[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur långt framåt i tiden kan det anstå?Kära vänner,
Jag har en ram exklusive gaffel som finns i Uppsala men som vill till endera Jönköping eller Helsingborg/Höganäs.
Uppsala-Örebro kan också funka.
Finns det någon där ute som har en körning på g den vägen?
Happyvaluta och/eller bidrag till valfritt vällovligt 90-konto kan erbjudas i gengäld, liksom hedersomnämnande i Miyatatråden (hot eller löfte, det är frågan).
Just nu är alternativet sannolikt några månader framåt, i bästa fall lite mindre, så allt under det vore guld.Hur långt framåt i tiden kan det anstå?
Jag är lite osäker på hur det ser ut kommande månader så jag vill inte lova något. Men det är inte helt omöjligt att det skulle kunna gå att få till i mitten av oktober. (Notera de medvetet valda vaga formuleringarna. ?) Men har du inte fått till någon annan lösning kan vi väl höras om ett par tre veckor eller så och titta närmare på det?Just nu är alternativet sannolikt några månader framåt, i bästa fall lite mindre, så allt under det vore guld.
Underbart!Jag är lite osäker på hur det ser ut kommande månader så jag vill inte lova något. Men det är inte helt omöjligt att det skulle kunna gå att få till i mitten av oktober. (Notera de medvetet valda vaga formuleringarna. ?) Men har du inte fått till någon annan lösning kan vi väl höras om ett par tre veckor eller så och titta närmare på det?
Just DEN treenigheten är onekligen en motivationsfaktor utan dess like. Utöver då, Miyata-evangeliet i sig. ?Underbart!
Och nu vet du ju också hur Happyvalutasortimentet ser ut och om det är Imperial Stout, surisar, Cassis eller alla tre som får det att sjunga.
Det vore ju fantastiskt. Då är det bara att fråga på nytt om någon vänlig själ här i salen har vägarna från Uppsala till Stockholm framöver och kan ta med sig ramen?Jag ska ju upp till Tokholm i slutet av månaden och kör hem till Skåneland... Om den kan komma ner från Uppsala till fjollträsk så kan jag ordna ner den till Skåne.
Jag ska dessutom ha med en jäkligt fin Nine - Twelve upp härifrån.... ?Det vore ju fantastiskt. Då är det bara att fråga på nytt om någon vänlig själ här i salen har vägarna från Uppsala till Stockholm framöver och kan ta med sig ramen?
Betänk att det vore ett ovärderligt bidrag till arbetet att fostra brorsans grabbar till äkta gammelståliscyklister.
Finns däcken kvar så är jag klart intresserad, dock dåligt med vad som eftersöks i gömmorna...Finns i Uppsala:
Däcken kan skickas, men helst inte hjulet. ?
- 2 st G-one allround 27,5x2,25 (57-584) - Perf, DD, RaceGuard, TLE, Compound: Addix.
Ett i kartong, men båda helt oanvända. Har legat och samlat damm i mitt förråd i minst ett par år. Ser inte ut som om jag kommer använda dem under de närmaste åren heller, så nu ska de bort.- Bakhjul till 26" mtb (kan fixa bild vid intresse). Bruksskick. Hyfsat rakt. Fäste för 6-bult skiva men har också fälg för fälgbroms. Hubb för 9-delad kassett.
Byter helst mot något i listan nedan, men ett tack fungerar också.
Visa bilaga 722092
Sökes:
- Däck och slang till 27"(630mm). Ej tub. Bredd och skick är inte så viktigt.
- ahead-adapter 1"
- Vajer-stopp för cantilever-broms fram. (Typ: Länk)
Nu har ju @ostrand löst frakt till skåne (Eslövstrakterna tror jag) men som Miyata-fan och Höganäsare så vill man ju vara behjälplig. Är sällan i Sthlm, ibland neråt Malmö/Lund. Dock skall jag cruisa E6an i helgen upp till Oslo. Så om ramen kan hamna utmed västkusten så kan jag frakta till centrala ? delarna av Höganäs. Antar att detta blir ett långskott. Hursomhelst ser jag fram emot att få se Miyatan i byn...Det vore ju fantastiskt. Då är det bara att fråga på nytt om någon vänlig själ här i salen har vägarna från Uppsala till Stockholm framöver och kan ta med sig ramen?
Betänk att det vore ett ovärderligt bidrag till arbetet att fostra brorsans grabbar till äkta gammelståliscyklister.
Däcken finns kvar. Kul om de kan komma till användning.Finns däcken kvar så är jag klart intresserad, dock dåligt med vad som eftersöks i gömmorna...
Tack för omtanken!Nu har ju @ostrand löst frakt till skåne (Eslövstrakterna tror jag) men som Miyata-fan och Höganäsare så vill man ju vara behjälplig. Är sällan i Sthlm, ibland neråt Malmö/Lund. Dock skall jag cruisa E6an i helgen upp till Oslo. Så om ramen kan hamna utmed västkusten så kan jag frakta till centrala ? delarna av Höganäs.
Med lite tur och om de båda pågarna vaknar ur sin tonårsdvala så kommer du att få hålla utkik efter inte bara en utan två Miyata i byn. ?Antar att detta blir ett långskott. Hursomhelst ser jag fram emot att få se Miyatan i byn...
vad är det för 2x FSA-vev du har?Jag en kina 11-42T som jag troligen aldrig kommer att ha en växel som kan hantera.
Troligen även en 2x FSA vev.
Behöver väl egentligen mest 10s 11-42 eller 11-46. Eller 135 qr och 100mm TA nav (eller hjul)
.....eller en 1/4'' kula om den kommer snabbt......
Möjligen ett sånt härvad är det för 2x FSA-vev du har?
Jag letar bb30 till en racer, men har nog löst det på annat sätt.Möjligen ett sånt här
Exakt vet jag inte då det är "modular". Stora klingan kass. Verkar vara symmetric 96 BCD. Mellan finger och pekfinger så ligger yttre klngan långt ute och jag orkar inte köpa ny NW för att försöka shimsa till 49mm cl.
Möjligen mäter jag en gång till innan jag ger bort det.
Ska det vara fel CL så har jag ett annat som redan har mint NW och dålig linje som jag använder istället
Jag fattar inte hur pre-load funkar med fjäder brickan som eventuellt bidrar till detta finns kvar.
(instruktion finns i länken ovan)
Ja ok, detta är mtb.Jag letar bb30 till en racer, men har nog löst det på annat sätt.
Japp, förstod det :)Ja ok, detta är mtb.
Pedaler finnes iafLite sugen på att testa spd. Är det någon som har enkla pedaler över och kanske fulslitna skor i storlek 43½-44?
Om det duger med Nexus 7 så har jag ett. Innebär förlust av växelörat att du har ett motsvarande vanligt skivbromshjul att byta med?Ingen som vill bli av med ett bakhjul med interna växlar och skivbroms. 135 old.
Min straggler vart av med växelörat.
Göttan! Har PM:at! Nu jagas skor!Pedaler finnes iaf
Edit. Det var ju ett jävla kortfattat svar.
Men pedaler finnes mycket billigt (tänk gratis) så pm:a så löser vi ngt.
Det dök upp en hel drös nya skor från nått konkursbo på tradera här om dagen, kanske är värt en kik: https://www.tradera.com/profile/items/730171/tommytwofingerGöttan! Har PM:at! Nu jagas skor!
Håller utkik efter lite diskretare! De här var lite för flambojanta. Men tack för tips!Det dök upp en hel drös nya skor från nått konkursbo på tradera här om dagen, kanske är värt en kik: https://www.tradera.com/profile/items/730171/tommytwofinger
Ah, se där! Det fanns helsvarta också. Såg mest de andeahelsvarta?
https://www.clasohlson.com/se/Bygg/Måla-&-tapetsera/Sprayfärg/c/2262 ? ?Håller utkik efter lite diskretare! De här var lite för flambojanta. Men tack för tips!
Håller utkik efter lite diskretare! De här var lite för flambojanta. Men tack för tips!
Hur klickar de fast i pedalerna
Finns en sadelstolpe i Sturefors alt. Mjärdevi under vardagar. Om den är tillräckligt lång är den din ?Finns det någon i Linköpingstrakten som sitter på en lååång 27.2mm sadelstolpe och adapters från IS till PM bromsoksfästen för 160mm skivor?
Nej, tyvärr är den där bara lång, jag behöver en som är lååång. Typ BBB Skyscraper på 400mmFinns en sadelstolpe i Sturefors alt. Mjärdevi under vardagar. Om den är tillräckligt lång är den din ?
Visa bilaga 724340Visa bilaga 724341Visa bilaga 724342
Jag har ett Alfine 8 som jag nog kan skiljas från. Har du ett icke-navväxlat bakhjul att byta bort?Ingen som vill bli av med ett bakhjul med interna växlar och skivbroms. 135 old.
Min straggler vart av med växelörat.