[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nån som vill byta en dämpgaffel för 26" mot en för 29"?
Har en RST Aerial jag är intresserad av att byta mot en XC-gaffel för 26". Finns "i" Sthlm.

Har en Miyata On/Off Roadrunner som behöver lite kärlek för att rulla igen, hinner inte med att göra i ordning den, liten storlek och gammal geometri. Den åker på tippen annars vilket vore tråkigt.

Bilagor

• 20160723_162718.jpg
    20160723_162718.jpg
    234.7 KB · Besök: 186
Jag har en särskild lagringsplats för såna där cyklar, är inte så stor och misstänker att jag bor hyggligt till att döma av profilen.

Hej! Renoverar en gammal cykel åt sonen och skulle behöva en styrstamsadapter från gängad till vanlig styrstam. 25,4 mm är dimensionen på röret adaptern ska passa i. Gärna svart som på bilden men det är inget måste. Har en del smått och gott i bra-att-ha-lådan att byta med.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    9.6 KB · Besök: 177
Hej!

Har ett par sparsamt använda scott mtb dojjor med SPD om någon vill ha. Storlek 42. De åker på tippen om ingen vill ha dem. Kan kanske även rota fram passande pedaler med.

Finns i Jönköping

Nån som har en 29" gaffel 100-120mm slaglängd att sälja till mig?
Behöver också ett vevparti GXP/pf92.

hoxa sa:
Hej!

Har ett par sparsamt använda scott mtb dojjor med SPD om någon vill ha. Storlek 42. De åker på tippen om ingen vill ha dem. Kan kanske även rota fram passande pedaler med.

Finns i Jönköping

Är lite sugen på att testa SPD, har hittills bara kört plattisar. Möjlighet att skicka?

Någon som vill ha gamla slitna Fulcrum 7:or för campa? Fälgen på bakhjulet är helslut. Framhjulet går nog att använda ett tag till.

Jag efterlyser (byte eller ej :))

Växel + bromsreglage och/eller bromsar som ersättare till mina gamla LX på 90-tals-miyatan. De gamla är nära SLUT efter daglig användning sen ~95. V-bromsar vore överlägset att föredra. I övrigt är jag flexibel. Överliggande växelreglage, clickshift eller vanliga.

2016-07-2717.02.57.jpg

2016-07-2717.03.39.jpg

2016-07-2717.03.28.jpg

Rega dac samt nuforce btr 100 blåtands streamer
Bytes mot racercykel till 170 cm dam alt 186cm herr.
Mvh Magnus
0733544722

Bilagor

• DSC_0172.JPG
    DSC_0172.JPG
    115.5 KB · Besök: 169
Nibbe sa:
Har en Miyata On/Off Roadrunner som behöver lite kärlek för att rulla igen, hinner inte med att göra i ordning den, liten storlek och gammal geometri. Den åker på tippen annars vilket vore tråkigt.

Krängde en sån, i något sämre skick, för en femhundring via annons på https://www.facebook.com/groups/cyklar/ för några månader sedan. Så testa den vägen.

EDIT: Eller om det var denna grupp https://www.facebook.com/groups/518512974835589/

Senast ändrad:
olaola sa:
Någon som vill ha gamla slitna Fulcrum 7:or för campa? Fälgen på bakhjulet är helslut. Framhjulet går nog att använda ett tag till.
Vart finns dom?
Skulle ju kunna vara bra som nav/eker -reservdelar (eller om jag vill "campafiera" mina 5:or).

Gorby sa:
Päran sa:
Snyfthistoria.

Kusinen och hans sambo fick en ny bebis för nån månad sen och som present på födelsedagen renoverade jag upp två cyklar. Det var en dam och en herr av samma modell, Puch från sent sjuttiotal men de blev tydligen lite väl fina och nåt AS stal damcykeln ur mitt låsta cykelförråd, dan innan midsommarafton när jag tänkt presentera för de nyblivna föräldrarna.

Nu efterlyser jag alltså ersättare till damcykeln så att presenten blir komplett igen. Det är en guldmetallic Puch citycykel från slutet av sjuttiotalet med duomatic-nav enligt bild, skicket spelar ingen roll så länge den är hyfsat fri från lackskador. Jag är beredd att prostituera mig och donera organ om det krävs, eftersom alternativet är att vara förbannad för resten av livet.

Så ni som kan, hjälp mig skaka fram ett nytt ex, annars vinner terroristerna.

PM:a om ni har nån ledtråd
Kolla nr 10...
https://www.blocket.se/vasternorrland/Cyklar_100kr___1000kr_67229026.htm?ca=23_3&w=3
...skulle behöva större lårmuskler;)
Hur gick det sen?
Känner att jag vill se en bild på en putsad Puch från sent sjuttiotal..

2 st Schwalbe Marathon Winter 42mm x 28" (42-622)
4 st Schwalbe Marathon Winter 42mm x 20" (42-406)

Däcken är använda men för fina att köras på tippen. Finns i Mölndal.

CM sa:
2 st Schwalbe Marathon Winter 42mm x 28" (42-622)
4 st Schwalbe Marathon Winter 42mm x 20" (42-406)

Däcken är använda men för fina att köras på tippen. Finns i Mölndal.
28: orna passar min sambos pendlarhoj. Blir perfekta i vinter! Kan hämta.

Nibbe sa:

Är den kvar? Var finns den?

Björkekärr, Göteborg.

Skänkes 5 kg enervit i plastpåse.

Först till kvarn. Råkar du ha något gott att dricka med dig blir jag glad men det är absolut inget krav.

Jagar hydrauliskt bromsok fram med rak bromsslangsanslutning (alltså ej de nyare banjoanslutningarna). Detta för att kunna förlänga slangen tillräckligt. Om inte någon vet ett smidigt sätt att ordna en 2,5 m bromsslang med banjoanslutning (maxlängd som säljs är 2 m :( ).

Så har någon ett liknande ok som nedan? I bra skick.
shimano-xt-m775-hydraulic-brake-caliper.jpg

Jag är i Stockholm.

hug0 sa:
Jagar hydrauliskt bromsok fram med rak bromsslangsanslutning (alltså ej de nyare banjoanslutningarna). Detta för att kunna förlänga slangen tillräckligt. Om inte någon vet ett smidigt sätt att ordna en 2,5 m bromsslang med banjoanslutning (maxlängd som säljs är 2 m :( ).

Så har någon ett liknande ok som nedan? I bra skick.

Jag är i Stockholm.

Jag köpte lösa banjoanslutningar på Sigge Cykel (Vinsta) härom året. Funkade alldeles utmärkt.

pme sa:
Jag köpte lösa banjoanslutningar på Sigge Cykel (Vinsta) härom året. Funkade alldeles utmärkt.

Det där lät fantastiskt, skall ringa dom! Hade bara sett färdiga slangar (max 2m) med banjokoppling.
Köpte du något som såg ut typ som denna på bild 1?
http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-how-to-change-a-hydraulic-disc-brake-hose-27758/
Eller hur fick du annars fast banjokopplingen på slangen? De färdiga ser ju crimpta ut, säkert med magiska verktyg.

hug0 sa:
pme sa:

Det där lät fantastiskt, skall ringa dom! Hade bara sett färdiga slangar (max 2m) med banjokoppling.
http://www.bikeradar.com/gear/article/workshop-how-to-change-a-hydraulic-disc-brake-hose-27758/
Eller hur fick du annars fast banjokopplingen på slangen? De färdiga ser ju crimpta ut, säkert med magiska verktyg.

Jagwire hyflow lr liknande namn har universalkit med sånna där gängade banjosar.
Annars så är deore m615 utan banjo om du vill köpa ett nytt ok.

hug0 sa:
pme sa:

Antingen gör du som Mikipedia skriver och kikar på jagwires kit.
Eller så vänder du dig till britterna: http://www.superstarcomponents.com/en/shop/mountain/mountain-braking/mountain-disc-brake-hoses/

Du köper slangarna du vill ha, sen letar du upp rätt modell på anslutningar i deras dokument :)

marr sa:
hug0 sa:
pme sa:

Antingen gör du som Mikipedia skriver och kikar på jagwires kit.
Eller så vänder du dig till britterna: http://www.superstarcomponents.com/en/shop/mountain/mountain-braking/mountain-disc-brake-hoses/

Du köper slangarna du vill ha, sen letar du upp rätt modell på anslutningar i deras dokument :)

Sjukt bra, tack för tipsen. Under resans gång så känns det nu som det finns tre alternativ online.
JagWire, ex https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=52495;menu=1000,2,15,117
Marrs britter: http://www.superstarcomponents.com/en/hose-fitting-kit-stainless-steel.htm
Ebay: http://www.ebay.com/itm/Tensile-Hyd...hash=item3ac4fb0500:m:mtXMGTE7_LjTY37jVdfhKgg

Som pme tipsade om så hade Sigge Cykel en bra-att-ha-låda från JagWire med lösa banjos. Niklas på verkstaden var riktigt sjysst. Råkade dock få med mig fel modell igår (plana sidor istället för spår för o-ring). Så ska återkomma dit och se om de har rätt modell också, alternativt sätta dit packningar för att täta.
Annars får det bli onlinebeställning men drygt med leveranstiderna när cykeln i övrigt väntar på att provcyklas!

olaola sa:
Gokväll!
Efter förra nära-döden-upplevelsen inser jag att jag behöver fixa bromsarna på min gamla P10
Är det möjligen någon som har några bra ersättare till ett par gamla Weinman 500) liggande?
(Jag har redan bytt klossar till bra & nya. Det blev bättre men inte bra nog.)
Helst i götet :)
Kolla var i "reachen" på 43-57 du ligger.
Är det långt in (¨45) så funkar det ju med vanliga moderna caliprar från en racer (39-49 i reach)...
...även om det inte ser så vackert/tidstypiskt ut direkt :-)
(Även om vissa Campa kan se hjälpliga ut.)

Söker shimano brifters till 10-delat till en gammal stålracer som ska få modern växelgrupp. Helst i Skåne.

hug0 sa:
pme sa:

Min var svart och inte lika meckig. Krävde inga konstiga verktyg i alla fall. Be dem förklara när du är där (om de har på laget), det var inte alls svårt. Men det var ett knappt år sedan, så jag kommer inte riktigt ihåg :-D

Edit: såg att du fick hjälp av Niklas. Hoppas det löser sig med o-ringsvarianten.

Senast ändrad:
Shimano 42-32-22 klingor för 7/8 delat. BCD 64&104mm. Nya, avplockade från nytt FC-M361 vevparti. Bortskänkes. PM:a

Finns inte kvar, olaola hann först, kul att de gick till någon som själv skänker prylar här

Senast ändrad:
pme sa:
Min var svart och inte lika meckig. Krävde inga konstiga verktyg i alla fall. Be dem förklara när du är där (om de har på laget), det var inte alls svårt. Men det var ett knappt år sedan, så jag kommer inte riktigt ihåg :-D

Edit: såg att du fick hjälp av Niklas. Hoppas det löser sig med o-ringsvarianten.

Ja jag cyklade tillbaka igår och fick med mig de två metallbrickorna som skulle vara packningar. Så det JagWire-kitet hade bara banjos utan o-ringsplats. Har bara precis provkört men verkar hålla tätt.
Grymt bra tips, hade ingen aning om Sigge Cykel innan men de var jäkligt trevliga!

Har ett flak som inte används.

image.jpeg

Bytes gärna:

Är i behov av vevparti ala fyrkants modell. Ska bygga en cykel som är av skrot karaktär så det behöver inte vara nåt av stort värde.

Dock blir det SS så om det är med klingbultar och iaf stora klingan kvar så vore det guld.

Mini_me sa:
Har ett flak som inte används.

Bytes gärna:

Är i behov av vevparti ala fyrkants modell. Ska bygga en cykel som är av skrot karaktär så det behöver inte vara nåt av stort värde.

Dock blir det SS så om det är med klingbultar och iaf stora klingan kvar så vore det guld.

Jag har nog ett gammalt Shimano sls-vevparti liggandes nånstans. Vevlagret är dock slut.

Var nånstans på kartan befinner du dig?

Äh, skickar pm.

Senast ändrad:
Söker 26" höstdäck till sambon blivande stigraket. bredd 2,2-2-4, Gärna kletiga maxxis men annat funkar också.

Rattnalle sa:
Björkekärr, Göteborg.

Först till kvarn. Råkar du ha något gott att dricka med dig blir jag glad men det är absolut inget krav.
Bumpar. Sambon vill slänga det för att det är ivägen. Eftersom jag själv inte kommer att förbruka det har jag svårt att säga emot men det vore ju roligare om det kom till nytta.

Rattnalle sa:
Rattnalle sa:
Björkekärr, Göteborg.

Bumpar. Sambon vill slänga det för att det är ivägen. Eftersom jag själv inte kommer att förbruka det har jag svårt att säga emot men det vore ju roligare om det kom till nytta.

Kan tänka mig att förbarma mig... Har kontoret i Olskroken, så rimligt nära....

Tillbaka
Topp