Jerry Johansson
Medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Topp. Att fästet är använt är inget problem såvida det inte är helt glappigt.Kan tänka mig byta ett V1 fäste mot ett V2 mitt är i använt skick dock.
tips på pedaler 139:- https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykelreservdelar/pedaler/cykelpedal-bmxmtb-2000043567Visa bilaga 719836
Tänkte återuppliva min 20 år gamla Street-MTB! Har haft annan ägare ett tag och enligt utsaga har sadelstolpen exploderat under denna tid.
Har inga problem att betala för mig men har inga ambitioner att få tag i top-tier delar. Betalar mer än gärna i fin-öl också.
Önskar få tag i följande:
Sadelstolpe 27,2mm. Med möjlighet att fästa en sadel ?
Styre, med Rise och minst 740mm,
Nuvarande styre är bara 25,5mm så ev. En ny styrstam också? En kort en.
Platta pedaler som inte ser ut att vara från millenium skiftet
Bakdäck 26x2,3-2,5 hyffsat lättrullat
Kedja för 8-delad kassett
Går det att avgöra om kassetten är sliten från bild är jag även i behov av detta.
Visa bilaga 719837
Bor i utkanten av Enköping
Jag kan nog skaka fram en sadelstolpe, och möjligen ett bakdäck (lite beroende på eventuella närmare önskemål). Jag tror jag har en begagnad 8-delad kassett jag kan skicka med också om det är av intresse, men behöver dubbelkolla. Grejerna behöver skickas i så fall. Skicka ett PM om det kan vara av intresse.Visa bilaga 719836
Tänkte återuppliva min 20 år gamla Street-MTB! Har haft annan ägare ett tag och enligt utsaga har sadelstolpen exploderat under denna tid.
Har inga problem att betala för mig men har inga ambitioner att få tag i top-tier delar. Betalar mer än gärna i fin-öl också.
Önskar få tag i följande:
Sadelstolpe 27,2mm. Med möjlighet att fästa en sadel ?
Styre, med Rise och minst 740mm,
Nuvarande styre är bara 25,5mm så ev. En ny styrstam också? En kort en.
Platta pedaler som inte ser ut att vara från millenium skiftet
Bakdäck 26x2,3-2,5 hyffsat lättrullat
Kedja för 8-delad kassett
Går det att avgöra om kassetten är sliten från bild är jag även i behov av detta.
Visa bilaga 719837
Bor i utkanten av Enköping
Tack, det är fortfarande morgon.Exakt vad menar du med styrstamsförlängare? Menar du styrstam?
Stem Discover svart 100 mm, styrstam - Sadel, styrstammar och sadelstolpar - Stem Discover svart 100 mm, styrstam | XXL
Läs mer om Stem Discover svart 100 mm, styrstam. Trygg handel med 28 dagars öppet köpwww.xxl.se
Eller styrrörsförlängare?
Bikeshop
bikeshop.se
Eller är det en quill-stam du behöver:
![]()
Cinelli 1A Quill 26 mm stem, Silver | Bikeinn
Get Cinelli 1A Quill 26 mm in Silver for 613.49 kr. Ideal for bike with fast delivery. Buy Stems at Bikeinn!www.tradeinn.com
Och hur lång behöver du?
Paxar gärna nån av styrstammarna, helst de kortare/med mer höjd :)Blandat me prylar.
Gt styrstam
Thomson styrstam, skadad pga runddragen skruv så ja tappa tålamodet o tog fram dremeln. Se bild.
Ritchey styre med scott styrstam.
Ridealpha styre.
Shimano kombipedaler.
Tror det är ett låsringsverktyg?
Shimano 11delad trigger, helt ny.
Blb styre.
Vettefan va ja vill ha i utbyte, nått roligt e ju alltid kul. Cykelgrejer eller inte. Vill helst se att grejerna används istället för att ja ska släpa med dom i flytt och till nästa förråd..
Finns i Hägersten. Kan ju såklart skickas om du betalar frakt
Ja det var verkligen inte dyrt. Har du testat pedalerna själv? Är det OK kvalite så slår jag till på dom när jag har tillfälle att åka förbi ett biltema
Vilken sort var det som behövdes, jag tror jag har en förlängare liggandeTack, det är fortfarande morgon.
De funkar helt ok. Har haft så'na. Sulan sitter som limmat.Ja det var verkligen inte dyrt. Har du testat pedalerna själv? Är det OK kvalite så slår jag till på dom när jag har tillfälle att åka förbi ett biltema
Tack gärna! Jag gör ett försök ?Vilken sort var det som behövdes, jag tror jag har en förlängare liggande
Upd: Hittade den. 28.6mm - 28.6mm, fabrikat okänt, troligen en kina-special. Kanske duger att testa lite med.
Visa bilaga 720020
kör dom numera på min hardtail och på pendlaren funkar fint dock inte kört dom så länge men är andra här på forumet som spöat sina både länge o rejält och är nöjda me domJa det var verkligen inte dyrt. Har du testat pedalerna själv? Är det OK kvalite så slår jag till på dom när jag har tillfälle att åka förbi ett biltema
Även jag kan ge biltemas plattisar en tumme upp!Ja det var verkligen inte dyrt. Har du testat pedalerna själv? Är det OK kvalite så slår jag till på dom när jag har tillfälle att åka förbi ett biltema
Jag kan nog skaka fram en sadelstolpe, och möjligen ett bakdäck (lite beroende på eventuella närmare önskemål). Jag tror jag har en begagnad 8-delad kassett jag kan skicka med också om det är av intresse, men behöver dubbelkolla. Grejerna behöver skickas i så fall. Skicka ett PM om det kan vara av intresse.
Det har gått i ett sedan jag kom hem så jag har faktiskt inte hunnit räkna ännu; är den 8-delad så. Jag tänker mig att jag skall köra Miyatn som SS.Tjena!
Du fick väl en åttadelad kassett igår? Vet inte hur skicket var på den iofs. Eller det kanske var en nio? ?
Jag har en Magura MT4 som skall monteras på tjejens pendlare. Jag saknar dock klämman för att fästa den på styret; är det någon som råkar sitta på den sådan eller något som kan fungera som ersättning?
Tips och kreativa ideér går också fint; jag har någon själv som kommer göra sig bra i fulmek-tråden annars.
Ja, hela systemet åkte av hojen efter den där bilden togs.
Låter rimligt. ?Visa bilaga 720137
Kanske @weldion Har skrotat sitt handtag?
Ja, hela systemet åkte av hojen efter den där bilden togs.
?
Fulmek är den högsta konstformen!Låter rimligt. ?
Fulmek kommer allt närmare. ?
Har ett Ritchey Coyote som jag inte kommer helt överens med. Ifall det kan vara intressant?Det råkar inte vara någon i Gbg-området som sitter på ett 31,8 mm styre med ganska mycket backsweep men inte så mycket rise? Jag skulle vilja testa en lite annan position än mitt nästan raka på slaskpendlaren. Behöver inte vara snyggt alls.
Byter gärna mot prylar eller mer flytande valuta.
Om @slice me nice inte är intresserad så är jag!Har ett Ritchey Coyote som jag inte kommer helt överens med. Ifall det kan vara intressant?
Borde gå att 3dPrinta rätt okej.Jag har en Magura MT4 som skall monteras på tjejens pendlare. Jag saknar dock klämman för att fästa den på styret; är det någon som råkar sitta på den sådan eller något som kan fungera som ersättning?
Tips och kreativa ideér går också fint; jag har någon själv som kommer göra sig bra i fulmek-tråden annars.
Intressant! Det ser spännande ut. PM kommer.Har ett Ritchey Coyote som jag inte kommer helt överens med. Ifall det kan vara intressant?
Jag har monterat en HS33:a med ett överfall från en Avid-broms (Elixir tror jag). Passar bra. Kanske fungerar på MT4 också.Jag har en Magura MT4 som skall monteras på tjejens pendlare. Jag saknar dock klämman för att fästa den på styret; är det någon som råkar sitta på den sådan eller något som kan fungera som ersättning?
Jag har en Magura MT4 som skall monteras på tjejens pendlare. Jag saknar dock klämman för att fästa den på styret; är det någon som råkar sitta på den sådan eller något som kan fungera som ersättning?
Jag kikar på en fulmek-lösning; om det inte blir riktigt bra kan jag kanske få höra av mig så får vi se vad vi kan hitta på?Jag borde har flera liggande, men vet inte om det är värt fraktkostnader.
Det har gått i ett sedan jag kom hem så jag har faktiskt inte hunnit räkna ännu; är den 8-delad så. Jag tänker mig att jag skall köra Miyatn som SS.
Stort tack för grejerna, och inte minst den förnäma leveransen. ?
Hoppas det lugna ner sig lite för er efter Öland. Vi hann precis hem för att applådera de 4-5 sista deltagarna genom depån i Resmo. Sista killen hade 26 minuter på sig till bron när han passerade; jag har ingen aning om hur det gick för honom men vädret var ju fantastiskt så det var ju ingen omöjlig uppgift.
Jag kikar på en fulmek-lösning; om det inte blir riktigt bra kan jag kanske få höra av mig så får vi se vad vi kan hitta på?
Framväxel Shimano Deore LX. 1990-tal. Top pull. Klämma 31,8 mm skulle sitta fint om ingen redan anmält intresse.Lite grejer här då:
Framväxel Falcon, 1970-tal. Klämma 28,6 mm.
Framväxel Galli, 1970-tal. Klämma 28,6 mm.
Framväxel Shimano Deore LX. 1990-tal. Top pull. Klämma 31,8 mm.
Dual pivot-broms Shimano RSX (BR-A410).
Bakväxel SunTour Accushift 4050, 1980-tal.
Allt i finfint skick. Betalning? Nej. Kanske en flaska vin. Finns i Kungsbacka men skickar gärna.
Visa bilaga 720242
Den är din. Dra ett pm!Framväxel Shimano Deore LX. 1990-tal. Top pull. Klämma 31,8 mm skulle sitta fint om ingen redan anmält intresse.
Var finns dessa?Lvg-klingor 104 bcd,
Kina-sadel, slitna rails
Ringklockor
Flaskhållare
Gott o blandat dvs ?
Visa bilaga 720477Visa bilaga 720478Visa bilaga 720479Visa bilaga 720480
110 bcd ska de va..Lvg-klingor 104 bcd,
Kina-sadel, slitna rails
Ringklockor
Flaskhållare
Gott o blandat dvs ?
Visa bilaga 720477Visa bilaga 720478Visa bilaga 720479Visa bilaga 720480