[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Trådlös cykeldator - Cateye velo wireless (satt på senaste cykelförvärvet) Finns i Uppsala för avhämtning - ett par flaskor finöl kan ses som trevligt bytesvärde till helgen ?

Bilagor

• IMG_20230629_202455971.jpg
    IMG_20230629_202455971.jpg
    514.3 KB · Besök: 70
Jaha... Hjulparet som köptes för att komma undan krånglet med tubdäck råkar ha den enda modell av 10-delat frihjul som INTE funkar med 8-delad kassett (Dura-Ace FH-7800). Dess splines är mycket högre än vanligt. Så för att lösa det nya krånglet, är det någon som sitter på överblivna brifters för 10-speed Shimano? Oklart om jag behöver ny 10-delad derailleur också.

images

Ersättnings-eker sökes. Skulle bara försöka rikta ett smutsigt och slitet mavic hjul. Dessvärre satt många ekrar och nipplar ordentligt i varandra. Och jag vred sönder en. Resten fick massa värme och gott om penetrerande olja. Men jag är fortfarande en eker kort och de verkar vara knöliga att få tag i.
Söker därför en 282mm (+-3mm), straightpull eker. Ny eller använd. I vilket kosmetiskt skick som helst, bara det har funktionen. Behöver inte, men gärna svart, bladed/aero 3x1mm, mavic. Mavic abs nippel skulle vara nice, men en vanlig nippel ser ut att fungera.
Tack

Edit: löst från annat håll.

Senast ändrad:
Jag kan inget om den här modellen av klossar, satt på ett par skor jag köpte. Kanske värt portot för nån annan? Eller hämtas i innerstan Stockholm i veckan. Annars går de i sopen.

3BCE1B9C-3C32-4EDB-9008-A880B8DBA26E.jpeg

Senast ändrad:
IMG_6696.jpgIMG_6697.jpgIMG_6699.jpgIMG_6700.jpg

Hittade ett oanvänt gammalt headset (1 1/8") hemma hos päronen som var till nåt projekt för 15-20 år sen.
Är det någon som vill byta mot några fulöl?

Överdrag till Hövding 2.0, storlek medium, skänkes mot fraktkostnad.

Mycket gott skick.

Bilagor

• PXL_20230703_061014962.jpg
    PXL_20230703_061014962.jpg
    1.3 MB · Besök: 43
  • PXL_20230703_061010244.jpg
    PXL_20230703_061010244.jpg
    1.3 MB · Besök: 47
Söker Hollowtech II-vevarmsbult för landsvägsvevpartierna.. vet att det kostar 25kr på nätet men behöver i veckan. Alternativt tips på LBS som säljer den över disk i Stockholm.

Bilagor

• vevarmsbult-shimano-fc-6700-1.png
    vevarmsbult-shimano-fc-6700-1.png
    29.6 KB · Besök: 44
Letar efter en ANT+ USB-dongel. Slipper gärna fylla på elskrotsberget om nån skulle ha en skräpandes hemma.

Edit: Gärna i Göteborg, annars står jag så klart för frakt.

Senast ändrad:
Letar efter ett par brake hoods för en 80-tal racer. Typ såna. Måste ha hål för bromsvajern. Företrädevis orangea men vilken färg som helst går bra.

1688668442619.png

BORTA.

Går du igång på att ladda elektronik via usb-kabel? Gillar du att se batterindikatorer släckas i ett rasande tempo? Drömmer du våta drömmar om att få avsluta kvällens pendling med en konversation med ordningsmakten på temat "jag vet att jag måste böta om jag cyklar i mörker utan framlyse, men lampan dig precis"? I så fall är det här lampan för dig. ?

Fin lampa från knog men med fullkomligt värdelös batteritid. Räkna med att ladda det dagligen.

Kan användas som powerbank också... ?

Finns på Öland. Skickas mot fraktkostnad. Får du nytta av den får du gärna skicka en slant till Ukraina.

Ingen som har ett gammalt Dynamohjul för 26” i någon låda? Mutter-nav funkar men behöver vara skivbromsfäste :) vore fint att sätta på pendeln!

Göteborg/Vgr vore fint och har mycket att byta med :)

Har du en likadan (alltså 26'' framhjul med navdynamo) men utan skivbromsfäste (gärna i samma omgråde) är jag också intresserad. Winter is coming.

Edit: Och här finns det också diverse att byta med.

Någon som ser något de vill ha? Jag är i akut behov av vevparti för shimano hollowtech 2.

Jag behöver även 135 mm bred sadel med stort hål i mitten eller fräscht 26” fälg/hjul och 25,8 mm sadelstolpe av längre sort. Och såklart 26” fynamohjul för skivbroms :)

Den korta sadelstolpe är 27,2 mm. Den långa är borta och silvriga styret.
IMG_1018.jpeg

IMG_1019.jpegIMG_1020.jpegIMG_1021.jpegIMG_1022.jpeg

Bilagor

• IMG_1018.jpeg
    IMG_1018.jpeg
    1.6 MB · Besök: 72
  • IMG_1019.jpeg
    IMG_1019.jpeg
    1.9 MB · Besök: 65
  • IMG_1020.jpeg
    IMG_1020.jpeg
    1.5 MB · Besök: 79
Senast ändrad:
Någon som ser något de vill ha? Jag är i akut behov av vevparti för shimano hollowtech 2.

Jag behöver även 135 mm bred sadel med stort hål i mitten eller fräscht 26” fälg/hjul och 25,8 mm sadelstolpe av längre sort. Och såklart 26” fynamohjul för skivbroms :)

Den korta sadelstolpe är 27,2 mm. Den långa är borta och silvriga styret.
Visa bilaga 637058

Visa bilaga 637059Visa bilaga 637060Visa bilaga 637061Visa bilaga 637070
Vad är det för 26"-hjul du är ute efter?

Någon som har axlar till gamla straitline DH pedaler?

Jag har tre eller fyra par pedaler, men får bara till ett komplett par på grund av böjda axlar.

Om någon har trasig pedal med hel Axel eller reservaxlar så får ni säga till.

Såg axlarna fanns att köpa men var inte så sugen att lägga ut 400:- / Axel för en 10år gammal pedal :)

De är riktigt tuffa då!

Höljet över startknappen på min Garmin Edge 800 har gett upp. Har du en trasig (fast på annat sätt) 800 tar jag gärna över bottendelen av höljet. Gbg med omnejd enklast, porto kan jag stå för annars.
1688894772995.png

Höljet över startknappen på min Garmin Edge 800 har gett upp. Har du en trasig (fast på annat sätt) 800 tar jag gärna över bottendelen av höljet. Gbg med omnejd enklast, porto kan jag stå för annars.
Visa bilaga 637171

Om du inte hittar del, så kan det vara fullt möjligt för dig att bara mäta upp och rita en ny del. 3D Printa i typ ninjaflex TPU eller liknande så gör den där säkert många år till!

Ser inte detaljer a runt hålet men det ser relativt enkelt ut!

Finns mycket delar för garmin också, det är inte omöjligt någon annan varit med om samma sak och redan gjort det!

Om du inte hittar del, så kan det vara fullt möjligt för dig att bara mäta upp och rita en ny del. 3D Printa i typ ninjaflex TPU eller liknande så gör den där säkert många år till!

Ser inte detaljer a runt hålet men det ser relativt enkelt ut!

Finns mycket delar för garmin också, det är inte omöjligt någon annan varit med om samma sak och redan gjort det!
Tack, det är plan B. Hoppas det ligger nån död 800 i nån byrålåda, det borde bli snyggast och vattentätast.

Tänkte uppgradera sonens cykel med ny gaffel som jag har liggandes. Men är i behov att ett hjul som passar: så söker ett 26” med thru axle. Gärna i Sthlm om någon har ett stående i ngt hörn. Karma, öl eller cykelpryttlar finns för byte.

Tillbaka
Topp