Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite diverse enligt bilder nedan.
Den vita styrstammen är 110 mm.
Den korta 35 mm för 31,6mm-styren.
Fälgen 29", sannolikt en XM481.
Intressanta byten är 27,5"-däck, cykeltvättborste eller öl. Kan också tänka mig att bara skänka bort om det hämtas.
Extremt långskott:
Jag har en Fox 36 Performance Elite, 27,5, 160mm, 37mm. Rullat i storleksordningen 10 timmar.
2021:a med dämpare från en 2020.
Är det mot all förmodan någon som sitter på en motsvarande orange factory men hellre vill ha en stealth:ig helt svart cykel så byter jag gärna.
Är din fel slaglängd eller du vill ha kvar din VVC-dämpare så går det så klart bra att byta bara skalet, det är färgen jag vill åt.
Ja har..Halloj. Jag är på jakt efter 26" hjul för fälgbroms och med HG-body (vill kunna köra 8-delat), helst med QR.
Någon som har där ute som jag kan köpa?
Edit har ävenskänkes eller bytes mot verktyg som är "bra" att ha. Finns på Hisingen
Innova 40-622
Mavic 25-622
Continental 27-622
Continental 23-622
Espoir Sport blackbelt 2 30-622
Visa bilaga 675019
skänkes eller bytes mot verktyg som är "bra" att ha. Finns på Hisingen
Innova 40-622
Mavic 25-622
Continental 27-622
Continental 23-622
Espoir Sport blackbelt 2 30-622
Visa bilaga 675019
Dessa finns kvarEdit har även
Dubbdäck Schwalbe winter k-guard
1st 35-622
1st 42-622
Innova samt Espoir är bortlovad till @Eric Hjalmarsson
Jag har en… kanske inte elegant men ganska ok Boy Yueh. Ingen spikad tripp till Gbg, men kanske kanske att jag drar till Veloform för en kaffe redan i morgon lördag. Ska jag kolla?Jag känner att jag är inne i en period när jag tigger mer än jag skänker, men det blir väl så när man är mitt i att plocka ihop en ny cykel. Fick tag på ett par finfina skärmar via den här tråden (tack @slice me nice). Nu saknad bara pakethållare innan Univegan är redo för utflykter.
Har någon en OK pakethållare som skulle passa på en 26"-MTB? Drömmen vore en gammal Blackburn eller något liknande hyfsat lätt.
Både fin- och fulpakethållare är intressant. Jag håller till i Göteborg.
Gärna, det låter högintressant!Jag har en… kanske inte elegant men ganska ok Boy Yueh. Ingen spikad tripp till Gbg, men kanske kanske att jag drar till Veloform för en kaffe redan i morgon lördag. Ska jag kolla?
Tävlar du med en 70-tals Crescent med tubhjul med 5-delad kassett på?Söker hjul till en 70-tals Crescent racer om någon har ett par liggandes.
Har idag original med tub men eftersom cykeln används till mycket pendling under sommaren så vore det skönt med kanttråd istället så får tubfälgarna användas när det är tävlingsdags :)
Idag sitter en 5-delad kassett på och jag behåller gärna den gamla standarden för att slippa tvinga ut ramen för mycket.
det finns, se här.Finns det 5-delade kassetter?
Tävlar du med en 70-tals Crescent med tubhjul med 5-delad kassett på?
Imponerande!
Dessutom: Finns det 5-delade kassetter? Jag trodde 5-delat endast var frikransar.
Om inte min gamla lärare lärde mig fel kan jag räkna 6 kransar på de bilderna.
Ja har ett par fina hjul. Pm om intressantHej,
Söker hjul till en 70-tals Crescent racer om någon har ett par liggandes.
Har idag original med tub men eftersom cykeln används till mycket pendling under sommaren så vore det skönt med kanttråd istället så får tubfälgarna användas när det är tävlingsdags :)
Idag sitter en 5-delad kassett på och jag behåller gärna den gamla standarden för att slippa tvinga ut ramen för mycket.
Att byta med är enligt nedan:
hjulpar för TUB med 6-delad kassett
Mtb växelreglage 3x9 trigger oklart modell men Shimano
MTB styre
gammal gaffel i kolfiber för 26" finns fäste för både skivbroms samt fälgbroms på den
Bromshandtag Shimano, oklart modell men för hydrauliska bromsar
Bak/Framväxel 3x9 finns med, oklar funktion
27,5" fälg med däck samt bromsskiva. fälgen är hel men inte rak.
Jag finns i Linköping.
//Oskar
PM skickat.Ja har ett par fina hjul. Pm om intressant
Aye!Gärna, det låter högintressant!
räkna igen. på 600-navet, återigen.Om inte min gamla lärare lärde mig fel kan jag räkna 6 kransar på de bilderna.
Jag kan ha fel förstås.
Du skall naturligtvis cykla på vad du vill, hur du villTävlar mot mig själv kanske men inte mot andra om det inte dyker upp någon framför mig såklart... ber om ursäkt för förvirringen.
Det verkar vara en lite förvirrande bildbilden nedan på 600 ex-navet visar en 5-delad ug-kassett.
men ge dig, det finns femdelade kassetter. jag har visat det onödigt tydligt på två sätt ovan för att slippa nån debatt.Du skall naturligtvis cykla på vad du vill, hur du vill
Jag blev bara både överraskad och nyfiken.
Det verkar vara en lite förvirrande bild
Visa bilaga 675345
Ytterligare en bild på ett annat 600 EX-nav nav och kassett
![]()
??men ge dig, det finns femdelade kassetter.
Två sätt? Är det inte en enda bild? En bild på bla tre 6-delade kassetterjag har visat det onödigt tydligt på två sätt ovan för att slippa nån debatt.
ge dig. både min 1) länk och 2) bild visar femdelade kassetter. jag gav även en hjälpande text för att du skulle kunna navigera rätt på bilden.??
Det har jag aldrig ifrågasatt.
Två sätt? Är det inte en enda bild? En bild på bla tre 6-delade kassetter
Skulle du inte kunna posta en tydligare bild för när jag googlar på
"Shimano 600 EX cassette" hittar jag bara 6 (och 7!)-delade kassetter.
Detta eftersom din bild (+ andra bilder) inte självklart visar 5-delade kassetter
men ge dig,
ge dig.
Varför så aggressiva och otrevliga formuleringar?gud vad irriterande!
Stort att våga visa din sambo vad du bråkar om på internet"det är bara en gubbe på internet" sa min sambo nu.
För det funkade ju så bra den gången ?
Har gamla Blackburn fram och bak pakethållare faktiskt. Bor i gbg, hojta!Jag känner att jag är inne i en period när jag tigger mer än jag skänker, men det blir väl så när man är mitt i att plocka ihop en ny cykel. Fick tag på ett par finfina skärmar via den här tråden (tack @slice me nice). Nu saknad bara pakethållare innan Univegan är redo för utflykter.
Har någon en OK pakethållare som skulle passa på en 26"-MTB? Drömmen vore en gammal Blackburn eller något liknande hyfsat lätt.
Både fin- och fulpakethållare är intressant. Jag håller till i Göteborg.
Det låter ju otroligt bra. Skickar PM!Har gamla Blackburn fram och bak pakethållare faktiskt. Bor i gbg, hojta!
Åjo, det tycker jag nog - Calles blick är väl vad som definierar begreppet obetalbar; var mer kan du begär? ??För det funkade ju så bra den gången ?
Om du bara är ute efter bakpakethållaren så är jag spekulant på framhållaren (till en Univega, också!)Det låter ju otroligt bra. Skickar PM!
Tror inte jag kommer vilja dela på dem, och både fram- och bakpakethållare kommer nog bli väldigt bra på den här cykeln, men skulle det bli aktuellt så har du första tjing!Om du bara är ute efter bakpakethållaren så är jag spekulant på framhållaren (till en Univega, också!)![]()
Ja faktiskt! Fick nya skor i julklapp, saknar ett par extra cleats! Stockholm?Någon som är i behov av ett par Shimano cleats?Visa bilaga 675482