[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon yardsaler som kör Hässleholmstrakten-Borås/GBG inom en snar/lite mindre snar framtid? Skulle vilja ha upp en hoj. Ganska ny inom cykelmek, så har kanske inte en hel yard full med grejer, men nåt sköj finns säkert att byta mot! Eller mot betalning givetvis ?

Senast ändrad:
Jag letar efter nya hjul till min favoritcykel - Nishiki continental som jag fått här för länge sen. Jag cyklar den som pendlarcykel varje dag (ca 9mil/v) och ibland även kortare resor. Jag kör ca 37mm däck, 2x9, fälgbromsat.

Någon som har något att sälja? Eller rekommendation på nytt?

Jag finns i Göteborg.

Minns tyvärr inte vem jag fick Nishikin av - skulle vilja säga tack en gång till :)

Bilagor

• IMG_7233.jpeg
    IMG_7233.jpeg
    143.4 KB · Besök: 86
Senast ändrad:
Jag har ett hjul med Novatec d792sb hub. Tyvärr saknas två av "klackarna"(Eller vad nu spärrarna i frihjulsmekanismen kallas) på kassetten och axeln. Antar att den varit qr, men jag bygger gärna om den om det går. Så nån som har delar till ett sånt nav liggande? Det är spärrarna på frihjulsbodyn som två saknas.
Novatec_Kassettehylster_til_D771SB__1544695313.jpg

Söker en kabelgenomföring till Scott Spark/Scale -17. Jag är ute efter den som heter 5-5 för två vajrar (dämpare och dropper) men allt av intresse så jag kanske kan modda en annan variant. Svårt att hitta någon som har en i lager och vill skicka till Sverige så skicka gärna ett PM om ni har ngn liggandes (y)

Bilagor

• Screenshot 2024-09-11 at 14.59.01.png
    Screenshot 2024-09-11 at 14.59.01.png
    169.5 KB · Besök: 45
  • 254107-1-900x900-1510608346.jpg
    254107-1-900x900-1510608346.jpg
    46 KB · Besök: 30
Jag har ett hjul med Novatec d792sb hub. Tyvärr saknas två av "klackarna"(Eller vad nu spärrarna i frihjulsmekanismen kallas) på kassetten och axeln. Antar att den varit qr, men jag bygger gärna om den om det går.
Om det blir så att du måste köpa en ny body tycker jag att du bör försöka hitta en med "bitskydd":
ABG(Anti Bite Guard, en stålspline) för att slippa "bitmärken" av kassetten i bodyn.
Freehub-with-ABG.png

Läs mer här: ABG System

Jag har ett hjul med Novatec d792sb hub. Tyvärr saknas två av "klackarna"(Eller vad nu spärrarna i frihjulsmekanismen kallas) på kassetten och axeln. Antar att den varit qr, men jag bygger gärna om den om det går. Så nån som har delar till ett sånt nav liggande? Det är spärrarna på frihjulsbodyn som två saknas.
Visa bilaga 725562
är du säker på att det ska vara 4 "pawls"? sett flera gånger när jag demonterat bodys, även på nya nav, att det bara är 2st fjädrande klackar, trots plats för flera

Fullständigt rimliga frågor. ETT är 55,5 cm. Det är väl någon slags medium? Jag ska läsa på ramen om jag hittar något mer exakt. Finns i Stockholm.
Cykeln har stått ute. Dessutom har den legat emot en fasad på ena sidan. Där har det blivit ett litet hål som ser rätt konstigt ut. En teori är att det varit vätska i ramen som när det blivit kallt orsakat hålet. Kring hålet buktar det liksom utåt på ett sätt som vanliga rosthål inte gör. Hoppas det blev tydligare.
Tack för svar och förklaring! Det blev tydligare. Jag bor i Göteborg, så det känns för långt. Och den hade varit för liten ändå. Jag är ca mellan L och XL, eller omkring 58 i ram.

är du säker på att det ska vara 4 "pawls"? sett flera gånger när jag demonterat bodys, även på nya nav, att det bara är 2st fjädrande klackar, trots plats för flera
Ingen aning. Fick hjulet på posten demonterat. Har aldrig skruvat isär ett så här nytt hjul. Försöker lära mig vad det behövs mer.

Jag står i begrepp att slutföra två hojar och letar hjul.

Båda får betraktas som budget-byggen; en slaskpendlare och en första grushoj till tjejen.

Jag söker:
- 29"-bakhjul för qr; 10-delad Shimano/Sram-kassett och 160 mm-skiva.

- 28"-hjulpar för TA; 10-11-delad Shimano-kassett och 160 mm-skivor.

Gratis/billigt/byten/Happyvaluta och liknande är att föredra om möjligt.
Prisvärt kan också vara ett fullgott alternativ.

Borta.

Bilagor

• PXL_20240913_110053777.jpg
    PXL_20240913_110053777.jpg
    655.7 KB · Besök: 57
  • PXL_20240913_105721367.jpg
    PXL_20240913_105721367.jpg
    458.4 KB · Besök: 57
  • PXL_20240913_110103874.jpg
    PXL_20240913_110103874.jpg
    864.8 KB · Besök: 63
Senast ändrad:
Jag har några IronMan-flaskor samt ett ryggsäck med ett litet hål i, från Mallorca.

Skänkes om någon är intresserad.

Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.

Tjena!

Det är ju dom med det platta locket, klart bättre än dom nya i år med runt lock. Men av nån outgrundlig anledning så har jag tillräckligt hemma, även av den gamla varianten. ? (Brukar alltid bli en fem-sex flaskor varje år..)

Jag letar efter nya hjul till min favoritcykel - Nishiki continental som jag fått här för länge sen. Jag cyklar den som pendlarcykel varje dag (ca 9mil/v) och ibland även kortare resor. Jag kör ca 37mm däck, 2x9, fälgbromsat.

Någon som har något att sälja? Eller rekommendation på nytt?

Jag finns i Göteborg.

Minns tyvärr inte vem jag fick Nishikin av - skulle vilja säga tack en gång till :)
Halloj, vad är det för styre du har på? Köpte tidigare i veckan också en continental, inte gratis men ruskigt billigt. Dock är bockstyret på den himla aggresivt.

nu blir de som att svära i kyrkan gud förbjude (shimanofrälst på lvg)

men söker ett *ryser* vänster sram landsvägreglage hyudraulisk skivbroms (modell o skick kvittar sitter singeldrev fram så huvudsaken är bromsdelen funkar) samt en 11 delad bakväxel landsväg

Jag söker två klämmor till Shimano 11-delade landsvägsreglage
1726394974690.png

Köpte begagnade reglage men fick inte med klämmorna. Jag och säljaren är inte direkt överens om saker och ting så jag får leta upp ett par själv.

Jag är lite osäker på hur klämman ändrats genom åren men den som är till 11-delade reglage skall passa. Jag har ett par ST-R8050 DI2-reglage.

Hör av dig om du har något!

Prövar här igen:
Söker lvg-trippel 52/42/32. Helst äldre japanskt suntour sakae men även shimano är intressant.
Har diverse att byta med och även pengar.

Jag söker två klämmor till Shimano 11-delade landsvägsreglage
Visa bilaga 726690
Köpte begagnade reglage men fick inte med klämmorna. Jag och säljaren är inte direkt överens om saker och ting så jag får leta upp ett par själv.

Jag är lite osäker på hur klämman ändrats genom åren men den som är till 11-delade reglage skall passa. Jag har ett par ST-R8050 DI2-reglage.

Hör av dig om du har något!
Ska leta i lådorna hemma. Ute och cyklar nu.

Med risk att bli tjatig lägger jag upp en vädjan här med.
Söker en sadelstolpe med Ø 26,8 mm diameter och en minimilängd på 250 mm till ett restomod-bygge!
Även en 27,0 mm stolpe, 200 mm eller längre och stadiga 36h 26 tums hjul är av intresse.
Förutom min eviga tacksamhet erbjudes ett gäng delar, happy-valuta eller kasch i utbyte.
Svara gärna via annonsen å tack på förhand!

Söker en sadelstolpe med Ø 26,8 mm diameter och en minimilängd på 250 mm till ett restomod-bygge!
Även en 27,0 mm stolpe, 200 mm eller längre och stadiga 36h 26 tums hjul är av intresse.
Förutom min eviga tacksamhet erbjudes ett gäng delar, happy-valuta eller kasch i utbyte.
Ska kolla i lådorna, kanske kan ha något.

Gick bet på spd-skorna på tradera så letar fortfarande någon billig halvschleten doja. Storlek

Edit: löst!

Senast ändrad:
Hejsan! Är på jakt efter en styrstam till 31.8mm styre. Längd 60-70mm, helst silver men vad som helst går bra.

Har lite prylar att byta med alternativt en swish om någon skulle ha en styrstam liggandes. Tack på förhand! Med vänlig hälsning

Prövar här igen:
Söker lvg-trippel 52/42/32. Helst äldre japanskt suntour sakae men även shimano är intressant.
Har diverse att byta med och även pengar.
Har nyare FSA med klingor, BB30, resp Shimano Ultegra (hollowtech) utan klingor om det är intressant

26,8 finns äro- stolpe campagnolo. Tror att den är typ 250mm...

Hejsan! Är på jakt efter en styrstam till 31.8mm styre. Längd 60-70mm, helst silver men vad som helst går bra.

Har lite prylar att byta med alternativt en swish om någon skulle ha en styrstam liggandes. Tack på förhand! Med vänlig hälsning
Har en PRO 70mm -17. Svart så färgen får du slipa bort själv. 150kr

Tillbaka
Topp