Luddeponken
Medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Söker singlespeed-delar. Har nog tyvärr inget kul o byta med..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
nuno2k sa:dman sa:Finns det någon i Stockholmstrakten som har en old school bockstyre? Det skall passa alltså en quill stem på 26 mm.
Kan byta mot andra cykeldelar som jag har liggande, öl, vin, pengar, hustjänst, Cykelkrafts aktier, mm
Jag har någon gammal bock om du inte redan fixat en. PM:a vid intresse :)
Luddeponken sa:Söker singlespeed-delar. Har nog tyvärr inget kul o byta med..
Hep sa:Snart vinter och kanske dags att valla skidorna. Ett par vallastäd eller tvingar eller vad de kan heta bortskänkes. Finns i Vallentuna nära skidspåren.
DBS sa:Lättlätt xc kolfibergaffel med 18,5 cm gaffelrör (tapeter). För 135 mm qr.
Bytes mot tex bakväxel och reglage, 10 eller 11-delat.
Om du trycker på citera istället för svara blir det mycket lättare att begripa vem du försöker kommunicera medmtb lerum sa:Hittat något? Har annars en rst eller rockshock beror på styrstam.
Mvh Fredrik
jansson99 sa:Pearl Izumi Messangerbag bortskänkes.
den högra gaffeln väcker så många frågor...dman sa:Innan jag slänger de tänkte kolla om någon är intresserad av såna, kanske något svets-projekt eller likadant? En i alu och den mindre i stål (tror jag). Hämtas i Solna.
konsp sa:den högra gaffeln väcker så många frågor...dman sa:Innan jag slänger de tänkte kolla om någon är intresserad av såna, kanske något svets-projekt eller likadant? En i alu och den mindre i stål (tror jag). Hämtas i Solna.
konsp sa:den högra gaffeln väcker så många frågor...dman sa:Innan jag slänger de tänkte kolla om någon är intresserad av såna, kanske något svets-projekt eller likadant? En i alu och den mindre i stål (tror jag). Hämtas i Solna.
Fäster man stolpen i ett skruvstäd och vrider med ramen som hävarm så får man svaret på om det öht är möjligt att lossa en stolpe mekaniskt :-)dman sa:konsp sa:den högra gaffeln väcker så många frågor...dman sa:Innan jag slänger de tänkte kolla om någon är intresserad av såna, kanske något svets-projekt eller likadant? En i alu och den mindre i stål (tror jag). Hämtas i Solna.
:D:D
Den var min egna påhittade lösning för att få loss en fastrostad sadelstolpe. Nämligen genom att fastna gaffeln till stolpen och banga med en hammare uppåt i en halvtimme.
För protokollet, den gav inte upp sig en millimeter, den sitter numera i ett bad av kaustiksoda.
Rattnalle sa:Fäster man stolpen i ett skruvstäd och vrider med ramen som hävarm så får man svaret på om det öht är möjligt att lossa en stolpe mekaniskt :-)
L.and sa:Kan bidra med en qr. Inte värt att ta sig hit för enbart kanske, men om du har vägarna förbi så...
Edit: kan krydda dealen med ett 23mm, ålder okänd.
Har drev större bor i Lerum kan skicka om du vill. Mvh Fredriktwinspark sa:Drev till Duomatic sökes, har 46t fram och 20t bak vilket är alldeles för hög utväxling. Vad är lämpligt? Nån som har ett bakdrev 22t? Har en hel del saker att byta mot. Jag finns i Stockholm. Drev för torpedo/sram passar.
Vill du ha med skivbroms eller fälgbroms!? Mvh FredrikPappaF sa:Söker mtb-ram, gärna med styre/framgaffel samt vevlager.
För 26 tums-hjul.
Har hjul, vxl osv, från äldre cykel.
Är 173 cm lång (jag alltså).
Är inte kräsen, önskar bara kunna följa med min 10-åriga son ut i skogen.
Bor i Uppsala, kan hämta med omnejd.
Meddela om ni vill avvara något.
// Fredrik
Intresserad av ram och gaffeln. Har du bild på ram?Renthal sa:Sram t guide helt oanvända fick med dom på konan ! Bytes gärna mot 4 kolvs xt eller zee bakbroms !
Har även en 100mm fox factory fit framgaffel från en trek superfly som kan bytas mot nå godis till enduron !
Har även en skrotad trek superfly 9.8sl ram om någon behöver bak triangeln ! Kååålfibern..
Jonatan F sa:Skänkes Göteborg
Billiga 26" däck med massa mönster (i alla fall oanvända...)
Hipsterstyre till fixed gear.
Misstänker att ingen är intresserad men en vet aldrig.
mtb lerum sa:Vill du ha med skivbroms eller fälgbroms!? Mvh FredrikPappaF sa:Söker mtb-ram, gärna med styre/framgaffel samt vevlager.
För 26 tums-hjul.
Har hjul, vxl osv, från äldre cykel.
Är 173 cm lång (jag alltså).
Är inte kräsen, önskar bara kunna följa med min 10-åriga son ut i skogen.
Bor i Uppsala, kan hämta med omnejd.
Meddela om ni vill avvara något.
// Fredrik