olle/frost
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
konken sa:[...]
Kan tänka mig oortodoxt byte mot bmx styrstam och mx/klunker styre :)
Låter spännande. Bygge på gång?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konken sa:[...]
darkforce sa:söker fortfarande nyare modell av racer bakbroms ingen som har nått liggandes i lådorna?
olle/frost sa:konken sa:[...]
darkforce sa:söker fortfarande nyare modell av racer bakbroms ingen som har nått liggandes i lådorna?
jevertsson sa:darkforce sa:söker fortfarande nyare modell av racer bakbroms ingen som har nått liggandes i lådorna?
Hur ny är nyare modell? jag har bromsar till en Crescent världsmästarcykel liggandes :-)
konken sa:olle/frost sa:konken sa:[...]
Yes! Alltid n+1 bygge på gång :)
Fegade ur lite sist när jag köpte styre och körde på vanlig mtb riser, men den är för låg för att få äkta klunker känsla, har väl insett nu att det enklaste att få tag i är motocross styren, och sen montera en vanlig bmx stam (helst toppmatad kanske). Kommer sitta på en oversized tange ram från 94. Just nu kör jag 1x9 med friktionstumväxel med 6-växlat sis reglage, funkar faktiskt mycket bättre/precisare än väntat, men skulle väl vara singlespeedad egentligen kanske...
Ett DIY narrow/wide tips som jag kan rekommendera är att ta en smal kedja, säg 9-10 "speed" och köra på en bred 7 "speed" krans så kommer kedjan inte hoppa av lika lätt.
gunnarviking sa:Tjena!
Jag ska iväg på en liten semester snart och tänkte ta med mig min cykel för att lalla runt lite på. Är för närvarande MTB lös och har därför min älska cross check som enda alternativ. Skulle behöva lite köttigare däck till den då den just nu är raceutsyrslad. Är det någon som kan tänkas ha några 29 tums däck till övers? Bredden är väl tyvärr lite kinkig, max 1.9 skulle jag tro. Önskemål är väl att de ska ha hyfsat grepp, så att man klarar sig i skogen.
Har tyvärr lite ansträngd budget, men jag skulle kunna tänka mig att lägga ut kanske 200kr för paret, alternativt öl, donationer och andra saker. Har även ett par logitech Z200 datorhögtalare som jag skulle kunna tänka mig att byta med.
Solblekt f.d. svart stolpe kan ordnas. Ev. en som fortfarande är svart också. Vilken diameter behöver du för stammen?700c sa:Söker någon gammal bakväxel, typ deore eller liknande. Även svart stolpe 27,2 mm och svart styrstam kring 100mm. Finnes en deore rapid rise bakväxel (sitter på cykeln tills byte till annan växel), ett par oanvända spd-pedaler, shimanoreglage för 8-delat, och en massa annat blandat jox.
700c sa:Söker någon gammal bakväxel, typ deore eller liknande. Även svart stolpe 27,2 mm och svart styrstam kring 100mm. Finnes en deore rapid rise bakväxel (sitter på cykeln tills byte till annan växel), ett par oanvända spd-pedaler, shimanoreglage för 8-delat, och en massa annat blandat jox.
Jacoba sa:Till superstars switch nav
Söker adaptor för qr fram å bak dvs 9 mm fram och 10x135.
Har du liggande köper jag annars beställer jag från superstars när deras hemsida funkar igen.
Annars kan vi byta! Har köpt ett set där det idag är 15 mm/12x142.
Jacoba sa::-)
Saken är den att jag köpt ett hjulset osynat så de (adaptrar och bakaxel)kanske ser ut som skam men det tror jag egentligen inte.
Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.marr sa:Jo, det tar 7 sekunder.emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
emmer sa:Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.marr sa:Jo, det tar 7 sekunder.emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
JAJJEMENSAN!marr sa:Va snackar du om? Ja jag skrev fel, men är du så dum? På riktigt?emmer sa:Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.marr sa:Jo, det tar 7 sekunder.emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
emmer sa:JAJJEMENSAN!marr sa:Va snackar du om? Ja jag skrev fel, men är du så dum? På riktigt?emmer sa:Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.marr sa:Jo, det tar 7 sekunder.emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
Visst gör det. Vad har du för ursäkt?marr sa:Det förklarar en hel del.emmer sa:JAJJEMENSAN!marr sa:Va snackar du om? Ja jag skrev fel, men är du så dum? På riktigt?emmer sa:Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.marr sa:Jo, det tar 7 sekunder.emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
emmer sa:Visst gör det. Vad har du för ursäkt?marr sa:Det förklarar en hel del.emmer sa:JAJJEMENSAN!marr sa:Va snackar du om? Ja jag skrev fel, men är du så dum? På riktigt?emmer sa:Aha, det var LBS och inte webshop. Då borde dom ju kunna ha hjälp till.marr sa:Jo, det tar 7 sekunder.emmer sa:Är inte det jättejobbigt?marr sa:Visa kort? Lås upp det på din bank då ;)Jacoba sa:Får felmeddelande när jag skulle betala... Jättemärkligt har funkat tidigare.
:-)fredrik168 sa:Kram!!!!
Jimel sa:Någon som har en uppsättning 26" hjul billigt? Behöver inte vara något avancerat, tänkt bygga ihop något billigt till dottern så hon får vänja sig med bakåttramp :)
LofaPope sa:Jimel sa:Någon som har en uppsättning 26" hjul billigt? Behöver inte vara något avancerat, tänkt bygga ihop något billigt till dottern så hon får vänja sig med bakåttramp :)
Vart bor du? Har en gammal 26" MTB jag ska skrota men spara lite delar från.
Jimel sa:LofaPope sa:Jimel sa:Någon som har en uppsättning 26" hjul billigt? Behöver inte vara något avancerat, tänkt bygga ihop något billigt till dottern så hon får vänja sig med bakåttramp :)
Vart bor du? Har en gammal 26" MTB jag ska skrota men spara lite delar från.
Strängnäs, kan köra liten bit om det behövs.