[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Här får vi nog ta i med hårdhandskarna :-)
iu.gif

emmer sa:
Sett är en hypnotisk postning.
Känn hur din ögonlock blir tunga och hur ditt medvetande öppnas:

Skicka alla edra överblivna kassett och vevlager -schism och -distanser till mig

När jag säger "vakna" så kommer du vakna upp och inse att det redan är postat.
Nu kan du "-Vakna!"

Jag postar dig gärna 4 distanser jag hittade i lådorna. Samtliga överblivna från sram gxp-lager (tror jag). PMa din adress och tänk pay-it-forward.

Bilagor

• CD71084E-5E32-4AB3-B4CB-3537E0F86846.jpeg
    CD71084E-5E32-4AB3-B4CB-3537E0F86846.jpeg
    162.9 KB · Besök: 105
Vinterskor Shimano skänkes. Okänd storlek men på mina fötter känns de som små 42:or. Hämtas i Vällingby. Svar via PM.
Damm och annan patina ingår!

Bilagor

• P1000075.JPG
    P1000075.JPG
    304.1 KB · Besök: 139
Ingen som sitter och trycker på något liknande i storlek 1 1/4?

Ska användas till ett retrobygge (-94) så tidstypisk anodiserad färg uppskattas och har förtur i en eventuell köp-mitt-gamla-för-stora-styrlager-kö

Bilagor

• Skärmavbild 2018-02-25 kl. 12.07.40.png
    Skärmavbild 2018-02-25 kl. 12.07.40.png
    34.1 KB · Besök: 106
haggqvist sa:
Söker billiga Shimanovevar HII med BCD 104mm till barncykelbygge.
Längd spelar ingen roll då de ska kapas.
Jag har ett par Shimano XT M782 med totalpaja pedalgängor (tidigare ägare som satt i helicoils som har spruckit). De har dock den där konstiga runda 94 BCD modellen. Om det går bra så finns de i Kortedala. Dina mot några öl eller chokladkakor :)

EDIT: Har nog klingorna kvar också när jag tänker efter om du inte vill köra narro-wide på cykeln

Senast ändrad:
edvin_m sa:
haggqvist sa:
Söker billiga Shimanovevar HII med BCD 104mm till barncykelbygge.
Längd spelar ingen roll då de ska kapas.
Jag har ett par Shimano XT M782 med totalpaja pedalgängor (tidigare ägare som satt i helicoils som har spruckit). De har dock den där konstiga runda 94 BCD modellen. Om det går bra så finns de i Kortedala. Dina mot några öl eller chokladkakor :)

EDIT: Har nog klingorna kvar också när jag tänker efter om du inte vill köra narro-wide på cykeln
Perfekt!
Skickar PM.

Jag fick Svebilius gamla tillplattade ram och tänkte göra cykel av den igen. Behöver en skiva cellplast xps, att göra formar av och tar tacksamt emot om nån har liggande en överbliven skiva eller en bit av.

mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
fredrik168 sa:
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
Söker en bromsoksadapter för en Pike mot 180skiva. Gärna billigt (ny kostar ca60kr), swishar gärna för frakten å vad du nu vill ha inom rimliga gränser?

Bump

Vad är problemet!!!

Tänkte ha lite mera stil än din fultrek???

Tack Marr! Nu kan jag fixa klart bara skruven dyker upp från kina?[/

Hade han brickor???

fredrik168 sa:
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
fredrik168 sa:
mikipedia_ sa:
mikipedia_ sa:
Söker en bromsoksadapter för en Pike mot 180skiva. Gärna billigt (ny kostar ca60kr), swishar gärna för frakten å vad du nu vill ha inom rimliga gränser?

Bump

Vad är problemet!!!

Tänkte ha lite mera stil än din fultrek???

Tack Marr! Nu kan jag fixa klart bara skruven dyker upp från kina?

Hade han brickor???

Ja massor men jag postade dom vidare till dig så du kan matcha på gaffeln?

Jag letar efter finare vintage ram. Typ bridgestone, trek eller kanske univega. Storlek L (jag är 187cm).

Den kommer behöva kunna lasta lite och köra bredare däck. Och ha hål att montera pakethållare och flak.

Jag tänker mig för 26" fälgbroms men kan vara öppen för något för 700 också.

Och om någon har en lite mer sunkig men fortfarande rimligt lätt (inte sportringens 80-talshybrider-tung) 26" ram är jag intresserad. Eller valfri billig racerrram i Alu. Sugen på ss-cross/mtb. Framgaffel kan jag lösa.

Diverse byten finns.

Har en Haro Extreme Aluminium (tidig nittiotalare) 26" om nån är sugen, också Göteborg. Sitter lite gamla orginal XT-delar på med.

Sitter och knåpar lite på ett nytt litet projekt, sååå det råkar inte vara någon som sitter på lite delar för 10-delat?
Tänkte mig typ deore, en kassett 11-32. Någon som sitter med en bakväxel kanske?
Jättefint om det skulle finnas i Uppsala

Om någon har 8mm aluminium skiva vore det fan guld! 100*100mm ca. Ska bli Bolt on Ss-dropouts. Annars får jag dra ut i orten och hitta någon mek verkstad som kan sälja en spillbit.

Hej!

Höger kopp med lager och mitthylsan till ett Shimano XT 800 vevlager om det hjälper någon?(knäpp leverans från CRC)

/T

Senast ändrad:
Jonatan F sa:
Om någon har 8mm aluminium skiva vore det fan guld! 100*100mm ca. Ska bli Bolt on Ss-dropouts. Annars får jag dra ut i orten och hitta någon mek verkstad som kan sälja en spillbit.

Ironbill ute i Partille har en hel del material, och säljer i lagom bitar för hobbypyssel.
Kanske inte just de mått du söker, men kanske något som är nära nog. Lättare att handla där än att försöka åka runt och leta misstänker jag.

Här t.ex.: https://www.ironbill.se/product/aluminiumplattstang-dim-20x3-mm-100-mm

Insåg att stål nog var bättre efter tips i annan tråd. Blir ju väldigt lurigt med gängning när en inte vet vad för legering det är. Men letar nu företag som kan skicka stål på posten. Har inte riktigt möjlighet att åka ut till hisingsbacka eller liknande på dagtid tyvärr.

Men ska kolla tipset!

Söker en mtb-ram i aluminium. Den kan gärna få kan vara defekt i framänden eftersom jag bara ska använda den bakre triangeln. Helst storlek small eller medium så att sadelstagen inte sitter allt för högt upp på sadelröret. Både 26" och 29" hjulstorlek funkar. Skivfäste är ett plus.

svebilius sa:
Söker en mtb-ram i aluminium. Den kan gärna få kan vara defekt i framänden eftersom jag bara ska använda den bakre triangeln. Helst storlek small eller medium så att sadelstagen inte sitter allt för högt upp på sadelröret. Både 26" och 29" hjulstorlek funkar. Skivfäste är ett plus.

Var är du nånstans i landet? Jag har en gammal liten Park Pre skräpandes med sprickor i styrlagerkopparna, i övrigt hel, _tror_ jag. Inga skivbromsfästen eftersom den är från nittonhundra kallt. Den är i Gamlestan i Göteborg.

Jag letar efter ett 7-delat MTB växelreglage, spelar ingen roll om det är thumbie, gripshift, rapifdire eller annat. Kan betala med cykeldelar, öl eller ANNAT.

Senast ändrad:
Specalized Enduro S-works ram 2017.
Storlek M
Öhlins bakdämparen ingår.

Kör med den ca 20-30 mil 2017, mycket bra skick.

Tänkte om någon hade delar liggande och ville plocka ihop en snygg cykel.

Pm mig

Bilagor

• 0E3D0016-E71D-4657-BC29-C0E58584E794.jpeg
    0E3D0016-E71D-4657-BC29-C0E58584E794.jpeg
    42 KB · Besök: 135
Per84 sa:
Storlek M

Pm mig

Vill du skänka bort den så kan jag lägga den på ram-lagret.

Per84 sa:
Storlek M

Pm mig

Vågar knappt fråga men vad kostar den? Klart man är sugen men gissar att den inte passar min budget.

Jimel sa:
Per84 sa:
Storlek M

Pm mig

Vågar knappt fråga men vad kostar den? Klart man är sugen men gissar att den inte passar min budget.

Eftersom den ligger i den här tråden så är den gratis.

Per84 sa:
Storlek M

Pm mig

Hade gärna uppdaterat min giant 29er, hade behövt en mindre ram, men har ingen aning hur man bygger en cykel, sen bor du väl för långt bort också ?

Välgsaltet har ätit upp mitt bakhjul som nu är utom all räddning. Söker således nytt bakhjul, 26 tums för mtv och skivor - ska passa 10-delad kassett. Har väl inte supermakt att byta med, men det ligger ju alltid saker i lådorna som en inte tror någon vill ha så föreslå gärna något. Är dock även beredd att lägga fram lämplig valuta givet vi kommer överens om något skoj.

oxr sa:
Jimel sa:
Per84 sa:
Storlek M

Pm mig

Eftersom den ligger i den här tråden så är den gratis.

Aha jag då ska jag överväga det.

Miyata On/Off Road Runner

Jahaja...

För många år sedan "byggde" jag en On/Off Road Runner, med forumets hjälp. Den har sedan dess sett ett fåtal provturer av diverse flickvänner jag velat frälsa med skogscykling. Nuvarande flickvän har dock en MYCKET bättre cykel än jag själv har. Så denna har spelat ut sin roll. Framförallt tar den för mycket plats i förrådet.

Har haft tankar att konvertera den till mer pendlingsmässigt skick, men orkar inte bry mig.
Tanken slog mig då att kanske någon nostalgiskt lagd har lust att byta? Jag behöver en lämplig hybrid att kanske jobbpendla på, och Miyatan får ett nytt liv i händerna på någon med högre ambitionsnivå än mig.

Riktigt risiga bilder på bygget finns i denna tråd:
https://happyride.se/forum/read.php/1/1172827/1208085#msg-1208085

Den är i oförändrat skick sedan dess. Det mesta original har nog försvunnit, men originalhjul finns att få med. Eventuellt något växelreglage eller bromshandtag typ.

Är c:a 180 lång, så en pendlare i lämplig size för det är önskvärt.
Finns i Uppsala

Nån som har ett styre som är 810 eller 820 mm brett som ligger och dammar på en hylla?
Färg, material eller rise är oviktigt. Spelar inte heller nån roll om det är för 31.8 eller 35 mm styrstam.

Senast ändrad:
Har någon ett par eller en enstaka mtb-sko över som har gjort sitt? Behöver transplantera gummidobbar till en lvg-sko. Gärna i Stockholm :)

Hej!

Söker cantileverbroms typ Shimano CT-91 eller dylikt. Ska användas till framgaffel med extremt smalt mellan fästena för bromsen (typ 55 mm), enligt lite googling ska dessa bromsar vara en av få modeller som kan fungera.

Tycker mig se den typen av bromsar på alla möjliga äldre cyklar så jag vill kolla om någon kanske har ett extra par liggandes? Har tyvärr inte mycket att byta med, men betalar givetvis frakt + ev. symbolisk summa som tack för hjälpen om någon kan tänka sig att skicka!

Bilagor

• TF-BR8788-1.jpg
    TF-BR8788-1.jpg
    34.8 KB · Besök: 83
Tillbaka
Topp