[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Retro racer ram sökes runt 53-55 i storlek.

Antingen pengar eller om man vill byta mot Monarken?

Bilagor

• 20240718_210425.jpg
    20240718_210425.jpg
    1.3 MB · Besök: 73
Söker till ytterligare ett retroMTBbygge;
10-delad kassett i nån wide-range variant.
Lämplig bakväxel för ovanstående kassett
Växelreglage för 10-delat.

Bör kunna skickas.

Har olika valutor men swishar gärna.

Senast ändrad:
Köpte ett hjulset i oklart skick. Behövde bara framhjulet till trainern. Någon som behöver ett bakhjul så finns det att byta mot en lättöl, slitet lvg däck eller valfritt i centrala Örebro.
För fälgbroms & 8-10 delad body enligt tidigare ägare. Fälgband och snabbkoppling saknas.

IMG_5432.jpegIMG_5433.jpeg

/Rickard

Halloj!

Jag har en DT Swiss Ratchet XD body för sram som jag vill byta eller sälja. Helt oanvänd, feltänkt av mig vid hjulköp.

Byter mot eller köper en body för DT swiss 370 nav, 3-pawl, Shimano HG för mtb.

Ett byte skulle vara trevligast. Gärna här i Jönköpingstrakten.

Bilagor

• 20240817_165142.jpg
    20240817_165142.jpg
    389.4 KB · Besök: 49
IMG20240817143539.jpg

Tänkte återuppliva min 20 år gamla Street-MTB! Har haft annan ägare ett tag och enligt utsaga har sadelstolpen exploderat under denna tid.
Har inga problem att betala för mig men har inga ambitioner att få tag i top-tier delar. Betalar mer än gärna i fin-öl också.
Önskar få tag i följande:
Sadelstolpe 27,2mm. Med möjlighet att fästa en sadel ?
Styre, med Rise och minst 740mm,
Nuvarande styre är bara 25,5mm så ev. En ny styrstam också? En kort en.
Platta pedaler som inte ser ut att vara från millenium skiftet
Bakdäck 26x2,3-2,5 hyffsat lättrullat
Kedja för 8-delad kassett
Går det att avgöra om kassetten är sliten från bild är jag även i behov av detta.

IMG20240817143642.jpg

Bor i utkanten av Enköping

Sonens kompis vill vara med oss och cykla stig i skogen. Men han orkar inte med att bromsa med våran extra cykel. Den har mekaniska skivbromsar. Är det någon som sitter på billiga hydrauliska ok och bromshandtag? Billigast möjliga, ska sitta på en 20” cykel.

Visa bilaga 719836
Tänkte återuppliva min 20 år gamla Street-MTB! Har haft annan ägare ett tag och enligt utsaga har sadelstolpen exploderat under denna tid.
Har inga problem att betala för mig men har inga ambitioner att få tag i top-tier delar. Betalar mer än gärna i fin-öl också.
Går det att avgöra om kassetten är sliten från bild är jag även i behov av detta.

Visa bilaga 719837

tips på pedaler 139:- https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/pedaler/cykelpedal-bmxmtb-2000043567

Jag skulle vilja byta mina Shimano Ultegra ST-RS685 hydraulbromsar mot något motsvarande från SRAM.

Bromsar och växlar fungerar utmärkt, men jag föredrar ergonomi och funktion hos SRAM.
Hoodsen är något slappa på reglagen.

Bromsarna behöver inte vara likvärdiga. Jag kan tänka mig att medla med pengar emellan både uppåt och nedåt.
Jag kan även tänka mig reglage för 2x10, 1x10, 1x11
Ett krav är att bromsarna är hydrauliska och att det är PM-ok fram och bak.

Ett plus om de finns i Skåne, men jag skickar gärna

Bilagor

• DSC_0475.JPG
    DSC_0475.JPG
    437.5 KB · Besök: 36
Visa bilaga 719836

Visa bilaga 719837

Jag kan nog skaka fram en sadelstolpe, och möjligen ett bakdäck (lite beroende på eventuella närmare önskemål). Jag tror jag har en begagnad 8-delad kassett jag kan skicka med också om det är av intresse, men behöver dubbelkolla. Grejerna behöver skickas i så fall. Skicka ett PM om det kan vara av intresse.

Innan jag gör mig av med min cyclocross (fel storlek) tänkte jag laborera med styrstammen. Någon som har en styrrörsförlängare** som passar 28,6 gaffelrör.

Tack på förhand

Senast ändrad:
Exakt vad menar du med styrstamsförlängare? Menar du styrstam?

Eller styrrörsförlängare?

Eller är det en quill-stam du behöver:

Och hur lång behöver du?
Tack, det är fortfarande morgon.

Blandat me prylar.

Gt styrstam
Thomson styrstam, skadad pga runddragen skruv så ja tappa tålamodet o tog fram dremeln. Se bild.
Ritchey styre med scott styrstam.
Ridealpha styre.
Shimano kombipedaler.
Tror det är ett låsringsverktyg?
Shimano 11delad trigger, helt ny.
Blb styre.

Vettefan va ja vill ha i utbyte, nått roligt e ju alltid kul. Cykelgrejer eller inte. Vill helst se att grejerna används istället för att ja ska släpa med dom i flytt och till nästa förråd..

Finns i Hägersten. Kan ju såklart skickas om du betalar frakt
Paxar gärna nån av styrstammarna, helst de kortare/med mer höjd :)

Ja det var verkligen inte dyrt. Har du testat pedalerna själv? Är det OK kvalite så slår jag till på dom när jag har tillfälle att åka förbi ett biltema
kör dom numera på min hardtail och på pendlaren funkar fint dock inte kört dom så länge men är andra här på forumet som spöat sina både länge o rejält och är nöjda me dom

Jag kan nog skaka fram en sadelstolpe, och möjligen ett bakdäck (lite beroende på eventuella närmare önskemål). Jag tror jag har en begagnad 8-delad kassett jag kan skicka med också om det är av intresse, men behöver dubbelkolla. Grejerna behöver skickas i så fall. Skicka ett PM om det kan vara av intresse.

Tjena!

Du fick väl en åttadelad kassett igår? Vet inte hur skicket var på den iofs. Eller det kanske var en nio? ?

Tjena!

Du fick väl en åttadelad kassett igår? Vet inte hur skicket var på den iofs. Eller det kanske var en nio? ?
Det har gått i ett sedan jag kom hem så jag har faktiskt inte hunnit räkna ännu; är den 8-delad så. Jag tänker mig att jag skall köra Miyatn som SS.

Stort tack för grejerna, och inte minst den förnäma leveransen. ?

Hoppas det lugna ner sig lite för er efter Öland. Vi hann precis hem för att applådera de 4-5 sista deltagarna genom depån i Resmo. Sista killen hade 26 minuter på sig till bron när han passerade; jag har ingen aning om hur det gick för honom men vädret var ju fantastiskt så det var ju ingen omöjlig uppgift.

Jag har en Magura MT4 som skall monteras på tjejens pendlare. Jag saknar dock klämman för att fästa den på styret; är det någon som råkar sitta på den sådan eller något som kan fungera som ersättning?

Tips och kreativa ideér går också fint; jag har någon själv som kommer göra sig bra i fulmek-tråden annars.

Bilagor

• PXL_20240818_064226573.jpg
    PXL_20240818_064226573.jpg
    619 KB · Besök: 50
  • PXL_20240818_064234569.jpg
    PXL_20240818_064234569.jpg
    466.5 KB · Besök: 52
Jag har en Magura MT4 som skall monteras på tjejens pendlare. Jag saknar dock klämman för att fästa den på styret; är det någon som råkar sitta på den sådan eller något som kan fungera som ersättning?

Tips och kreativa ideér går också fint; jag har någon själv som kommer göra sig bra i fulmek-tråden annars.
IMG_3806.png

Kanske @weldion Har skrotat sitt handtag? ?

Det råkar inte vara någon i Gbg-området som sitter på ett 31,8 mm styre med ganska mycket backsweep men inte så mycket rise? Jag skulle vilja testa en lite annan position än mitt nästan raka på slaskpendlaren. Behöver inte vara snyggt alls.

Byter gärna mot prylar eller mer flytande valuta.

Det råkar inte vara någon i Gbg-området som sitter på ett 31,8 mm styre med ganska mycket backsweep men inte så mycket rise? Jag skulle vilja testa en lite annan position än mitt nästan raka på slaskpendlaren. Behöver inte vara snyggt alls.

Byter gärna mot prylar eller mer flytande valuta.
Har ett Ritchey Coyote som jag inte kommer helt överens med. Ifall det kan vara intressant?

Borde gå att 3dPrinta rätt okej.

Jag har monterat en HS33:a med ett överfall från en Avid-broms (Elixir tror jag). Passar bra. Kanske fungerar på MT4 också.

Jag borde har flera liggande, men vet inte om det är värt fraktkostnader.

Det har gått i ett sedan jag kom hem så jag har faktiskt inte hunnit räkna ännu; är den 8-delad så. Jag tänker mig att jag skall köra Miyatn som SS.

Stort tack för grejerna, och inte minst den förnäma leveransen. ?

Hoppas det lugna ner sig lite för er efter Öland. Vi hann precis hem för att applådera de 4-5 sista deltagarna genom depån i Resmo. Sista killen hade 26 minuter på sig till bron när han passerade; jag har ingen aning om hur det gick för honom men vädret var ju fantastiskt så det var ju ingen omöjlig uppgift.

Tjena!

Tre sista hann inte till Färjestaden. Den sista gubben hade ju behövt snitta nästan 40 för att hinna, 76 bast så jag kände inget större hopp, men han gav sig inte, han skulle bannemig ha ett nytt tubdäck några kilometer innan Resmo.

Såg att ni satt på farstukvisten men hade lite bråttom upp till bron för att hjälpa en som tappat sin vevarm så jag hann inte ens vinka.
På fastlandet blev det väldigt lugnt faktiskt. Men kollegorna som körde över tidigare fick rätt mycket att stå i.

Söker i centrala Gbg efter korta klingbultar, alt distanser för att få min stålgrussprättare att vakna till liv efter en modd med större kassett och singelklinga!
Valfri ersättning erbjuds, åtminstone det mesta.

Lite grejer här då:

Framväxel Falcon, 1970-tal. Klämma 28,6 mm.

Framväxel Galli, 1970-tal. Klämma 28,6 mm.

Framväxel Shimano Deore LX. 1990-tal. Top pull. Klämma 31,8 mm.

Dual pivot-broms Shimano RSX (BR-A410).

Bakväxel SunTour Accushift 4050, 1980-tal.

Allt i finfint skick. Betalning? Nej. Kanske en flaska vin. Finns i Kungsbacka men skickar gärna.
IMG_5788.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Lite grejer här då:

Framväxel Falcon, 1970-tal. Klämma 28,6 mm.

Framväxel Galli, 1970-tal. Klämma 28,6 mm.

Framväxel Shimano Deore LX. 1990-tal. Top pull. Klämma 31,8 mm.

Dual pivot-broms Shimano RSX (BR-A410).

Bakväxel SunTour Accushift 4050, 1980-tal.

Allt i finfint skick. Betalning? Nej. Kanske en flaska vin. Finns i Kungsbacka men skickar gärna.
Visa bilaga 720242
Framväxel Shimano Deore LX. 1990-tal. Top pull. Klämma 31,8 mm skulle sitta fint om ingen redan anmält intresse.

Tillbaka
Topp