[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Bild på bromsskican fast i 160-version, märke XSIV:
hel.jpg

Budbilen passerar söderort söndag eftermiddag.

Oj, den måste jag nog tyvärr allra ödmjukast nästan tacka nej till oxr (men stort tack för erbjudandet!!), hittade en bild på 140mm varianten också och det ser i mina ögon mer ut som kylflänsen på en rullbroms.

6911-4-br_im80_r.jpg

7966.jpg

Det ska ju trots allt sitta ett CK-nav så lite smäckert och modernt måste det se ut :)

Senast ändrad:
KentS skrev:
-------------------------------------------------------
> Vulktejp är skönare att hålla i. Tror jag ev.
> har en bit ful sjabbig blå linda.

Fick den sjabbiga lindan med posten idag. Den passar perfekt på rosthögen som snart kommer att stå vid stationen i Karlstad. Tack KentS!

Merkur.JPG

Stort tack igen för bakhjulet Atlas!

Nån som råkar ha ett 4bultat 32T 104mm Drev som ligger och skräpar? Till skogsmoppen.

Söker en styrstam av den äldre modellen, 1" med vinkeln ca 90grader, omkring 110 mm, skall sitta på en Skeppshult. Byts mot något kul, vad sägs om en hembränd cd med Chicha libre t.ex?

Jilster: du har PM.

Edit: Jag har förresten lyckats köpa fel ventiler på slangar (när ska bike-discount köra med cookies så sidan kommer ihåg ens varukorg???) vilket resulterat i att jag har tre nya finfina Contislangar (vanliga 26") med bilventil. Bortskänkes eller bytes mot nån prestaslang (28" eller 26" spelar ingen roll).

Senast ändrad:
CL bromsskiva med lockring sökes, 160mm.
Jag har 2st skivor fast med någon adapter ipressad och saknar lockringen. Skall försöka pressa ur dessa och lyckas det behöver jag bara lockringen.

tjena!
Söker delar till ett projekt jag håller på med.
Dels en dämpad gaffels som passar ett 24" hjul, V-broms.
Sedan en vanlig dämpad gaffel för 26", bromsar spelar inte så stor roll..

Håller på och försöker få ihop lite olika cyklar som kommer vara till utlåning i den lokala cykelparken här. Alla delar från småcyklar till större är väldigt välkommet. Skall försöka få ihop en donationskassa till porto osv men gafflar ovan är nog viktigast i dagsläget. Ni kan läsa mer om projektet här: http://karlslattscykelpark.blogspot.com/
Och gärna gå in och gilla denna sida: http://www.facebook.com/pages/Karlslätts-Cykelpark/257373424282264
"Ju fler jag har med mig desto bättre är det! Det byggs just nu banor från 7-9 år till 3.30meters hopp så det finns för alla, helt ideélt och snart kommer även en jordvelodrom för 5åringar att grävas! Behöver dock folk som gillar ideén så jag har lättare att få med mig sponsorer till verktyg, reservdelar till ungarnas cyklar som punka-lappar, skruvar mm mm.."!

Har redan fått med mig en del privata sponsorer men varför sluta leta? Det kanske finns fler här ute som vill hjälpa ungar att komma igång att cykla, 5-12 år är väl ungefär målgruppen men det finns cykelbanor snart för alla.

Tack för er uppmärksamhet.
Mvh. Johannes "Morfum" Frändås

Jag har en Tioga sadelstolpe, 27.2x350mm, tvåbultsklämma (liknande Thomsons typ av rälsklämma). Den är svart-eloxerad nedersta c:a 10cm och blankpolerad resterande del, ingen superskönhet men fullt funktionsduglig. Säljes för en 50-lapp, kan medtagas till Medborgarplatsen kl 11.45-12.00 imorgon(söndag) t.ex :-)

Jilster skrev:
> Gaffeln borta!
>
> Jilster skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Manitou gaffel ställbart slag 70-100mm vet ej
> > skick eller modell. Skiv fäste och v-broms.
> >
> > skänkes, men hämtas i Hammarby.....

Tack Patrik och lycka till med flytten!
Hoppas vi ses snart igen! *snyft*

; )

Ingen i Västerås som har ett 26"-bakhjul för v-broms över? Skall användas med en sjudelad kassett. Annars blir det att besöka Fultema i morgon :)

Någon som har ett växelöra #25 liggandes som de kan sälja av lite snabbt kring söderort-centrum i Stockholm. Mitt gick sönder förra veckan och sportson där min kona inhandlades hade inga liggandes vilket i sig är skandal.

mytomspunnen skrev:
> Avid 185mm finnes, intresserad Niko?
>

Annars är jag intresserad!

/F

Har du ngn lätt sadel, ngn lätt sadelstolpe (27,2 mm gärna setback), ngt lätt och brett styre utan rise (25,4 mm) eller ngn lätt och kort styrstam (ca 70 mm, 1 1/8" och 25,4 mm) så är jag intresserad.

Mytis, sålänge det inte är roundagon eller octagon, alltså cleansweep lr motsvarande så är jag intresserad! Yoga-sadel i inbyte? Haha ;-)

Det är den på bilden. Och jag har två om ngn annan är intresserad att byta mot det jag nämnt (schreddan?)

Senast ändrad:
Ahaa! NU såg jag bilden! Surfade på mobilen så den hann inte ladda bilden ;-) Cleansweep-skiva passar mig perfa! Hur/var/när, jag är ledig hela kommande veckan? :-)

-- ramen har fått ny ägare, Sennsa han först via PM och hämtade den idag --

Jag har en vit gammal crescent-ram, lvg, som jag skaffade som SS-objekt. Den har samlat damm länge nog nu så nu skänker jag vidare den.

Finns i Örgryte i Göteborg och hämtas senast fredag. Orginalväxlar och bromsar finns om jag lyckas leta rätt på dem. Utan hjul.

/Erik

Senast ändrad:
Audioholic skrev:
> Jag har en vit gammal crescent-ram, lvg, som jag
> skaffade som SS-objekt. Den har samlat damm länge
> nog nu så nu skänker jag vidare den.
>
> Finns i Örgryte i Göteborg och hämtas senast
> fredag. Orginalväxlar och bromsar finns om jag
> lyckas leta rätt på dem. Utan hjul.
>
> /Erik

Jag är intresserad!! Kan hämta den på torsdag. Lunchtid eller runt 14-14.30

/S

Tack till Pbeiljer =)
Den kommer komma till god nytta som utlåningscykel i Karlslätts cykelpark, även kunna rullas av mig för att demonstrera vissa moment under träning då det känns lite overkill att komma med 7" dämpning.. =)
bild-3815.jpg

Sökes: BMX däck för jord/dirt/skog. Slitna spelar inte så stor roll bara dom är "hyfsat" hela =P
Inga slicks med andra ord, det är halt även på gräs tydligen :I

Morfum skrev:
> Sedan en vanlig dämpad gaffel för 26", bromsar
> spelar inte så stor roll..

Jag har en Marzzochi luftgaffel, 100mm slag, för V-broms.

typ sliten, men hel och fullt fungerande.

Kan skicka den om du vill ha dem, PM:a adress isåf.

Jag har en gammal olje-fjäder-marzocchi med 100mm slag som jag gärna skänker bort till bättre behövande. Den är tung men funkar bra, den är av den gamla skolan så att säga. V- och skivbroms.

Jag är lite för lat för att skicka, men det går bra att hämta i city mån-tors de flesta dagar!

Regeln säger ju att staden alltid är Stockholm om inget annat anges :-)

Kan skicka om det behövs men det kostar säkert en hundring eller två.

Jag kan ta OXR,s bromsskiva:)

INgen som har en gammal stålram att skänka. Ramen kan avra skev och paj, jag behöver bara BB,t. Jorn har en säger han men får inte ttag på honom nu. Någon kanske kan PM,a mig hans nummer annrs:)

Tillbaka
Topp