[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Finns det någon som sitter på en risig 26" gafell för v-bromsar (eller cantilver) med 1 1/8" rör? Gärna alu (ska poleras) men carbon kan också vara aktuellt för rätt pris. Behöver en för mitt retrobygge eftersom min Judy XC från 95 har totalförstörda elastomerer. Bjuder Judy'n plus pengar (eller bara pengar).

Söker landsvägsvevparti till traditionellt BSA. 175 mm, skav och slitage inget problem. Håller till i Göteborg med gör besök i stockholm nästa vecka.

ol__ sa:
Söker landsvägsvevparti till traditionellt BSA. 175 mm, skav och slitage inget problem. Håller till i Göteborg med gör besök i stockholm nästa vecka.

Vilken vevlagerstandard? Jag har ett 105 för HT2 över. Slitet yttre och slitna klingor.

aribr sa:
Finns det någon som sitter på en risig 26" gafell för v-bromsar (eller cantilver) med 1 1/8" rör? Gärna alu (ska poleras) men carbon kan också vara aktuellt för rätt pris. Behöver en för mitt retrobygge eftersom min Judy XC från 95 har totalförstörda elastomerer. Bjuder Judy'n plus pengar (eller bara pengar).

Du kan få en Mag 21 gratis om du hämtar i Järfälla.

Spendrups sa:
Jag håller till runt StorStockholm, men löser även Karlstad, Kristinehamn, Falun, Örebro vågar jag nästan lova! :) Hör med fru:a å hojta till om det är intressant! Vore ju perfekt!

Den får plats på hennes och det är ok att byta. Bor i Strängnäs och jobbar i Södertälje, vore smidigast att mötas tycker jag.

Någon här som sitter på ett par överblivna fornminnes shimano växelreglage 3x9 som man kan tänkas å sälja ju bättre skick desto bättre.

Söker threadless vevlager 68mm till min gamla stålram där vevlagergängorna är skadade. Gärna i Tokholm. Pengar, öl, karma eller ngt från mina cykelprylslådor finns som bytesbalans.

Söker växel-/bromsreglade för 2x9/10/11, gärna med motsvarande bakväxel och/eller kassett. Ska sitta på en cx/pendlarhoj

Erbjuder öl, bullar, rekommendationsbrev+referens till framtida arbetsgivare eller peng

Senast ändrad:
söker raceblades eller motsvarande att sätta på min Trek Domane inför höstrusket.
Någon som har i Gbg-området?

GP 4 seasons är också intressant..

Har div småprylar, tex 26"are som pendelobjekt, gamla 105-reglage+växlar.
Finns även en Stumpjumper 29" HT i bra vinterskick. Sliten ram men bra komponenter, nya deorebromsar, fina SLX-vevar, 10del XT bak. Från 2012 och kan behöva en service av gaffeln (Reba). RoRo/RaRa i fint skick samt fräscha hjul. Tävlad på och vurpad med men hyfsat lätt och mekaniskt bra.
Har också 29"-däck, geax mezcal (2st), NobbyNick (1st), purgatory (2st, ett med reva i sidan).

Senast ändrad:
Ska sätta in annons, men är trött på att bläddra genom ändlösa Blocket-annonser på postkodscyklar. Det jag söker annonserad tydligen inte...

Söker liten 26"-ram för 157cm lång cyklist. Helst stål. Mtb, 90-tal. Även mixteramar går bra, den ska inte användas som en specifik skogscykel utan mer som grus-utflyktscykel. Men ett par 2" bör få plats i ramen om det ska bli kul (och jag ska slippa köpa nya däck). Hel cykel går också bra, renoveringsobjekt inget hinder. Gärna med vevparti, då det är ett aber att få tag på tredelade som passar... I västra götaland/halland typ. Beredd att åka en bit!

Är det någon som nyligen har kapat ett styrrör(1 1/8") i kolfiber och inte slängt den överblivna biten?

Söker en stump, ca 4cm, för ett fulmeck.

Bytes mot öl, lotter eller gåva till valfri organisation.

Bytes: Shimano SH-M087LB svart/blå stl 43 SPD-skor för MTB

Någon Skånebo som vill ha dessa spd-skor i utbyte mot någon mtb-modell med bred läst ("Wide") typ strl 43/44?

Har bred fot och dessa blev aningen för smala/korta.

Det är storlek 43 på dem. Jag drar 42,5/43, skulle tro att de passar någon med verklig storlek 42 utan allt för bred fot.

De är som nya, knappt använda. Se bild här: https://happyride.se/annonser/ad.php?id=37592

Fakta:
Shimano SH-M087 ersätter den mycket populära SH-M086 detta är en av Shimanos mest sålda sko modeller. Den har en bra passform snygg design och så har den microjusterspänne vilket gör att man får bak hälen ordentligt.

Senast ändrad:
Någon som sitter på en 29" gaffel?
Har blivit lite förändring i ekonomi just nu =( Dämpad eller stel =) Alla förslag är välkomna!

salle sa:
Kan man köpa rekommendationsbrev+referens till framtida arbetsgivare ändå? :)

Givetvis! Kan dock inte garantera anställning ;)

Är på jakt efter fler delar, söker nämligen:
* Hjulpar 17-19x622 med plats för 10 växlar
* 10växlad kasett, gärna 11-32-isch, som passar med 46/36-klingor
* Bakbroms, gärna Avid BB7 Road

Har ett lätt 13x622 aluhjul med 160mm bromsskiva att byta bort, plus monetär mellanskillnad

Lite OT men har även:
Klädsteamer av märket Singer SteamWorks Pro (swp02)
BenQ 24" datorskärm
En 21,5" skärm men kommer inte ihåg märket, dock schysst kontrast

Söker en bit rektangulärt rör b70xh20xl60 mm stål eller aluminum. Har lite allt möjligt att byta med, div oöppnade burkar med linement, kylgel mm.

Jag söker ett verktyg för att kontrollera spänningen i ekrarna. Tensiometer? eller om någon har någon diy metod som fungerar.

Paco sa:
Är det någon som nyligen har kapat ett styrrör(1 1/8") i kolfiber och inte slängt den överblivna biten?

Söker en stump, ca 4cm, för ett fulmeck.

Bytes mot öl, lotter eller gåva till valfri organisation.

Jag har en ca 6 cm lång bit med lite sprayfärg på efter att ha målat en styrstam. Gratis om du hämtar den. Finns i centrala sthlm.
Har du en styrstamsspacer på 10 mm i lite tunnare gods än mina på 3 mm byter jag gärna mot den.

LDG sa:
Någon som sitter på en 29" gaffel?
Har blivit lite förändring i ekonomi just nu =( Dämpad eller stel =) Alla förslag är välkomna!
Jag har en dämpgaffel, ny i kartong. Med lockout.
Ingen stel som är "suspension corrected".
Däremot en stel för fälgbroms.

thisismycat sa:
Ska sätta in annons, men är trött på att bläddra genom ändlösa Blocket-annonser på postkodscyklar. Det jag söker annonserad tydligen inte...

Söker liten 26"-ram för 157cm lång cyklist. Helst stål. Mtb, 90-tal. Även mixteramar går bra, den ska inte användas som en specifik skogscykel utan mer som grus-utflyktscykel. Men ett par 2" bör få plats i ramen om det ska bli kul (och jag ska slippa köpa nya däck). Hel cykel går också bra, renoveringsobjekt inget hinder. Gärna med vevparti, då det är ett aber att få tag på tredelade som passar... I västra götaland/halland typ. Beredd att åka en bit!

Har en ganska primitiv sak. För fälgbroms. Stel gaffel. I sthlm.
Vevparti kan nog ordnas.
Men jag gissar att det stupar på transporten...

LP78 sa:
Någon här som sitter på ett par överblivna fornminnes shimano växelreglage 3x9 som man kan tänkas å sälja ju bättre skick desto bättre.
Jodå.
Skicket har jag väldigt lite uppfattning om. Har inte använt dem på länge. Inte kraschade IAF.

Shimanoskor, spd-sl. Slitna klossar men i övrigt hyggligt skick. Storlek 46. Kostnad: valfri peng till välgörenhet.

IMG_20170913_213138.jpg

Hej såg ditt eftersökande. Jag har en specialiced hardrock 17,5 ram åt dig om det är intresan för dig. Har 3delat vevparti med ett hollowtec vevlager med till. Ja jag har i dtort sätt en komplett mtb till dig fast inte ihopsatt.du kan få info på alla komponenter om du vill. Du kan få den för ett bra pris om du vill. Bor vid hallandsåse med så inte så längt mellam oss heller. Mitt nr0765904169. Mvh Tonie

IMG_6595.JPG

Bockstyre från Ritchey med lite udda form. 26,0 mm infästning och ganska brett, åtminstone 42 cm (orkar inte mäta). Finns i Kålltorp och går att byta till sig mot en finöl eller två, något helt annat eller bara få helt gratis. Annars åker det i metallbingen inom några dagar.

waldner sa:
Bockstyre från Ritchey med lite udda form. 26,0 mm infästning och ganska brett, åtminstone 42 cm (orkar inte mäta). Finns i Kålltorp och går att byta till sig mot en finöl eller två, något helt annat eller bara få helt gratis. Annars åker det i metallbingen inom några dagar.

Inte slänga!

Sadelklämman på min sadelstolpe på mitt pendlarvrak gav upp till slut. Behöver ny sadelstolpe 27,2 mm, behöver inte vara överdrivet lång eller lätt, men billig är viktigare. Färg spelar ingen roll.

Gbg så hämtar jag, kan bjuda på en sadel eller ett crosshandtag eller nåt annat gött ur gömmorna som byte.

Nån som har en överbliven 9-delad mtb-kassett i schysst skick i gömmorna?

Ja menar, de går ju inte att cykla på längre, lika lite som 26" hjul.,.... :)

Tillbaka
Topp