Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
oxr sa:Köpes, Bytes, skänkes - inte säljes! Jag förutsätter att allt säljs gratis.
svebilius sa:oxr sa:Köpes, Bytes, skänkes - inte säljes! Jag förutsätter att allt säljs gratis.
Hmm, namnet i den här tråden är något missvisande. En Yardsale måste väl ändå innebära att det går bra att ta betalt. Det gagnar knappast någon att hålla så strikt på en sådan "regel".
Om man läser om bakgrunden till tråden så verkar det heller aldrig ha varit syftet:
https://happyride.se/forum/read.php/1/1179817
Jag tycker att bettla borde läggas till i titeln, för det är väl vad de flesta som postar här ägnar sig åt.
svebilius sa:Syftet med tråden måste väl ändå vara att förenkla utbytet av cykeldelar. Med vilka medel det sedan sker kan jag tycka är irrelevant.
En påse med kantareller är ett ganska olämpligt betalningsmedel om köparen befinner sig i andra änden av Sverige, vilket ofta är fallet.om man bor utanför Stockholm.
Klavikel sa:Har ett 4-cellsbatteri från en Magicshine MJ-808 till övers som jag gärna hade bytt mot ett 2-cells.
Behöver inte vara samma "modell" men i alla fall samma kontakt.
Klavikel sa:Eine kleine krümpslang sökes bitte.
Tänkte skarva en sönderskavd Magicshine-sladd (så diameter därefter) borde klara mig med 4-5cm.
Kan swisha en 5-krona för porto eller så går det på karmakontot.
Har krympslang med innerdiameter på 7 mm före, som inte blir tajtare än d:o på 3 mm efter.Klavikel sa:Eine kleine krümpslang sökes bitte.
Tänkte skarva en sönderskavd Magicshine-sladd (så diameter därefter) borde klara mig med 4-5cm.
Kan swisha en 5-krona för porto eller så går det på karmakontot.
Cyklot B sa:Har gått upp i kadens en hel del under säsongen, så det kan vara idé att gå ned från 53T till 50T, eller kanske lägre, på stora kakan fram. Om någon i Uppsala har en överbliven att skänka eller bara låna ut för test, så skulle det uppskattas. Skicket är ointressant och en uttjänt går prima. Även byte mot min gamla, men då måttligt använda, kaka på 53T kan komma i fråga.
Kör med Shimano 105 9-delat, så det ska vara BCD 130.
1. Visst är det så.NLC sa:53T -> 50T ger grygt 5% lättare, dvs mindre än klicket mellan 19-21 bak. Vad har du för utväxling på kassetten?
NLC sa:Ok, jag hade en 48T med 130 BCD liggandes men det verkar ju inte vara intressant så.
Nej, den är jag inte intresserad av, som framgår av mitt första inlägg i saken.NLC sa:Ok, jag hade en 48T med 130 BCD liggandes men det verkar ju inte vara intressant så.
Rayban sa:Någon med ett skrotat sachs s7 eller p5-nav?
Jag behöver brickan som heter "8" på bilden.
Mitt lilla kvällsprojekt att renovera ett nav blev lite krångligare när den försvann... Jag tror den åkte ut med en blöjpåse, det var lite körigt den dan...
Eller... Ett idiotsäkert tips på var jag kan få tag i brickan vore också välkommet. Gärna Göteborg.
Tackar.
/Robin.
Rayban sa:Någon med ett skrotat sachs s7 eller p5-nav?
Jag behöver brickan som heter "8" på bilden.
Mitt lilla kvällsprojekt att renovera ett nav blev lite krångligare när den försvann... Jag tror den åkte ut med en blöjpåse, det var lite körigt den dan...
Eller... Ett idiotsäkert tips på var jag kan få tag i brickan vore också välkommet. Gärna Göteborg.
Tackar.
/Robin.
xdr sa:Någon som har en superbillig 31,6mm sadelstolpe att sälja? Längd eller vikt spelar ingen roll då den bara ska användas för att hålla sadeln på plats längst ner.
Kimpa951 sa:Söker ett 26" bakhjul med 7delad kassett.
Hör av er med vad ni har.. kan betala frakt..