[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon i Malmötrakten som har två bromsjusteringsmojänger till Ultegra att sälja för en liten peng (eller liknande som funkar?)
Har nog råkat slänga dem till ett par bromsar jag hade i meklådan, och nu skulle de komma väl till pass då jag tänkte uppgradera en annans cykels bromsar.

Skarmavbild2016-05-14kl.12.02.28.png

Jag har tappat en av skruvarna som håller klingorna på mitt vevparti, Shimano XT anno ca 2011. Hylsan är kvar men inte skruven. Någon som har en sån över i Göteborg? Färg etc oviktigt.

Peth sa:
mao sa:
oxr sa:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.

Finns även en Marzocchi Dirt Jam Comp.

Efter allt för lång tid (ledsen för att jag inte fick tummen ur och kom och hämtade den tidigare) är cruisern nu hos mig. Tack oxr!
Kanske blir den en elpendlare såsmåningom. Eller något annat konstigt, men nu behöver jag en gaffel. Stel och helst med cantileverfästen.
Byter exempelvis mot ett par fina Look Keo pedaler. Har mest gammalt skräp i lådorna så annan valuta funkar också.

Har en lila stålgaffel för 26-tumshjul med cantifästen från en gammal 90-tals mountainbike. Kan finnas lite rost, länge sen jag kollade.

Just en sådan skulle kunna passa! Rost och fel färg är inget hinder.
Styrröret är 17,5 cm (utan lager) så den behöver som sagt ett rätt långt gaffelrör.
Och så ska det vara 1 1/8 ahead.

mao sa:
Peth sa:
mao sa:
oxr sa:
Den här söker fortfarande någon som vill ta hand om den. Finns i Huddinge, Kista eller Strängnäs.

Finns även en Marzocchi Dirt Jam Comp.

Efter allt för lång tid (ledsen för att jag inte fick tummen ur och kom och hämtade den tidigare) är cruisern nu hos mig. Tack oxr!
Kanske blir den en elpendlare såsmåningom. Eller något annat konstigt, men nu behöver jag en gaffel. Stel och helst med cantileverfästen.
Byter exempelvis mot ett par fina Look Keo pedaler. Har mest gammalt skräp i lådorna så annan valuta funkar också.

Har en lila stålgaffel för 26-tumshjul med cantifästen från en gammal 90-tals mountainbike. Kan finnas lite rost, länge sen jag kollade.

Just en sådan skulle kunna passa! Rost och fel färg är inget hinder.
Styrröret är 17,5 cm (utan lager) så den behöver som sagt ett rätt långt gaffelrör.
Och så ska det vara 1 1/8 ahead.

Gaffelröret är bara 16,5 cm, så du får leta vidare.

Jag har en 90-tal mtb i risigt skick. Jag vill byta ut dess ram till en liknande i mindre storlek. Så liten som möjligt.

Jag tänkte fixa till den ramen jag har i syfte att lära mig, men det vore ju extra roligt att fixa något som barnen kan få användning av i närtid.

Min ram är 18". Bild:

filename=20160424_092546.jpg

Mer info:
http://happyride.se/forum/read.php/1/2938377

Pm:a vid intresse. Har inte stenkoll på den här tråden.

Är alltså i första hand intresserad av att byta endast ram, men kan absolut tänka mig andra varianter också för att lösa kompatibilitet på komponenter osv.

Edit: Finns i Uppsala.

Senast ändrad:
Är i behov av följande saker:

[LVG] Styre , Smalt , 42cm (Bock , gärna svart)
[LVG] Styrstam , 100mm (ish) , nån grad vore bra.
[LVG] Sadelstolpe (Återkommer med storlek men tror xx,x men kan vara grövre) EDIT: 30,4 verkar vara den korrekta grovleken...
[LVG] Kassett 11 speed (Om nån har nån som ligger annars blir det ny 105 från wiggle)

Name your prise , välgörenhets organisation eller vad som smakar bäst i strupen.

PM eller noll sju tre tre 464310

Senast ändrad:
Rensar i garaget, tänkte se om någon har något som matchar min önskelista

diverse.jpg

Diverse:
- Bullhornstyre no name, 25,4 mm, cc 42 cm
- Styrstam no name, 90 mm 7° rise, 25,4 mm (passar bullhornstyret)
- Styrstam Scott 100 mm, 31,8 mm cirka 6° rise
- Styrstam (quill) no name, diameter 21,1, 50 mm, oanvänd
- Styre XLC Trekkingbar 25,4 mm, c:a 55 mm rise, 40° baksvep och 62 cm mellan styrändarna, oanvänt
- Blackspire stinger, kedjestyrare för 2-delat fram, ISCG05, oanvänd
- Shimano ZEE 36t, oanvänd
- Sadelväska Scott - EJ KVAR

20160515_171443.jpg

Ram Scott Aspect 10 2011 storlek L, några repor och skrap men fint bruksskick. Växelöra, vevlager och styrlager finns men rekommenderar byte av styrlager och ev. vevlager. Ovanstående drivlina passar utmärkt till ramen.

Min önskelista
- taco för 34 t med ISCG05-fäste
- vevlagerpress (pf92) och dorn för att slå ut gamla press-fitlager
- momentnyckel
- riktverktyg för växelöron
- Luftdämpad framgaffel (vit), 1 1/8”, 100-120mm slag, QR
- debonair luftburk till monarch 190x51

Allt kan förstås bytas mot pengar också, PM:a. Finns i Nynäshamn, kan tas med till Haninge dagtid.

Senast ändrad:
Var finns alla rester av uppgraderingar på 26" gafflar? Borde ju finnas drivor av lite enklare dämpade gafflar?

desmo sa:
Lite blandade grejer
- Shimano Deore reglage 3x10. Paxade av Dude.
- Brooks Styrlinda Honey. Oanvänd. Paxad av Dude
- Brooks "kompislapp" Honey. Oanvänd. En skruv saknas. Paxad av Dude

Mycket karma till dig för grejerna!
Hoppas styr-kombon passar och och att du får klart dina hojar.
Hör gärna av dig om det är nått som saknas/strular. ;)

Dude sa:
desmo sa:
Lite blandade grejer
- Shimano Deore reglage 3x10. Paxade av Dude.
- Brooks Styrlinda Honey. Oanvänd. Paxad av Dude
- Brooks "kompislapp" Honey. Oanvänd. En skruv saknas. Paxad av Dude

Mycket karma till dig för grejerna!
Hoppas styr-kombon passar och och att du får klart dina hojar.
Hör gärna av dig om det är nått som saknas/strular. ;)

Tack själv!
Tror vi får åka på nästa cykelloppis tillsammans så jag lär mig känna igen ett fynd!

oxr sa:
En Dirt jumper har jag som jag gärna blir av med. De andra ska jag nog krama ett tag till.

Ifall Flight inte vill ha DJ:n är jag spekulant. Har en Kona Shred till grabben som skulle må bra av en gaffel som det inte står Suntour på...

Rattnalle sa:
Jag har tappat en av skruvarna som håller klingorna på mitt vevparti, Shimano XT anno ca 2011. Hylsan är kvar men inte skruven. Någon som har en sån över i Göteborg? Färg etc oviktigt.

Är det en sådan du menar?
tmp_10770-DSC_1139-1731168728.JPG

Om så är fallet har jag någon till övers.

patten sa:
Rattnalle sa:

Ser ut som om exakt en sådan. Stoppar du den i fickan och räknar med att vi möts på väg till jobbet? ;)

Rattnalle sa:
patten sa:
Rattnalle sa:

Ser ut som om exakt en sådan. Stoppar du den i fickan och räknar med att vi möts på väg till jobbet? ;)

Haha ja det låter som en god plan :) jag pm:ar.

pedaler_look.jpg

Är det någon som vill ha ett par rätt coola men jäkligt slitna Look-pedaler?
De har gott om slitmärken på alla sidor och lagrena glappar (men de lär vara lätta att serva).

Finns på Stora Essingen kvällstid eller vid Odenplan dagtid.

Växelreglagen på min fulhybrid har börjat ge upp och växlarna hoppar. Det är tio år gamla Noname (Promax?) som gjort sitt.

Cykeln är inte värd några nya grejer, så jag hör här om någon kanske uppgraderat och har liggande ett par 3x9 Shimano.
Deore eller sämre passar och inte alltför ny modell. Det gör inget om ytan är sliten bara de håller växlarna.
shimano-deore-m530-9-speed-shifter-set.jpg

Jag söker en Camelbak rogue svart. Jag kan erbjuda en helt ny Camelbak Lobo svart som byte... Felköp av mig på Lobon... Så om ni har tänkt att köpa en Camelbak Lobo.. Köp en rogue och byt med mig istället ;)

image.jpeg

Det är ingen som sitter och tjuvhåller på ett gammalt icke oversize mtb-styre av lite flottare modell? Antingen silverfärgat eller kolfiber, gärna utan loggor. Lowrise.

jomper sa:
Det är ingen som sitter och tjuvhåller på ett gammalt icke oversize mtb-styre av lite flottare modell? Antingen silverfärgat eller kolfiber, gärna utan loggor. Lowrise.

Inte omöjligt. Borde ha ett Syncros liggande. Kollar ikväll.

Är det någon som har åkbara eller iaf riktningsbara 26" skivbromshjul (hederlig qr) liggandes i gömmorna?
Om det blir som tänkt är jag i huvudstaden på lördag annars håller jag till i Eskilstuna.

Söker bottomless rings/tokens till en Monarch. Har lite extra bottomless tokens till Pike och Reba/SID att byta med.

Skulle gärna byta en long cage deore shadow + mot en medium cage (eller kanske en short cage). Endast självaste cagen, inte växeln. Såvitt jag har förstått så bör det funka med vilken modell som helst så länge det är shadow + och 10 delat.

jomper sa:

Har ett Syncros Hardcore alustyre i silver. Loggor finns men de försvinner garanterat med lite svinto eller liknande.

hug0 sa:
Är det någon som vill ha ett par rätt coola men jäkligt slitna Look-pedaler?
De har gott om slitmärken på alla sidor och lagrena glappar (men de lär vara lätta att serva).

Finns på Stora Essingen kvällstid eller vid Odenplan dagtid.

Tänka dig att skicka dom?

Någon som har behov av 28" bakhjul? Det ena är med nexus nav (Tror det va 7växlat)
Det andra är för kassett 8 växlat.
Det har ju inget större värde direkt..
Är det värt en god öl tro?

Bilagor

• 20160519_181539.jpg
    20160519_181539.jpg
    453.6 KB · Besök: 60
hug0 sa:
Niklasberglund sa:
Tänka dig att skicka dom?

Nej tyvärr, hade dom gått ner i ett enkelt kuvert så kanske men lite för omständigt för några så slitna :)

Det finns lite större varderade blåa kuvert som frakten redan är betald på. Finns i många storlekar. Smidigt som fan. Stålarna löses med swisch.

Söker dämpad gaffel, typ gammal PIKE, Reba eller liknande kring 100-120mm slaget. Rakt 1 1/8" styrrör minst 18cm, 20mm eller 15mm axel, gärna någon form av lockout.
Viss renoveringsbehov kan godkännas.

Ledord är CSN och budget.

Senast ändrad:
Är det nån vänlig själ som har en Shimano adapter / shim för framväxelklämma 31,8 till 28,6 mm liggande i nån låda? Dvs så att en 31,8 klämma kan monteras på ett 28,6 sadelrör. Bör se ut som på bilden.
DP6613.jpg

eketjall sa:
Är det någon som har åkbara eller iaf riktningsbara 26" skivbromshjul (hederlig qr) liggandes i gömmorna?
Om det blir som tänkt är jag i huvudstaden på lördag annars håller jag till i Eskilstuna.
Bumpar denna fråga lite eftersom jag nu vet att jag kommer befinna mig i och runt Stockholm på lördag.

Är det någon som råkar sitta på en svart sadelstolpe 28.6 mm? Den får vara tung, bara den är lång. Följer en passande klämma med så blir jag ännu gladare.

Look pedalerna som visades förut, jag har ett par liknande vita med lite kolfiberdetaljer, och jag kan skicka dem. De är i hyfsat skick.

Gärna byte.

Kikon sa:
Är det någon som råkar sitta på en svart sadelstolpe 28.6 mm? Den får vara tung, bara den är lång. Följer en passande klämma med så blir jag ännu gladare.

Look pedalerna som visades förut, jag har ett par liknande vita med lite kolfiberdetaljer, och jag kan skicka dem. De är i hyfsat skick.

Gärna byte.

Inventerar skrot lådan i morgon och ser vad jag kan hitta.

Annars har biltema om du har i närheten?

M-stad sa:
Kikon sa:

Gärna byte.

Inventerar skrot lådan i morgon och ser vad jag kan hitta.

Annars har biltema om du har i närheten?

Schysst. :)

Bt är ett alternativ, får isf försöka komma ihåg det när jag kör förbi en. Saknar ändå en sadelklämma. 31.8 tror jag det är.

Senast ändrad:
Jag behöver vänster vevarm för fyrkantslager 170mm, gängpaj på det gamla.
Hålet som på bilden inte vridet som jag hade i lådorna, det blev jättekonstigt. Byte t ex ett onone Mary styre i vitt.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    20.7 KB · Besök: 51
Sökes: Bakhjul med trumbroms, 700c samt ett mustaschstyre för 26mm klämma. Även äldre (40-50-tal) pedaler och ringklocka sökes. Trasiga lamphus från samma era är också av intresse.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp