[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Reglagen är 7-delade index och friktion. Känns rätt solida. Ganska nätt klämma (drygt 22 mm). Fick med 4 flaskhållare. Ingens adelstolpe är 28,6.
Vevarna är gratis, men du är inte först att visa intresse för dem. :)
Reglagen är för att sitta fast på en quill stam :)

Ingen som behöver en ideal-sadel i riktigt dåligt skick till ngt projekt? Finns norr om Stockholm.

Bilagor

• 20230907_200208.JPG
    20230907_200208.JPG
    665.1 KB · Besök: 73
  • 20230907_200212.JPG
    20230907_200212.JPG
    580.5 KB · Besök: 63
  • 20230907_200214.JPG
    20230907_200214.JPG
    574.1 KB · Besök: 74
  • 20230907_200217.JPG
    20230907_200217.JPG
    513.5 KB · Besök: 67
Sonens kompis knäckte växelörat och mosade bakväxeln precis på deras lilla cykeltur. Ingen som har en 8-delad bakväxel i bra-att-ha-lådan som ni vill bli av med? Typ Altus eller acera. I Sthlm.

Sonens kompis knäckte växelörat och mosade bakväxeln precis på deras lilla cykeltur. Ingen som har en 8-delad bakväxel i bra-att-ha-lådan som ni vill bli av med? Typ Altus eller acera. I Sthlm.
Jag har haft, osäker på om det finns kvar dock. Men jag skall kika.

image.jpg
bortskänkes i sollentuna , kan ev tas med till stan ngn gång. Strl 40 gånger 622 sutttit på en kompis elcykel

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    870.8 KB · Besök: 55
Uppdatering:
Lyckades själv kontakta Saida som såklart kunde berätta var delar låg. Nu sitter växeln på plats igen.

Lyckades precis tappa två delar till min X9 10s bakväxel. Hörde hur dom träffade golvet i garaget men sen helt borta. Någon i Stockholm som har några liggandes?
Borde kanske skriva i Saida-tråden också men provar här först.
IMG_5418.jpeg

Senast ändrad:
Letar efter vajerstoppet fästing på ram
braze-on down tube cable stops

Bilagor

• 72DE7542-D14F-4DBC-84B1-7F4599261F79.jpeg
    72DE7542-D14F-4DBC-84B1-7F4599261F79.jpeg
    34.1 KB · Besök: 39
Mavic Ksyrium-hjul med trasig fälg men med fungerande nav/ekrar skänkes(säljes) mot valfri summa till någon välgörenhets-sak.
Hämtas i Vallentuna
IMG_7543.jpeg

Quill/stam eller adapter för 1"/22,2mm sökes. Utseende, skick osv oväsentligt. Funktion är allt.

Dottern har fått en välanvänd riprock utan frambroms. Finns det nån som har en passande v-broms i gömmorna?

Edit: gärna i Stockholm med omnejd.

Bilagor

• IMG_1331.jpeg
    IMG_1331.jpeg
    612.9 KB · Besök: 57
Senast ändrad:
Visa bilaga 652741
Rätt säker på att det är den här: https://bikable.se/p850/reservdelar/styrstammar/tillbehor-styrstammar/semi-ahead-i-aluminium

Med den övre shimmen och utan den undre ska det vara 22.2mm i styrröret och 28.6mm i styrstammen. Den är rysligt kort dock så om du vill ha nån typ av höjd rekommenderar jag något annan
Tack!
Men ikväll när jag var på vinden till verkstan så hittade jag en ful quill med rätt mått. Så jag tar den

För ett tag sedan gav jag bort ett par v-bromshandtag här... Då visste jag förstås inte att jag några månader senare skulle komma över en surly 1x1 från tiden före skivbromsar.
V-broms har jag några stycken men saknar alltså handtag. Någon?

För ett tag sedan gav jag bort ett par v-bromshandtag här... Då visste jag förstås inte att jag några månader senare skulle komma över en surly 1x1 från tiden före skivbromsar.
Så det var du som köpte den! Jag hade första budet, men sen blev det tyst innan jag fick "nu är den såld" uppdateringen

??

Ett par enklare kan jag nog skaka fram, men det dröjer någon vecka innan jag är hemma i lådorna igen.

Kanske dåliga odds för att någon har liggandes men letar efter ett "bar end shifters" om någon har ett par till övers. Helst ett par som går att köra i "friktionsläge"

Tillbaka
Topp