[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som sitter på en bmx-stam 1 1/8”, 22,2 mm infästning för styre? Isåfall är jag intresserad att köpa! :) Har lite retro mtb delar om någon vill byta till sig något också!

Borta

Bilagor

• DSC_0868.JPG
    DSC_0868.JPG
    1,009.6 KB · Besök: 55
Senast ändrad:
Ingen som har ett bakhjul över - kan leva med annan navbredd med om det kniper.

Finns du i Malmö så har Rebike i Triangeln en del hjul över från sina cykelrenoveringar. Köpte två funkis (men slitna) framhjul för 60kr/st där här om dagen.

Edit: Tillgången på bakhjul bedömde jag inte - hade inga sådana behov.

Letar efter ett Växelreglage som passare Deore 9s.

Har lite smått och gott att byta med
Bockstyre Vitus
45cm vid hoods, 46 vid ändarna
För 31.8mm stam

MTB-styre Orbea
67cm brett
För 35mm stam

Bromsskivor Shimano
RT-30, centre lock, 203mm. Använd väldigt lite
RT-26, 6-bult, 180mm.
Växlar

Shimano Sora
Framväxel, nån enstaka repa men funkar fint
Bakväxel, lite skrap, inte använd på några år. Vill minnas att den är fult fungerande

Chainring, orbea
Passar Sram direct mount med 3 skruvar
32t
Jag tror jag kommer få ett över i dagarna.

Du är inte sugen på att skicka med det med en stam? Är det något du behöver i utbyte?
Det kan jag ordna! Var slut på kuvert hos postombudet igår, men ska göra ett nytt försök idag. Behöver för tillfället inget :)

Edit: jo förresten, om någon har en kort styrstam (typ <60 mm, ahead, 31.8, helst vinklad) för en billig peng så är jag intresserad!

Senast ändrad:
Ett par 26" hjul med frikrans.

Suttit på en Valley Runner jag själv har cyklat på, så proveniensen är det inget fel på.

Kostar frakt och (gärna) en finöl. Alternativt endast det senare om det hämtas på Öland eller i Hammarby Sjöstad (efter överenskommelse).

Bilagor

• PXL_20230801_142341412.jpg
    PXL_20230801_142341412.jpg
    820.6 KB · Besök: 55
  • PXL_20230801_142405659.jpg
    PXL_20230801_142405659.jpg
    516 KB · Besök: 55
  • PXL_20230801_142354251.jpg
    PXL_20230801_142354251.jpg
    629.2 KB · Besök: 51
  • PXL_20230801_142400751.jpg
    PXL_20230801_142400751.jpg
    665.7 KB · Besök: 52
Trådlös cykeldator - Cateye velo wireless (satt på senaste cykelförvärvet) Finns i Uppsala för avhämtning - ett par flaskor finöl kan ses som trevligt bytesvärde till helgen ?
Om du har kvar den är jag intresserad om du kan tänka dig att skicka den. Jag står givetvis för porto och bidrag till inköp av finöl i så fall. :)

IMG_6815.jpeg
IMG_6816.jpeg
IMG_6817.jpeg

Ett par Northwave Clan bytes mot ett par fulöl. De är aningens för små för mig och därför inte så mycket använda.
Kan skickas om du betalar frakten.

Söker bockstyre med 31,8mm klämma och 9/8 delad bakväxel för upp till 36t

Finns i Uppsala, hojta om ni har något!

Pga ändrade planer har jag fått ett akut behov av en ny Shimano 105 CS-R7000 11-32 kassett. Jag har en dito ny 12-25 kassett som jag helst byter mot. I andra hand köper jag en, helst i Stockholms regionen. Min 12-25 är troligen till salu, men försäljning har låg prio.

Bilagor

• DSC_0735.JPG
    DSC_0735.JPG
    415.5 KB · Besök: 46
Sökes. Nav, "kona och skål" till bakhjul. Det enda viktiga är att det sitter minst en ok lagerskål med ytterdiameter 30mm på det. Givetvis är det ännu bättre med en lös lagerskål.

Hej.

Är det nån av er som sitta på en gammalt 15x100 fram nav? Den kan vara sliten. Jag vill inte bygga ett hjulen med naven men en cykelhållare så gänger och hål för ekrar kan vara trasiga.

Mvh Stefsn

Någon som vill ärva en liten (48 cm) retro De Vicini-ram? Gratis mot avhämtning och komponenterna på bild får följa med. Finns i Mariehäll i Bromma.

Bilagor

• IMG_0151.JPG
    IMG_0151.JPG
    1.3 MB · Besök: 100
Lite OT kanske, hänvisa mig isf. gärna till lämpligare tråd.

Jag är ute efter hjälp att hämta upp en begagnad cykel i Spånga och förvara den tills jag kan lösa egen transport/upphämtning till Jönköping, eller ännu bättre om det rentav går att ordna transporten ned mot Småland.

Jag har hjälp på g framåt mitten av augusti, men om någon här kunde hjälpa till tidigare än så för att befria säljaren från cykeln så vore det fint.

Jag har jordkällarlagrad stout och suröl att locka med, liksom div. halvtrötta 1” quillstammar eller ett bidrag till ??. ?

Jag kan nog fixa det. Jag har kompisar med garage i Solhem som dessutom åker förbi mitt garage med ojämna intervall.

Ett par glasögon av märket Scott, för full facehjälm.
IMG_0436.jpeg

kan de vara värda en hundring till läkare utan gränser?

Skickar inte, men kan leverera till Sthlm och Bollnäs, och ställen som ligger på vägen däremellan.

Roll top styrväska från Planet X.
IMG_0437.jpeg

Även här en hundring till nån välgörenhet.

Skickar inte, men kan leverera till Sthlm och Bollnäs, och ställen som ligger på vägen däremellan.

Tillbaka
Topp