mullewreck
Aktiv medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Alla mina grejer förutom ryggsäcken är tingade av @IMFinns dessa grejer kvar?
Skulle vara styrena samt pedelerna
Mvh Anton
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Alla mina grejer förutom ryggsäcken är tingade av @IMFinns dessa grejer kvar?
Skulle vara styrena samt pedelerna
Mvh Anton
jag har två 6mm klingbultar som kan avvaras vistas hässelby kvällstid eller solna dagtidSkulle behöva två stycken klingbultar för enkelklinga till renoveringen av min gröna vrakcykel. Var nere på cykelköket och monterade vevparti och klinga, rotade i deras låda med klingbultar och kunde bara hitta tre (alla omaka) stycken som passade singelklinga, så två stycken saknas. Byter gärna mot pengar. I Stockholmsområdet.
Hej,Däck bortskänkes.
Kenda Nevegal 2 Pro ATC 29x2.4", 850 g
Oanvänt
Finns i Ulricehamn, kan mötas upp i Jönköping. Annars skickar jag det med DHL för 73 spänn.
Obs att det är ett däck.Hej,
Jag kniper gärna dessa! Hör av mig via PM.
Mvh Erik
Bortskänkt ?Däck bortskänkes.
Kenda Nevegal 2 Pro ATC 29x2.4", 850 g
Oanvänt
Finns i Ulricehamn, kan mötas upp i Jönköping. Annars skickar jag det med DHL för 73 spänn.
Funkar någon av dessa? Kan skicka.Skulle behöva två stycken klingbultar för enkelklinga till renoveringen av min gröna vrakcykel. Var nere på cykelköket och monterade vevparti och klinga, rotade i deras låda med klingbultar och kunde bara hitta tre (alla omaka) stycken som passade singelklinga, så två stycken saknas. Byter gärna mot pengar. I Stockholmsområdet.

ska kolla ja kanske har komplett hjul annars har jag nog delar som ja kan slänga ihop och ekra upp ett, återkommer efter jobbet imorrnkvällUpprepar mig lite, men är det någon som sitter på ett 26" hjul med body som tar 10-delat för fälgbroms? Ska på en miyata...
Finns saker att byta med eller pengar och flytande valuta. I Stockholmsområdet är att föredra!
Du kan ju alltid hojta till om det visar sig att du saknar någon byggdel så kan jag i så fall slänga ett öga och se om jag råkar kunna bidra med just den.ska kolla ja kanske har komplett hjul annars har jag nog delar som ja kan slänga ihop och ekra upp ett, återkommer efter jobbet imorrnkväll
Upprepar mig lite, men är det någon som sitter på ett 26" hjul med body som tar 10-delat för fälgbroms? Ska på en miyata...
Finns saker att byta med eller pengar och flytande valuta. I Stockholmsområdet är att föredra!
ska kolla ja kanske har komplett hjul annars har jag nog delar som ja kan slänga ihop och ekra upp ett, återkommer efter jobbet imorrnkväll
Måste säga att hur mycket sura gubbar som älskar att tjafsa så är det här när happy är som nästan vackrast.Du kan ju alltid hojta till om det visar sig att du saknar någon byggdel så kan jag i så fall slänga ett öga och se om jag råkar kunna bidra med just den.
Stuvarns är alltid värd att påminna om.Måste säga att hur mycket sura gubbar som älskar att tjafsa så är det här när happy är som nästan vackrast.
Vackrast är fortfarande Stuvarns insamling.
Kanske kanske att jag har en 32t 104bcd. Kollar i lådorna imorgon.Har på grund av klimatångest ett köpfritt år 2024. Kan dock byta grejer (samt köpa grejer åt barnen som växer ur allt med ljusets hastighet) - söker därför ett narrow-wide 94 bcd 5-bult, alternativt 104 bcd 4-bult, framdrev. 32t eller 34t.
Kan byta mot alla möjliga prylar, förutom just pengar. Skriv här eller skicka PM om du har nåt!
+1.Edit: Bra initiativ förresten. Inte ångest kanske då men köpfritt år. Vore nog rätt bra så man fattar hur mycket grejer man handlar hela tiden.
Tack! <3Kanske kanske att jag har en 32t 104bcd. Kollar i lådorna imorgon.
Var håller du hus?
Edit: Bra initiativ förresten. Inte ångest kanske då men köpfritt år. Vore nog rätt bra så man fattar hur mycket grejer man handlar hela tiden.
Tänkvärt! Lätt att sitta hemma o kolla prylar istället för att ge sig ut.Tack! <3
Är i Skåne halvnära Lund - är dock inte främmande för att skicka saker med posten alternativt mötas upp när jag reser.
Precis som nämnts i ett par inlägg så är det utöver klimatskäl också mycket pressen på att köpa saker som jag upplevde till slut blev för tidsslukande - istället för att sticka ut och sova i mitt 1500g-tält så satt jag hemma med mobilen och suktade efter ett som vägde 1100 gram - och blev en upplevelse fattigare.
Till slut kändes det som att jag inte kom ut lika ofta som jag hade velat och möjlighet till - bara för att jag inte hade exakt den intrimmade, optimerade utrustningen som jag inbillade mig behövdes.
Var bygger du hus? Inte för att jag sitter på så mycket byggmaterial längre, men+1.
Jag gjorde det för egen del för tre-fyra år sedan. Väldigt skönt att kunna bortse från all konsumtionspress som finns från en väldans massa olika håll.
Mycket av agerandet finns kvar hos mig, jag kör väldigt sällan nya prylar längre. Att handla begagnat eller byteshandel löser de absolut flesta behov för min del. Jag håller som bäst på att försöka applicera det resonemanget på ett husbygge; det är givetvis dömt att misslyckas, men värt ett försök. ?
Det låter intressant för min del dockantar för A-head? kan ha uppåtvinklad om intressant
Här är tanken; södra Öland. Den uppmärksamme har såklart redan noterat att IronMan-banan precis väster om tomtgränsen. ?Var bygger du hus? Inte för att jag sitter på så mycket byggmaterial längre, men

Här är tanken; södra Öland. Den uppmärksamme har såklart redan noterat att IronMan-banan precis väster om tomtgränsen. ?
Jag är intresserad av att lyssna på alla förslag som kan innebära att jag kan minska nyköpen; allt som inhandlas begagnat eller på andrahandsmarknaden är ett plus i min bok.
Har du lust att precisera det där med schysst bromshandtag? Gärna i form av bild, så skall jag kika.behöver bland annat ett schysst högerhandtag till v-broms, samt klingorna längre upp i tråden
Tjena!
Jag har ett fönster du kan få. ?
Synd att jag inte visste det tidigare, skänkte bort åtta innerdörrar från 1929 för ett år sedan.
OffT: Innerdörrar hade suttit fint, men utifrån det lilla jag träffat och pratat med dig jobbet jag trygg med att de hamnade i ett väl valt sammanhang. ?Tjena!
Hitta ett hus som skänkes mot bortforsling? Då får man mycket grundmaterial.
Har du lust att precisera det där med schysst bromshandtag? Gärna i form av bild, så skall jag kika.
Jag skall kolla.Visa bilaga 685524
Det här är drömmen, men egentligen vad som helst som inte är integrerat och funkar.
Jag kan ha några såna där helt nya (i kartong) i värsta fall.Visa bilaga 685524
Det här är drömmen, men egentligen vad som helst som inte är integrerat och funkar.
Visa bilaga 685524
Låter bättre än något inkört från mina lådor.Jag kan ha några såna där helt nya (i kartong) i värsta fall.
Hittade tyvärr inget. Vet ganska säkert att jag har någonstans, men det kan dröja länge innan det dyker upp i den nuvarande oordningen ?Tack! <3
Är i Skåne halvnära Lund - är dock inte främmande för att skicka saker med posten alternativt mötas upp när jag reser.
Precis som nämnts i ett par inlägg så är det utöver klimatskäl också mycket pressen på att köpa saker som jag upplevde till slut blev för tidsslukande - istället för att sticka ut och sova i mitt 1500g-tält så satt jag hemma med mobilen och suktade efter ett som vägde 1100 gram - och blev en upplevelse fattigare.
Till slut kändes det som att jag inte kom ut lika ofta som jag hade velat och möjlighet till - bara för att jag inte hade exakt den intrimmade, optimerade utrustningen som jag inbillade mig behövdes.
OffT: Innerdörrar hade suttit fint, men utifrån det lilla jag träffat och pratat med dig jobbet jag trygg med att de hamnade i ett väl valt sammanhang. ?
Jag är som sagt öppen för alla förslag. Fönster går såklart åt. Jag träffade byggarna som skall hjälpa mig fram till tätt hus igår, de skall skissa, räkna och fila på materiallista. Jag tänker mig att jag skall titta på vad de kommer fram till innan jag på allvar börjar ge mig in på andrahandsmarknaden.
Massvis av OffT: det blev aldrig riktigt läge för mig i höstas men om du vill får du gärna skicka över datum för era bilträffar framåt våren, om det fortsatt är aktuellt.
Superintressant - byter gärna - skickar PM och tar vidare diskussionen ?Jag kan ha några såna där helt nya (i kartong) i värsta fall.
Ser ju riktigt fint ut :) Nära till fågelstationen?Här är tanken; södra Öland. Den uppmärksamme har såklart redan noterat att IronMan-banan precis väster om tomtgränsen. ?
Jag är intresserad av att lyssna på alla förslag som kan innebära att jag kan minska nyköpen; allt som inhandlas begagnat eller på andrahandsmarknaden är ett plus i min bok.
Är drömmen svarta Deore så är svarta Deore drömmen. :)Låter bättre än något inkört från mina lådor.
Cykelavstånd; en timme på racern och det dubbla med fikapaus och rekreationsfart. ?Ser ju riktigt fint ut :) Nära till fågelstationen?