatorna. På stig var det som du säger, dålig men vacker.
Visa bilaga 668240
Vad är dåligt med det där?! ??
Tänkte så, här, längre österut är det mycket snömos. Slänga in cykeln i bilen, köra Sicklaskiftet isof.Är ganska upptrampat längs med stigarna vid bagarmossen. Byelvan, på gränsen, babyheads osv. Helt klart cykelbart.
Nej, men det som brukar trampas upp först är typ blågröna, gula och våta fötter. I morgon eftermiddag borde det i alla fall vara möjligt att ta sig fram. :)Vet någon hur stigarna är i Hellas lite längre in än Sickla skiftet?
Snabba sulor för årstiden må jag sägaMin skog.
Liverapporter från Hellas med omnejd efterfrågas!
Nick-spåret i Ursvik idag på em:Efterlyser även rapporter från norrort.
Min egna skog är rätt svårnavigerad nu när skidspåren preppas, och ska man ta sig iväg nånstans vill man veta att det är cyklingsbart :p
Dubb i skogen är inte fusk det är bara puckatJag kör aldrig dubb i skogen. Det är fusk. ?
Jag sear ut i Lövsta imorgon vid 10. Skicka pm om ni vill haka på!
Kom ej så långt idag. Men vitt var det!Om du rullar förbi Kallhäll och ser några för biffiga cyklar som slajdar nedför för korta backar så är det bara att vinka!