[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

mawa sa:
Peugeot Aubisque bortbytes mot något litet.
Ramen är något rostangripen, bakhjulet är inte särskilt bra och bakväxeln är lite trött. I övrigt fungerar allting ganska bra. Har några slitna Vittoria 23-622 som kan följa med.

Bytes gärna mot ett set Garmin Speed and Cadence sensors, pengar +annat

Storlek? Cyklingsbar innan renovering?

ratatosk sa:
mawa sa:
Ramen är något rostangripen, bakhjulet är inte särskilt bra och bakväxeln är lite trött. I övrigt fungerar allting ganska bra. Har några slitna Vittoria 23-622 som kan följa med.

Storlek ca. 56/57, lite svårmätt, men därikring. Cyklingsbar? Absolut. Den fungerar ganska bra t.o.m. Tänker mig ett bytesvärde kring 5-600 ca.

Har en Sunrace 9-delad kassett 11-25 (lösa drev). Gått ~320 mil, aldrig strulat. Eftersom jag är både tjock och klen så är ju 15-11-dreven rätt oanvända. Finns i Landskrona, kan avlevereras i Lund. Kommer även åka upp till Linköping torsdag nästa vecka. Bytes mot, ja, cykelprylar? Däck (25 mm 700c eller 2-2,2" 29"), cartridge bromsbelägg, kanske en styrstam 100-110 mm?

Bilagor

• IMG_0031.JPG
    IMG_0031.JPG
    252 KB · Besök: 38
Jag insåg nyss att min nymonterade 10-delade kassett glappar på min 9/10s body. Nån som har en sån där 1mm spacer i nån låda?

Jag tror den ska se ut typ så här (den ska alltså sitta innanför kassetten):

zzz.jpg

Edit:
Eller så här kanske...:

zzzzzzzz.jpg

Senast ändrad:
Någon i Götet med omnejd som kan tänkas ha 12 st svarta DT revolution liggande i 265mm-längd?

Ringt runt till varenda LBS jag kan komma på...

nån av er andra skrotsamlare här inne som råkas ha ett aphängarstyre samt limpsadel liggandes? sthlm med omnejd helst

Peugeot Competition söker nytt hem. Byte med moderna lvg- pryttlar, hjul? Eller inbred- ram, gravelbike- ram, eller förslag. Jag hinner inte med det här projektet också. Allt mekaniskt fungerar men har stått länge och är i mycket stort behov av Dr Love. Ramen är rostprickig som synes på bilderna. Spec som följer, hör gärna av dig med frågor! Fler bilder vid intresse!

Ram: strl 56, 531 Reynolds stål, Made in France
Hjul: mavic tub
Bromsreglage: shimano del- 80
Bromsar: Peugeot
Växelreglage: simplex
Bakväxel, framväxel: Altus LT
Vevparti: Shimano 600

Kan ev leverera i Göteborg i helgen.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    239.1 KB · Besök: 37
Jag söker efter en uppsättning CX bromshandtag. Jag kan hämta i Stockholmsområdet. Den typen som är på bilden.

Bilagor

• ccccc.png
    ccccc.png
    21.8 KB · Besök: 50
SRAM X0 eller X9 bakväxel för 9-delat i bra skick köpes eller bytes mot något.

Edit: Medium cage önskas.

Senast ändrad:
Hittade ett par sådana här, shimano PD-T100 pedaler. Bytes gärna mot ett par SPD-SL pedaler eller lika mycket pengar.. Finns norr om Uddevalla men kan mötas i Göteborg till helgen.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    297.2 KB · Besök: 39
Look keo classic pedaler i bra skick bytes mot spd, gärna A520.
Har inte testat dem då de satt på en begagnad cykel jag nyligen köpte men axeln snurrar lätt utan glapp.

Söker lättrullat bakdäck till enduromoppe som inte är alltför slitet, 26" och i stil med Rock Razor eller Minion SS är drömmen.
Har du något som ligger å dammar?

Skral sa:
Jag insåg nyss att min nymonterade 10-delade kassett glappar på min 9/10s body. Nån som har en sån där 1mm spacer i nån låda?

Jag tror den ska se ut typ så här (den ska alltså sitta innanför kassetten):

Edit:
Eller så här kanske...:

Vart ska den skickas?

Jag söker en framväxel, helst en Tiagra Front Derailleur Triple 9sp 4403, Det skulle också funka med en sora 3x9 eller en 105 10x3 med en klämma 31.8 mm
jag kan hämta i stockholms området.
Bor i Tyresö 0704535053

Bilagor

• shimano9x3.png
    shimano9x3.png
    32.4 KB · Besök: 44
jonaS-Works sa:
Jag söker en framväxel, helst en Tiagra Front Derailleur Triple 9sp 4403, Det skulle också funka med en sora 3x9 eller en 105 10x3 med en klämma 31.8 mm
Bor i Tyresö 0704535053

Ska kolla imorgon när jag kommer hem, kan ligga en i lådan..

Eh... Drev 50-53 lugg och 130 bultcirkel.
Önskas.
Asså gammal tjockt för 6, 7, 8 -speed
(För nya tunna har jag.)

jonaS-Works sa:
Bor i Tyresö 0704535053

Har en 4503 med 31,8. Tror till och med den kommer från ratatosk. Finns i Huddinge.

jonaS-Works sa:
Bor i Tyresö 0704535053

Kan finnas i kvarteret. Kollar vid hemkomst.

Tämligen slutkörd 2001 Kona Kula-ram 20" bortskänkes. Har spenderat de senaste 8-10 åren i dvs olika källare och jag har väl insett att jag aldrig kommer göra något med den. Vill någon ha den så får den hämtas, annars åker den till tippen.

Bilagor

• DSC_0918 (1).JPG
    DSC_0918 (1).JPG
    154.1 KB · Besök: 35
Tänkte göra en dämparrockad i stallet och kollar om jag kan få lite hjälp.

Finnes: Fox Float Factory CTD Kashima 190x50 inköpt augusti 2014. Sporadiskt och försiktigt gubbkörd i platta Uppsala.

Önskas: Något liknande i funkis skick fast med måtten 200x57

Float.jpg

/Johan

mawa sa:
ratatosk sa:
mawa sa:

Storlek ca. 56/57, lite svårmätt, men därikring. Cyklingsbar? Absolut. Den fungerar ganska bra t.o.m. Tänker mig ett bytesvärde kring 5-600 ca.[/

Ursäkta sent svar, glömde av det. Tror att det blir för stort för min fd flickvän, ca 165 lång med högt ap-index.

ratatosk sa:
Ursäkta sent svar, glömde av det. Tror att det blir för stort för min fd flickvän, ca 165 lång med högt ap-index.

Inga problem. Den är definitivt för stor för 165 +högt apindex. Den är lite för kort för mig som ligger på ca. 190 med normalt apindex, men med lite kort rygg. Tror man inte bör vara längre än 185, men inte heller väldigt mycket kortare.

Söker Hope "end caps" för Pro2 baknav (ej Evo) för 135x10 mm QR.

Betalar eller byter mot nåt som finns liggande.

Jag köpte fel när jag skulle köpa ny klinga till pendlaren.
Nu har jag en 36 t 110 bcd över.

Skulle behöva en 39 t 130 bcd.

Rattnalle sa:
Jag köpte fel när jag skulle köpa ny klinga till pendlaren.
Nu har jag en 36 t 110 bcd över.

Skulle behöva en 39 t 130 bcd.

Jag har en, men den agerar just nu klingbultsdistans... Om du har 5 korta stålbultar kan vi kanske byta ;-)

cola sa:
Peugeot Competition söker nytt hem. Byte med moderna lvg- pryttlar, hjul? Eller inbred- ram, gravelbike- ram, eller förslag. Jag hinner inte med det här projektet också. Allt mekaniskt fungerar men har stått länge och är i mycket stort behov av Dr Love. Ramen är rostprickig som synes på bilderna. Spec som följer, hör gärna av dig med frågor! Fler bilder vid intresse!

var finns den annars??

Söker en fungerande skivbroms för MTB, fram/vänster. Behöver handtag och ok, men har du bara en av delarna så hör gärna av dig ändå. Helst Shimano, men annat kan också vara av intresse.

Kan tänka mig betala lite pengar eller byta mot nån annan del jag har liggande. Skriv isåfall vad du saknar så försöker jag matcha det. :-)

Kan hämta i Göteborgstrakten.

cola sa:

Cykel och pedaler har fått nya hem!

Söker efter delen som monteras i ramen till min 10-delade xt bakväxel som har böjt sig (RD-M786 shadow plus). Ngn som har en trasig växel liggandes som vill avvara en del? Har allt möjligt i lådorna eller pengar, finöl osv. Gärna estockholmo.
IMG_0695.JPG

Är det nån som har ett överblivet växelreglage till SRAM S7?
Dvs 7-växlat nav med interna växlar.
Jag söker allt jox som sitter utanför navet, dvs clickbox och vridhantag (eller tumreglage om sånt finns) och om det skulle råka följa med en vajer däremellan så gör det inte något...
Byter gärna mot nåt, eller kontanter.

Jag jagar 4st gummi eller plastgenomföringar för intern kabeldragning. Någon som råkar ha lite sådant liggandes? Det är till ett projekt, så hålen finns inte i ramen just nu. Därför spelar det ingen roll till vilken cykel genomföringarna varit, bara det är 4st likadana.

Jag köpte nya, dyra för frakten kostade mera än gummigenomföringarna...

Senast ändrad:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.
1460227538449-1903432316.jpg

Finns även en Marzocchi Dirt Jam Comp.

Tillbaka
Topp