Stumpy
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Shimano eller SRAM?
Braceon eller clampon?
Toppull eller bottompull?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Shimano eller SRAM?
Shimano, Clamp-on.Shimano eller SRAM?
Braceon eller clampon?
Toppull eller bottompull?
Har en FD-6700 i en låda. Oklart skick.Shimano, Clamp-on.
Jag har ett från en simpel Bikester-cykel liggandes. Tror det är 38 brett men kan fota och mäta senare. Du får det gratis, men finns i Mölndal/Göteborg och det kanske inte du gör?Söker bockstyre max 40cm brett. Inget speciellt, random aluminium för 31.8mm går bra, erbjuder på 200kr eller karma i gengäld :))
Har redan ordnat ett styre, tack så mycket ändå ?Jag har ett från en simpel Bikester-cykel liggandes. Tror det är 38 brett men kan fota och mäta senare. Du får det gratis, men finns i Mölndal/Göteborg och det kanske inte du gör?
Funkar vanlig v-broms så kan jag ha ett kit liggandes, kan kolla och återkomma.Sonen fick en bmx (stort tack @MTBemil!) som saknar frambroms. Nog för att han kan cykla men något att minska farten med tycker pappa vore trevligt. Så är det någon som har en frambroms till bmx liggandes i en låda som ni vill bli av med? Karma, öl +ANNAT finns som byte. (I sthlm, gärna söderort.)
Tack men det funkar inte tyvärr. Är hål i gaffeln och inte v-bromsfästen.Funkar vanlig v-broms så kan jag ha ett kit liggandes, kan kolla och återkomma.
Jag kan nog skaka fram en, men det dröjer till mitten av juli.Tack men det funkar inte tyvärr. Är hål i gaffeln och inte v-bromsfästen.
Har en 34t liggandes….Nån som vill byta klinga för Raceface Cinch med mig?
Finnes: Svart 28t rund med 3 mm offset för boost kedjelinje. Använd med fräsch, se bild.
Önskas: 32t (rund/oval och färg spelar mindre roll)
Visa bilaga 633094
OBS! alltså bara intresserad av klingan, inte hela vevpartiet. Var för lat för att montera av den från armen.
Alternativt är jag intresserad av att köpa en 32t Cinch-klinga om nån har en över.
/Johan
Aha, inte helt ointressant. Oklart dock om mina pinnben klarar det på SS:en som ska få dessa vevar. Eller så blir det bra träning att gå upp lite :)Har en 34t liggandes….
Visa bilaga 633096
Hej den kan jag förbarma mig över och försöka bygga cykel av. Mvh ThomasSkänkes mot avhämtning i Uppsala.
29" FS-ram ca 2014 med dämpare (McLeod) med servicebehov (tappar negativt tryck). Annars OK bruksskick som jag kommer ihåg det. Storlek L. 68 grader HA med 140 mm gaffel. Ca 130 mm slag bak. Inga sprickor eller bucklor såvitt jag vet, (men lämnar inga garantier). Endast bakaxel (142x12) och taco medföljer (inget vev- eller styrlager)
Visa bilaga 633108
EDIT: tror att jag kan leta fram och även skicka med originaldämparen, en Fox Float som funkade när den plockades av (men säker vill ha en service)
/Johan
Tyvärr hann en annan forummedlem före på PM och jag hann inte redigera inlägget. Lovar att höra av mig om jag inte blir av med den.Hej den kan jag förbarma mig över och försöka bygga cykel av. Mvh Thomas
Attans att den försvann, hade kunnat plocka upp den i dagarna jag osså ?Skänkes mot avhämtning i Uppsala.
29" FS-ram ca 2014 med dämpare (McLeod) med servicebehov (tappar negativt tryck). Annars OK bruksskick som jag kommer ihåg det. Storlek L. 68 grader HA med 140 mm gaffel. Ca 130 mm slag bak. Inga sprickor eller bucklor såvitt jag vet, (men lämnar inga garantier). Endast bakaxel (142x12) och taco medföljer (inget vev- eller styrlager)
Visa bilaga 633108
EDIT: tror att jag kan leta fram och även skicka med originaldämparen, en Fox Float som funkade när den plockades av (men säker vill ha en service)
EDIT2: numera paxad
/Johan
Är det någon som har förköpt sig på Lidls mekställ och känner att det mest står och tar plats?
Jag är intresserad av att köpa ett sådant eller liknande.
Aah. Då skickar jag ut frågan, är det någon som sett ett sånt i Stockholmsområdet?Såg senast häromveckan att det fanns i lokala Lidlaffären - köpte åt en kompis. Så det är bara att cykla runt och leta ?
Attans att du inte lade ut frågan för någon dag sedan, finns rätt många i vår lokala butik i skåne, och jag sitter på tåg på väg till sthlm ?Aah. Då skickar jag ut frågan, är det någon som sett ett sånt i Stockholmsområdet?
De hade ett gäng mekställ i fruängen iAah. Då skickar jag ut frågan, är det någon som sett ett sånt i Stockholmsområdet?
Jag har ett övers, kolla pm!Är det någon som har förköpt sig på Lidls mekställ och känner att det mest står och tar plats?
Du kan få mitt begagnade om du hämtar själv (Älvsjö)Är det någon som har förköpt sig på Lidls mekställ och känner att det mest står och tar plats?
Fruängen hade flera i förra veckan.Aah. Då skickar jag ut frågan, är det någon som sett ett sånt i Stockholmsområdet?
Löst. Tackar och bockar Simson. ?
Posthojen är ju finfin. ?Någon som vill ha en eller två cyklar? En postcykel utan vevparti (men med solid sadelstolpe i stål! Mycket custom och unikt ?) och en herrcykel utan växelreglage. Skicket är bortskänkes eller nästan nyskick ?.
Hämtas vid Telefonplan, Stockholm.
den där posthojen är intressant om den är kvarNågon som vill ha en eller två cyklar? En postcykel utan vevparti (men med solid sadelstolpe i stål! Mycket custom och unikt ?) och en herrcykel utan växelreglage. Skicket är bortskänkes eller nästan nyskick ?.
Hämtas vid Telefonplan, Stockholm.
Posthojen är ju finfin. ?
Jag har kommit till insikt att jag har finare cyklar ? och för lite tid att cykla. Sedan jag stal vevpartiet till pendlarcykeln är den svårtrampad dessutomden där posthojen är intressant om den är kvar
Ett riktställ har jag funderat på länge, kniper gärna det på något vis om det finns kvar :)Riktställ från Red Cycling nyskick.
Mx styre från Psychic ny.
![]()
PSYCHIC STYRE HONDA HÖG VIT 22mm, MX-08252WI (MC08406-6-WI)
Tillverkad av 6061-T6 Aluminium.Titanfärgadeloxerad yta,vänster sida räfflad.I mittdelen finns mått så man lätt kan finjustera styret.Barpad medföljer!(Ej Honda 80/85cc)www.progearmoto.se
Kom och hämta i Göteborg
Hade inte sagt nej till någon Pilsner med tydlig beska! ;)
Annars så räcker det med en tack