Stora tiggartråden.

Stora tiggartråden.
Står det modelid 32973 i länken så ska det vara samma, men du kanske hamnar på en annan sida med din iphone. Det är en element 50 2009, finns i 16.5 och 18 tum och priset är 1216.52 pund.

Stora tiggartråden.
Stervelo skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu vet inte jag var du tittar, men priset är 1216
> på rea och ordinare 2195, det blir cirka 45
> procent rabatt det.

Och du kollar på priset för leverans till Sverige?
Jag får det till 36% både i pund och kronor.

Stora tiggartråden.
Liksom Englund får jag det till 36% rabatt. Om andra känner sig lyckligare med en högre rabatt, så är de bara att grattulera! Hoppas de aldrig märker skillnaden på kontot.

Nåja, den där tilltalade hur som helst. Är väl rödlappen som lyser en i ögonen. Verkar trevlig annars också.

Stora tiggartråden.
RRP-priset verkar vara med moms oavsett om man väljer ett land i europa eller inte. Priset ändrar sig dock om man väljer tex thailand. Därav skillnaden 36% eller 45%.

Stora tiggartråden.
Ok, jag har inte valt något land, bara default sidan jag landar på med den länken som postades.
Men, på den sidan jag fick har de räknat snett, basta.

Stora tiggartråden.
Mitt bidrag till tiggar tråden: Sätt in valfri summa pengar på mitt paypal konto, och slipp en skäggig puss! pigmachine@pigmachine.se

Jag lovar att pengarna inte går till Haiti, utan till mitt personliga ölkonto (som är nödvändigt under dessa kalla månader, I brist på cykelbara landskap)

Stora tiggartråden.
Det blev aldrig någon ny cykel, och jag är inte så ledsen för det... Grannen fick hem två nya Corratec den här veckan, i stället.
Nu slänger jag i stället ut en förfrågan om:

Tyco HO slotcars. Chansar i den här tråden, så slipper vi starta en ny OT.
Moi001.jpg ht=544

De här har jag redan, och två Formel-bilar är på väg hem under veckan. Sedan skall det rejsas, förvuxna grabbar emellan!
Den gula corven är ev. tingad av en kompis som har motsvarande i full skala.. skithögen! :p
Jag skulle få ngn. trevlig i byte, hördes det som.

Är här någon som tröttnat på sina bilar på vinden/ i källaren? :)
Eller kan vi starta en "Visa din Tyco"-tråd nu?

Stora tiggartråden.
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Det blev aldrig någon ny cykel, och jag är inte
> så ledsen för det... Grannen fick hem två nya
> Corratec den här veckan, i stället.
> Nu slänger jag i stället ut en förfrågan om:
>
> Tyco HO slotcars. Chansar i den här tråden, så
> slipper vi starta en ny OT.
>
> De här har jag redan, och två Formel-bilar är
> på väg hem under veckan. Sedan skall det rejsas,
> förvuxna grabbar emellan!
> Den gula corven är ev. tingad av en kompis som
> har motsvarande i full skala.. skithögen! :p
> Jag skulle få ngn. trevlig i byte, hördes det
> som.
>
> Är här någon som tröttnat på sina bilar på
> vinden/ i källaren? :)
> Eller kan vi starta en "Visa din Tyco"-tråd nu?

Tjena!

Woha! Jag hade di där två Hotrodsen.. Fy faen vad jag brände däck med den röda..

Stora tiggartråden.
Kneecap: Har bytt ut gummidäcken, mot kabelgenomföringar från lastbilsindustrin.. Greppar nog så bra, men lämnar solgropar i "asfalten" vid långtidsparkering..

Stora tiggartråden.
En chansning: Impulsköpte en gammal racer för 300pix som jag tänkte göra fulcross av. Bakhjulet visade sig behöva mer vård än vad jag har kunskap till, och dessutom tror jag fälgarna är för smala (13mm innermått) för att hantera CX-däck på 32-35mm. Någon som har ett set gamla fula räcerhjul liggandes?

Stora tiggartråden.
Skulle haft ett 28" bakhjul till 37-622.
IMG_20200413_151930988.jpg

Skrothybrid..
Nuvarande är med 7-delad kassett, men det går bra upp till 9-delat! Om snösvängen i Umeå kanske skrotat resten av cykelbeståndet?

Tillbaka
Topp