[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Sökes: väggfäste/cykelhängare som klarar framhjul med lite profil. Med fördel fast krok så jag slipper bli arg varje gång jag ska hänga upp cykeln. <3
EDIT: CO har för 50 kr. Får bli en sån om ingen väldigt gärna vill bli av med en :)

Ett gammalt 3-delat Deore/SLX/XT vevparti, kan det vara något som ligger och dammar på någon hylla?

Alternativt billigt IXF för singelklinga.

Tilltänkt för ett enklare hybridbygge med N/W-klinga fram och 10-delat. Optiskt skick mindre viktigt...

Bör vara 24mm axel, Hollowtech 2 samt BCD 104. Och såklart löstagbara drev.

Har en del att byta mot om du bor nära Malmö/Lund annars valfri happyvaluta/stålar.

deore.jpg

Ett gammalt 3-delat Deore/SLX/XT vevparti, kan det vara något som ligger och dammar på någon hylla?

Alternativt billigt IXF för singelklinga.

Tilltänkt för ett enklare hybridbygge med N/W-klinga fram och 10-delat. Optiskt skick mindre viktigt...

Bör vara 24mm axel, Hollowtech 2 samt BCD 104. Och såklart löstagbara drev.

Har en del att byta mot om du bor nära Malmö/Lund annars valfri happyvaluta/stålar.

Visa bilaga 679856

Jag tror jag har ett, Deore, silver, 170mm, men det är gängpaj på ena gängan på vänster vevarm. Kan dubbelkolla exakt modell under dagen.

Har gått att cykla på med bara en skruv, men det kan ju lämna lite att önska. Finns det kvar så finns det i Malmö denna veckan och kan tas med till Lund/Gunnesbo på arbetstid. Kostar gratis men jag gillar både ful och fin öl. :)

Jag tror jag har ett, Deore, silver, 170mm, men det är gängpaj på ena gängan på vänster vevarm. Kan dubbelkolla exakt modell under dagen.

Har gått att cykla på med bara en skruv, men det kan ju lämna lite att önska. Finns det kvar så finns det i Malmö denna veckan och kan tas med till Lund/Gunnesbo på arbetstid. Kostar gratis men jag gillar både ful och fin öl. :)
Ska vara till tjejens hoj så där vill jag nog inte skeva med säkerheten :LOL: Men jag har gängtapp och kan ju prova gänga om, så tar gärna hand om det! Är lättisar ok eller är du inställd på alkoholstinna ölar?

Hej,
Söker efter ett 27,5” QR bakhjul med skivbroms och 8-10s HG hub. Köpte ett hjul på tradera som visade sig vare väldigt skevt och säljaren hävdar att det var rakt när han sålde det.

Hör av er om någon har ett rakt hjul i gömmorna.

Med vänlig hälsning, Micke

Skänkes mot avhämtning i Bankeryd utanför Jönköping eller frakt. Ett paket med cykelrelaterat och ett med löprelaterat. Delar inte upp det i mindre delar. Allt i storlek M.

Cykelbyxor med blöja, benvärmare och cykeltröja (fickor bak).
craft_cykel.jpg

Löpartights (upplever de som ganska små för att vara M), t-shirt.
craft_löp.jpg

Skänkes mot avhämtning i Bankeryd utanför Jönköping eller frakt. Ett paket med cykelrelaterat och ett med löprelaterat. Delar inte upp det i mindre delar. Allt i storlek M.

Cykelbyxor med blöja, benvärmare och cykeltröja (fickor bak).
Visa bilaga 680363

Löpartights (upplever de som ganska små för att vara M), t-shirt.
Visa bilaga 680362
Det där tar jag gärna (både och), passerar nog ganska snart så kan plocka upp.

Nån skön stockholmare som ska beställa från bikable.se snart?
Hade behövt beställa en grej som kostar 1/3 av fraktkostnaden

Någon som råkar ha en batterikabel till MagicShine över? Finns som reservdel MJ-6270 från Tyskland för €10 men tänkte det kan vara värt att kolla här innan jag beställer.

1707766214403.png

Thule cykelhållare till bagageluckan. Upp till 3st cyklar.
Hämtas I Göteborg.
Hade inte sagt nej till några beska pilsner! ;)

Bilagor

• 20240209_094508.jpg
    20240209_094508.jpg
    664.2 KB · Besök: 39
Yello!
Söker 7delad kassett, typ 11-30 eller något, inte så noga men större än den som sitter krävs!

Bygger cykel åt en kompis, de är 3x7 Shimano 700cx grupp med en ögonmått 11-11-12-12-12-13-13 kassett, ska cykla långt med packning så hon behöver något lättare!

Bor i Göteborg och kan byta mot någon cykelpryl, vin eller peng!

Hej,
Söker efter ett 27,5” QR bakhjul med skivbroms och 8-10s HG hub. Köpte ett hjul på tradera som visade sig vare väldigt skevt och säljaren hävdar att det var rakt när han sålde det.

Hör av er om någon har ett rakt hjul i gömmorna.

Med vänlig hälsning, Micke
ja kanske har ett måste dubbelkolla i helgen isf finns de i sthlm västerort

Lite tveksam om jag borde lägga ut denna eller om den borde åka direkt till återvinningen...

Rotor gravel-vevparti (46/30) avplockad från Canyon Grizl, körd ca 50-100 mil. Varit problem med den här typen av vevparti då låsbulten som håller fast det inte verkar sitta fast ordentligt trots att det dras till specat moment.

Kanske någon som på egen risk vill göra ett försök med loctite eller liknande innan den åker till återvinningen? Se diskussion här:

PXL_20240217_153151897.jpg

Finns i Stockholm/Bromma, kan skickas men vill i så fall ha lite ersättning för besväret.

Lite tveksam om jag borde lägga ut denna eller om den borde åka direkt till återvinningen...

Rotor gravel-vevparti (46/30) avplockad från Canyon Grizl, körd ca 50-100 mil. Varit problem med den här typen av vevparti då låsbulten som håller fast det inte verkar sitta fast ordentligt trots att det dras till specat moment.

Kanske någon som på egen risk vill göra ett försök med loctite eller liknande innan den åker till återvinningen? Se diskussion här:

Visa bilaga 681482

Finns i Stockholm/Bromma, kan skickas men vill i så fall ha lite ersättning för besväret.
Jag tar gärna på mig och testar om den finns kvar!

Styre skänkes. 44 cm CC. Har suttit på en White-gravel. Finns i Göteborg, nära Östra sjukhuset. Kan tas med in till centrum på vardagarna också.
P_20240218_141507.jpg

Bakväxeln till trainercykeln har blivit skit. Är det någon som har en ersättare liggandes i någon låda?
Det sitter en gammal ultegra rd6600 10-delad nu men den är riktigt sned och vind.

Tänkte 1x convertera min cyklocross. Någon som har ett 110bcd framdrev övers?

Har 8sp där bak, så vad kan vara lagom, 38t - 42t kanske? ?‍♂️

Tänkte 1x konvertera min cyklocross. Någon som har ett 110bcd framdrev övers?
Du letar förmodligen efter narrow-wide-drev i så fall. Är det 5-bult? I så fall kan jag ha 34 och/eller 36 i någon låda.
Har 8sp där bak, så vad kan vara lagom, 38t - 42t kanske? ?‍♂️
Jag är klen och kör 36 eller 38 på CX, men känner att jag ibland skulle behöva ännu mindre på tunga banor. Trampar iallafall aldrig ur de med 11-32 bak. De starka kör väl på 42.

Du letar förmodligen efter narrow-wide-drev i så fall. Är det 5-bult? I så fall kan jag ha 34 och/eller 36 i någon låda.

Jag är klen och kör 36 eller 38 på CX, men känner att jag ibland skulle behöva ännu mindre på tunga banor. Trampar iallafall aldrig ur de med 11-32 bak. De starka kör väl på 42.
5-bult.
Har läst både och om narrow/wide, så för min del spelar det mindre roll.

Jag kommer troligtvis inte köra några riktiga banor utan mer grus/pendling/lvg vid dåligt väder, men tycker utväxlingen ju nu på 50/35 - 11/29 är väldigt obekväm.

Någon som har en ShiftMate 6 liggandes i nån låda som inte kommer till användning?
19044.jpg
Har säkert nån pryl eller pengar att byta med ?

Yello!
Söker 7delad kassett, typ 11-30 eller något, inte så noga men större än den som sitter krävs!

Bygger cykel åt en kompis, de är 3x7 Shimano 700cx grupp med en ögonmått 11-11-12-12-12-13-13 kassett, ska cykla långt med packning så hon behöver något lättare!

Bor i Göteborg och kan byta mot någon cykelpryl, vin eller peng!
Har nog 11-32. Vet att jag har 11-28. Kan kolla.

Senast redigerad av en moderator:
Någon som sitter på ett par gamla STI-reglage som går använda till en mtb med 3 x 7 drivlina. Ska försöka hjälpa min bror att göra om hans gamla mtb till nån form av gravel-variant.

Nån som sitter på uppsättning skruv och bricka till Shimano SPD-SL-kloss? Saknar en av varje och enligt LBS finns de inte som reservdel..

Tillbaka
Topp