[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Är det någon som sitter på ett (eller ett par) 26"- däck av lite smalare dimensioner? Typ runt 1,75 och nedåt.
För att illustrera vilken nivå av cykel de ska på ser kedjespännaren ut såhär:
20240901_224048.JPG
Jag håller till i Stockholm och kan byta mot allt möjligt

Hej, jag är på jakt efter en cykel för att cykla till affären, barnens fotbollsträning, stan…och som man vågar låsa fast på utanför :cool: Bör passa mig som är 186 cm över marken. Allt av intresse från en lös ram att bygga på (fulkines prioriteras :ROFLMAO: ), aluram/kolfiberram som måste lagas till komplett projekt som behöver lite kärlek. Racer, fatbike, MTB eller en mix av allt.

Allt av intresse bara den är billig (eller i varje fall prisvärd) :sneaky: Helst i eller runt Götlaborg. Skicka meddelande på PM om ni har något ståendes.

Bilagor

• IMG_2463.png
    IMG_2463.png
    2 MB · Besök: 70
Kära vänner,
Jag har en ram exklusive gaffel som finns i Uppsala men som vill till endera Jönköping eller Helsingborg/Höganäs.

Uppsala-Örebro kan också funka.

Finns det någon där ute som har en körning på g den vägen?

Happyvaluta och/eller bidrag till valfritt vällovligt 90-konto kan erbjudas i gengäld, liksom hedersomnämnande i Miyatatråden (hot eller löfte, det är frågan).
Hur långt framåt i tiden kan det anstå?

Just nu är alternativet sannolikt några månader framåt, i bästa fall lite mindre, så allt under det vore guld.
Jag är lite osäker på hur det ser ut kommande månader så jag vill inte lova något. Men det är inte helt omöjligt att det skulle kunna gå att få till i mitten av oktober. (Notera de medvetet valda vaga formuleringarna. ?) Men har du inte fått till någon annan lösning kan vi väl höras om ett par tre veckor eller så och titta närmare på det?

Jag är lite osäker på hur det ser ut kommande månader så jag vill inte lova något. Men det är inte helt omöjligt att det skulle kunna gå att få till i mitten av oktober. (Notera de medvetet valda vaga formuleringarna. ?) Men har du inte fått till någon annan lösning kan vi väl höras om ett par tre veckor eller så och titta närmare på det?
Underbart!
Och nu vet du ju också hur Happyvalutasortimentet ser ut och om det är Imperial Stout, surisar, Cassis eller alla tre som får det att sjunga.

Underbart!
Och nu vet du ju också hur Happyvalutasortimentet ser ut och om det är Imperial Stout, surisar, Cassis eller alla tre som får det att sjunga.
Just DEN treenigheten är onekligen en motivationsfaktor utan dess like. Utöver då, Miyata-evangeliet i sig. ?

Jag ska ju upp till Tokholm i slutet av månaden och kör hem till Skåneland... Om den kan komma ner från Uppsala till fjollträsk så kan jag ordna ner den till Skåne.

Jag ska ju upp till Tokholm i slutet av månaden och kör hem till Skåneland... Om den kan komma ner från Uppsala till fjollträsk så kan jag ordna ner den till Skåne.
Det vore ju fantastiskt. Då är det bara att fråga på nytt om någon vänlig själ här i salen har vägarna från Uppsala till Stockholm framöver och kan ta med sig ramen?

Betänk att det vore ett ovärderligt bidrag till arbetet att fostra brorsans grabbar till äkta gammelståliscyklister.

Det vore ju fantastiskt. Då är det bara att fråga på nytt om någon vänlig själ här i salen har vägarna från Uppsala till Stockholm framöver och kan ta med sig ramen?

Betänk att det vore ett ovärderligt bidrag till arbetet att fostra brorsans grabbar till äkta gammelståliscyklister.
Jag ska dessutom ha med en jäkligt fin Nine - Twelve upp härifrån.... ?

Finns i Uppsala:
  • 2 st G-one allround 27,5x2,25 (57-584) - Perf, DD, RaceGuard, TLE, Compound: Addix.
    Ett i kartong, men båda helt oanvända. Har legat och samlat damm i mitt förråd i minst ett par år. Ser inte ut som om jag kommer använda dem under de närmaste åren heller, så nu ska de bort.
  • Bakhjul till 26" mtb (kan fixa bild vid intresse). Bruksskick. Hyfsat rakt. Fäste för 6-bult skiva men har också fälg för fälgbroms. Hubb för 9-delad kassett.
Däcken kan skickas, men helst inte hjulet. ?
Byter helst mot något i listan nedan, men ett tack fungerar också.

Visa bilaga 722092

Sökes:
  • Däck och slang till 27"(630mm). Ej tub. Bredd och skick är inte så viktigt.
  • ahead-adapter 1"
  • Vajer-stopp för cantilever-broms fram. (Typ: Länk)
Finns däcken kvar så är jag klart intresserad, dock dåligt med vad som eftersöks i gömmorna...

Söker ett bromsok typ shimano 105 - jag lyckades pajja frugans keramiska kolvar. ni vet, man ska byta belägg med fel grejer på för kort tid =/
Det som satt heter BR-RS505. Men även tiagra och liknande lär funka, byter gärna kolvar till något mer slagtåligt..
Göteborg med omnejd. Tackar på förhand!

Bilagor

• bb-rs505.jpg
    bb-rs505.jpg
    426.3 KB · Besök: 42

Nu har ju @ostrand löst frakt till skåne (Eslövstrakterna tror jag) men som Miyata-fan och Höganäsare så vill man ju vara behjälplig. Är sällan i Sthlm, ibland neråt Malmö/Lund. Dock skall jag cruisa E6an i helgen upp till Oslo. Så om ramen kan hamna utmed västkusten så kan jag frakta till centrala ? delarna av Höganäs. Antar att detta blir ett långskott. Hursomhelst ser jag fram emot att få se Miyatan i byn...

Nu har ju @ostrand löst frakt till skåne (Eslövstrakterna tror jag) men som Miyata-fan och Höganäsare så vill man ju vara behjälplig. Är sällan i Sthlm, ibland neråt Malmö/Lund. Dock skall jag cruisa E6an i helgen upp till Oslo. Så om ramen kan hamna utmed västkusten så kan jag frakta till centrala ? delarna av Höganäs.
Tack för omtanken!
Antar att detta blir ett långskott. Hursomhelst ser jag fram emot att få se Miyatan i byn...
Med lite tur och om de båda pågarna vaknar ur sin tonårsdvala så kommer du att få hålla utkik efter inte bara en utan två Miyata i byn. ?

Någon som har intresse eller behov av ett par äldre Dia-comp-bromsar i någorlunda hyfsat skick och nästan kompletta?

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20240904_100445249.jpg
    PXL_20240904_100445249.jpg
    463.1 KB · Besök: 44
  • PXL_20240904_100437997.jpg
    PXL_20240904_100437997.jpg
    428.8 KB · Besök: 43
Jag en kina 11-42T som jag troligen aldrig kommer att ha en växel som kan hantera.
Troligen även en 2x FSA vev.

Behöver väl egentligen mest 10s 11-42 eller 11-46. Eller 135 qr och 100mm TA nav (eller hjul)

.....eller en 1/4'' kula om den kommer snabbt......

Jag en kina 11-42T som jag troligen aldrig kommer att ha en växel som kan hantera.
Troligen även en 2x FSA vev.

Behöver väl egentligen mest 10s 11-42 eller 11-46. Eller 135 qr och 100mm TA nav (eller hjul)

.....eller en 1/4'' kula om den kommer snabbt......
vad är det för 2x FSA-vev du har?

vad är det för 2x FSA-vev du har?
Möjligen ett sånt här

Exakt vet jag inte då det är "modular". Stora klingan kass. Verkar vara symmetric 96 BCD. Mellan finger och pekfinger så ligger yttre klngan långt ute och jag orkar inte köpa ny NW för att försöka shimsa till 49mm cl.
Möjligen mäter jag en gång till innan jag ger bort det.
Ska det vara fel CL så har jag ett annat som redan har mint NW och dålig linje som jag använder istället

Jag fattar inte hur pre-load funkar med fjäder brickan som eventuellt bidrar till detta finns kvar.
(instruktion finns i länken ovan)

Har en Specialized bridge sport 155mm sadel, knappt använd. Söker byte mot smalare sadel, gärna samma modell eller mtb-sadel.
Finns i Sthlm-Järfälla

Möjligen ett sånt här

Exakt vet jag inte då det är "modular". Stora klingan kass. Verkar vara symmetric 96 BCD. Mellan finger och pekfinger så ligger yttre klngan långt ute och jag orkar inte köpa ny NW för att försöka shimsa till 49mm cl.
Möjligen mäter jag en gång till innan jag ger bort det.
Ska det vara fel CL så har jag ett annat som redan har mint NW och dålig linje som jag använder istället

Jag fattar inte hur pre-load funkar med fjäder brickan som eventuellt bidrar till detta finns kvar.
(instruktion finns i länken ovan)
Jag letar bb30 till en racer, men har nog löst det på annat sätt.

Då jag troligen får sålt cykeln behöver jag lite delar till min ram... Budget cirka 8000kr!

Framgaffel 160-170mm 27.5 eller 29"
Framhjul, ev par, 29"
Skivbromsar
Styrstam 45-50mm
Styre 20-40mm rise, 76cm+

Någon som sitter på fina extradelar? ?

Ingen som vill bli av med ett bakhjul med interna växlar och skivbroms. 135 old.
Min straggler vart av med växelörat.

Lite sugen på att testa spd. Är det någon som har enkla pedaler över och kanske fulslitna skor i storlek 43½-44?

Någon som har 2st SRAM Level ULT/TLM bromsok liggandes över?

Eller något annat hydrauliskt ok med postmount som lirar med SRAM Apex 1x11 landsvägsreglage, typ Apex Post Mount caliper.

Kan betala i reda pengar eller så har jag en del att byta mot.

Bilagor

• IMG_6528.jpeg
    IMG_6528.jpeg
    38.2 KB · Besök: 39
Senast ändrad:
Finns det någon i Linköpingstrakten som sitter på en lååång 27.2mm sadelstolpe och adapters från IS till PM bromsoksfästen för 160mm skivor?

Letar efter en 110bcd 5-bult 36t narrow - wide klinga om någon har liggande. Alternativt vevparti till fyrkant vevlager med motsvarande klinga.

Finnes: en minimalistisk pakethållare från racktime som suttit på en canyon commuter:on. Tror denna är special för denna cykeln för jag hittar den inte i racktime utbud. Verkar vara samma som sitter på vanliga commuter 7

Utan att gå in på hur lyckades jag knäcka ett av stagen, det är inte helt av men bör nog lödas ihop. Hursomhelst köpte jag en ny av canyon men känns lite synd att slänga denna om nån vill ge sig på att laga eller ha som grund att bygga pakethållare av. Bild på likadan

Om nån är intresserad kan jag ta bild på skadan.
Bortskänkes och finns i södra stockholm
IMG_1105.jpeg

En låda vinylhandskar. Storlek small.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Bilagor

• PXL_20240907_115602267.jpg
    PXL_20240907_115602267.jpg
    551.4 KB · Besök: 42
Tillbaka
Topp