[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Är det någon som ligger på ett par brifters för sjudelat? Jag bygger instegshoj åt en mindre bemedlad kamrat.

Modell eller serie spelar ingen roll. Oklar funktion går bra - jag brukar kunna laga det mesta.

Kan betala eller byta eller skänka pengar eller vad ni vill. ?

Sökes: enkla plattispedaler. Bara de funkar så spelar det ingen större roll hur de ser ut. Ska sitta på en på-landet-cykel.

Jag har diverse att byta med och finns i Mölndal/Göteborg.
Måste det vara plattisar eller funkar traditionella racerpedaler?

Av nyfikenhet, har du någon klinga sedan tidigare till det? Eller har du något tips på en billig klinga för femarm?
Har en 110bcd- klinga från ali, tror fabrikatet heter "Deckas" eller liknande. Var billig när jag beställde och fanns i en uppsjö av standarder. Bara cyklat några mil så kan inte riktigt uttala mig om kvalitet

Har en 110bcd- klinga från ali, tror fabrikatet heter "Deckas" eller liknande. Var billig när jag beställde och fanns i en uppsjö av standarder. Bara cyklat några mil så kan inte riktigt uttala mig om kvalitet
Ja, har också varit där och letat, mest att de för fyrbult typ är hälften så dyra!

Jag var lite sen ut startgropen på ram+gaffel igår men söker iaf stel gaffel med skivbromsfäste samt rakt styrrör. Utseende spelar mindre roll. Viss sprickbildning går bra med men jag löser inte gaffel i flera bitar..
Bor i Linköping

Sökes: enkla plattispedaler. Bara de funkar så spelar det ingen större roll hur de ser ut. Ska sitta på en på-landet-cykel.

Jag har diverse att byta med och finns i Mölndal/Göteborg.
Vill du ha dessa får du de gärna:

Söker en framgaffel till pojkens 26" för att montera på när mtb-säsongen tar slut och cykeln används till-från skolan/kompisar under vintern.
Om det är skivbroms eller inte spelar ingen roll. Mest att det är 1 1/8 styrlager och QR-koppling.

Vänlig hälsning
Emil

(typiskt att jag slängde en sån för ett år sen...)

Söker en framgaffel till pojkens 26" för att montera på när mtb-säsongen tar slut och cykeln används till-från skolan/kompisar under vintern.
Om det är skivbroms eller inte spelar ingen roll. Mest att det är 1 1/8 styrlager och QR-koppling.

Vänlig hälsning
Emil

(typiskt att jag slängde en sån för ett år sen...)
Jag skall försöka komma ihåg att slänga ett öga i lådan. Påminn mig gärna om det verkar behövas.

tack, du får gärna kolla!
Finns på Högsbohöjd
1693326331153.jpeg

Är det någon som ligger på ett par brifters för sjudelat? Jag bygger instegshoj åt en mindre bemedlad kamrat.

Modell eller serie spelar ingen roll. Oklar funktion går bra - jag brukar kunna laga det mesta.

Kan betala eller byta eller skänka pengar eller vad ni vill. ?

Shimano?
Jag har ett par RSX-reglage som gärna skänkes till ett behjärtansvärt projekt. Lite skabbiga, men funkade fint är jag plockade av dem för några år sedan.
20230829_192952.JPG
20230829_192921.JPG

Jag och reglagen finns i Uppsala, men det funkar ju förstås att skicka.
/Johan

Har ett par dhb dorica i storlek 45 som tyvärr är något för stora för mig. Lyckats skrapa fram på dojan men annars är dom i bra skick. Följer med cleats :)

Bytes gärna mot något kul i motsvarande värde, alternativt några bärs ed.

IMG_7124.jpegIMG_7122.jpegIMG_7123.jpeg

För info och storleksguide:

Senast ändrad:
Har ett par dhb dorica som tyvärr är något för stora för mig. Lyckats skrapa fram på dojan men annars är dom i bra skick. Följer med cleats :)

Bytes gärna mot något kul i motsvarande värde, alternativt några bärs ed.

För info och storleksguide:
Jag tolkar detta som att de är storlek 45. Om du kan tänka dig att skicka dem så lägger jag gärna beslag på dem. Byteshandel mot något annat än pengar kanske blir svårt då.

Söker framgaffel till en gammal Cyclepro. Ska vara den raka varianten enligt bilder nedan. Färg spelar egentligen mindre roll. Någon som har i gömmorna?

369907181_10159930854028163_9085491273756849640_n.jpg
369751161_10159930853943163_4367766709729075961_n.jpg

Ett till långskott:
Är det någon som har ett on-one Mary bar?
Kan byta mot pengar eller exempelvis ett Midge.

Tja
Har en 26" marzocchi gaffel som behöver nytt hem. Den är sliten och i behov av service. Skickas mot fraktkostnad annars hämtas den i Bromma. 20x110 axel och ca 17cm styrrör.

Bilagor

• 20230528_010126.jpg
    20230528_010126.jpg
    184.7 KB · Besök: 66
  • 20230528_010153.jpg
    20230528_010153.jpg
    164.6 KB · Besök: 63
Jag är också på jakt efter en klämma till sadelrör med en inte supergrov skruv. Har någon Hope men det passar inte i hålet till staget till ett tubus fly. Istället för att borra så vore det bättre med en klämma. Helst orange!

Bontrager affinty women, gammal, men i bra skick. Hittade den på loppis för 20kr, men tydligen kan jag inte använda damsadlar, vem hade kunnat tro? 130mm bred där den är som bredast.

Man får betala det man tycker den är värd, eller så får man få den gratis, inte så noga.

Finns i Karlskoga
20230902_153658.jpg

Någon som råkar ha ett ”överfall” till en sadelstolpe till övers? Känns dumt att köpa ny stolpe. Tappade min nyligen.

IMG_9480.jpeg

Tillbaka
Topp