Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men är mycket skönare! ?ergon tynger ned med ett par hundra gram:)
alltså huvudramen är inte så dum viktmässigt. inför ett nytt vinterprojekt tittade jag på huvudram i titan från kina. inte uppenbart värt besväret och risk för flex kan jag säga. typ 500g skillnad.Ja, när man börjar titta på att byta ut delar inser man att många av originaldelarna är rätt viktoptimerade. Förutom ramen.
+1 på den upplevelsen, så jag köpte med S-styre och det känns faktiskt mer normalt än sportigt :)upplevde M-styret som VÄLDIGT högt! S är förmodligen mer "normalt", snarare än att det är supersportigt.
Hur lång är du? 190?Är det bara jag som trivs med M-styre? Jag har å andra sidan den långa sadelstolpen på max utstick.
Jag kollade på sadelhöjden på min vanliga cykel och verkar ha ca 93 cm. Vet inte riktigt hur högt man får den långa stolpen?Är det bara jag som trivs med M-styre? Jag har å andra sidan den långa sadelstolpen på max utstick.
Har du grislånga ben eller hur mäter du?! Inte från vevlagercentrum till översta delen av sadeln k,Jag kollade på sadelhöjden på min vanliga cykel och verkar ha ca 93 cm. Vet inte riktigt hur högt man får den långa stolpen?
Känns sjukt om jag ska behöva teleskopstolpen till mina 183cm ?
Jag köpte min begagnad med kort stolpe. Gick därför direkt på teleskop. Kommer inte ihåg om jag ens kände till andra stolpar då. Min cykel var i ganska dåligt skick vid köpet. Jag hade annat att fixa än stolpen.Jag tror teleskopstolpen kan bli längre än min fasta extra-långa originalstolpe?
Sen undrar jag om jag verkligen är 195 cm längre. Det står så i mitt pass..
Har du grislånga ben eller hur mäter du?! Inte från vevlagercentrum till översta delen av sadeln k,
Jag googlade bara och utgick från Mantles guide, kändes rimligt med tanke på att både vevarmslängd och pedaler kommer påverka den faktiska längden :)Man brukar mäta från vevlagercentrum, så ditt mått lät extremlångt.?
Jag brukar sitta på 78 cm om jag inte minns fel. Är 184 så det låter ju som vi borde sitta ungefär lika. Jag behöver inte teleskopstolpen.Jag googlade bara och utgick från Mantles guide, kändes rimligt med tanke på att både vevarmslängd och pedaler kommer påverka den faktiska längden :)
Men typ 77.5 ifall man mäter från vevlagret då antar jag. Drog bort längden på vevar-pedal
Jag köpte min begagnad med kort stolpe. Gick därför direkt på teleskop. Kommer inte ihåg om jag ens kände till andra stolpar då. Min cykel var i ganska dåligt skick vid köpet. Jag hade annat att fixa än stolpen.
Perfekt, men du har den längre "standardstolpen" ? :)Jag brukar sitta på 78 cm om jag inte minns fel. Är 184 så det låter ju som vi borde sitta ungefär lika. Jag behöver inte teleskopstolpen.
Nä, man krymper.... jag har tappat 3 cm sedan peeken.Jag tror teleskopstolpen kan bli längre än min fasta extra-långa originalstolpe?
Sen undrar jag om jag verkligen är 195 cm längre. Det står så i mitt pass..
Ja, det är jag minst 78% säker på.Perfekt, men du har den längre "standardstolpen" ? :)
Låter rimligt. 73-74 har jag, men har korta ben trots ungefär samma längd.Jag googlade bara och utgick från Mantles guide, kändes rimligt med tanke på att både vevarmslängd och pedaler kommer påverka den faktiska längden :)
Men typ 77.5 ifall man mäter från vevlagret då antar jag. Drog bort längden på vevar-pedal
Tror inte stolpen är särskilt dyr. Jag har en, men om min korta fru vill använda den så vill jag kunna byta för att minimera vikten.Jag har teleskopstolpen till mina rediga 170 cm. Köper man beg får man rätta sig efter vad som bjuds, s a s.
Jag har ingen bild vad jag vet men det är ju inte så konstigt som man kan tro. Det är ju inte en minicykel utan en vikbar cykel. Det funkar ganska bra lättare att cykla 30 km/h eller mer på en Brompton än på en Viking trehjuling. Har ingen bild på det heller.Hur ser det ut när en lång person cyklar på en minicykel? Seriös fråga.
Man sitter ju som på en "normal" cykel (racer, mtb, pendlare), den har bara små hjul.Hur ser det ut när en lång person cyklar på en minicykel? Seriös fråga.
Det är ju det som är det lustiga, lite som en mtb 26a i storlek large.Man sitter ju som på en "normal" cykel (racer, mtb, pendlare), den har bara små hjul.
Man får ha uppnått ett visst mått av trygghet i sig själv för att trivas riktigt bra skulle jag säga, både för Brompton och 26:a i large (jag har båda). En ängslig människa kan såklart bli lite brydd, men det är inget att bry sig om.Det är ju det som är det lustiga, lite som en mtb 26a i storlek large.
Jag funderade på att lägga ut länkar till komponenterna som jag modifierade med. Får man göra det enligt forumreglerna?Efter några år uppehåll från aktivt cyklande har hittat tillbaka genom inköp av två begagnade Bromptons. De senaste åren har jag mer ägnat mig åt båtmekanande och havet. Men efter förra året insåg jag fördelen med att ha en cykel med sig på båtsemester. Det är inte alltid pizzerian eller systembolaget ligger nära hamnen.
Men vissa detaljer ville jag ändra på.
Som båtmänniska är man rätt trött i benen. Därför är en lägsta växel på 30" är nödvändigt. Backarna i Fjällbacka är inte snälla. Det blev en 39t fram och 15t bak.
Därefter måste de saltvattenkänsliga bultarna till framhjulet bytas till kupolbultar. Gänga 5/16-26.
Då jag tyckte att sadelhöjden blev för låg och att sadeln måste bort vid packning, gjorde jag om sadelstolpen för teleskopisk sadelstolpe. Det var inte så svårt. En rörskärare, vinkelkap, sadelklamma, ett sadelrörshims och en 27.2 sadel stolpe, så fick jag teleskopisk sadel för 150kr.
Nu är det bara cyklandet kvar. ?
Du får göra nästan vad som helst utom smygreklam, uppmana till brott, prata politik eller vara stygg.Jag funderade på att lägga ut länkar till komponenterna som jag modifierade med. Får man göra det enligt forumreglerna?
Du borde kunna byta med någon här som har motsatt problem.
dock sker den krympen i ryggens diskar, och inte i benet?Nä, man krymper.... jag har tappat 3 cm sedan peeken.
fram skiljer det inte väsentligt, vid inbromsningar och så. känslan av bakhjulet sitter däremot närmare vevpartiet än på vanliga storhjulade cyklar. kan yttra sig så att brommien vill stegra sig vid brant klättring på låg växel.Man sitter ju som på en "normal" cykel (racer, mtb, pendlare), den har bara små hjul.
vill stegra sig vid brant klättring på låg växel.
Är det den här modellen du menar? Finns i lager här i så fall:Behöver ett nytt original däck Schwalbe Marathon Racer. Förut har jag alltid köpt Brompton delar från England men det känns nu ofördelaktigt pga brexit.
Hittar ingen stans där man kan beställa?
Var brukar ni som inte har lokal butik handla på internet?
Tack så mycket för hjälpen men Brompton har 16 tum däck (35-349)Är det den här modellen du menar? Finns i lager här i så fall:
![]()
Schwalbe Marathon Racer Performance 20" Wired Tyre
The lightest Marathon: the Marathon Racer Performance Wired Tyre by Schwalbe Proper puncture protection through RaceGuard, SpeedGrip compound for best riding characteristics as well as a LiteSkin sidewall to save weight. Guidelines for Replacing E-biwww.bike-components.de
![]()
SCHWALBE Marathon Racer Clincherdäck 20x1.50" Performance Lite Reflex | bikester.se
SCHWALBE Marathon Racer Clincherdäck 20x1.50" Performance Lite Reflex - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.SCHWALBE Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
![]()
Schwalbe Marathon Racer - Performance Line - Tråddäck - 20x1,50 (40-406) E-25 (SEK 465,00)
Med Schwalbes Marathon Racer får du ett av de lättaste däcken i denna klass. Och även utan att du behöver kompromissa med punkteringsskydd. Däck är utrustat...www.atredo.se
![]()
Köp Schwalbe Däck Marathon Racer 20 x 1.50 - Reflekterande
Beställ Schwalbe Däck Marathon Racer 20 x 1.50 - Reflekterandehollandbikeshop.com
Har conti däcken på min gamla Brompton. Ska till Nederländerna och Belgien två veckor och cykla i påsk och tänkte ta den nya. Har fått en skada i ena däcket och är snyggast med likadana däck. Även sugen att prova Maraton Racer Tan Wall men dom är dyra och även dom svåra att hitta. Smidigt med vikbara eftersom jag även brukar ha med ett reservdäck. https://www.brompton.com/shop/parts/schwalbe-marathon-racer-tanwall-tyre#specsvilken del av landet...?
du är inte sugen på de conti du länkade till tidigare?
marathon racer har bra grepp och rull, men utan våld kört sönder två stycken i corden, så lite skeptisk.