[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Släng gärna ut en blänkare här om du behöver delar till bygget; du börjar så sakteliga sina i lådorna men jag ser gärna efter om det är så.
Givet! ?
Många tack.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Släng gärna ut en blänkare här om du behöver delar till bygget; du börjar så sakteliga sina i lådorna men jag ser gärna efter om det är så.
Om det blir så att du måste köpa en ny body tycker jag att du bör försöka hitta en med "bitskydd":Jag har ett hjul med Novatec d792sb hub. Tyvärr saknas två av "klackarna"(Eller vad nu spärrarna i frihjulsmekanismen kallas) på kassetten och axeln. Antar att den varit qr, men jag bygger gärna om den om det går.
är du säker på att det ska vara 4 "pawls"? sett flera gånger när jag demonterat bodys, även på nya nav, att det bara är 2st fjädrande klackar, trots plats för fleraJag har ett hjul med Novatec d792sb hub. Tyvärr saknas två av "klackarna"(Eller vad nu spärrarna i frihjulsmekanismen kallas) på kassetten och axeln. Antar att den varit qr, men jag bygger gärna om den om det går. Så nån som har delar till ett sånt nav liggande? Det är spärrarna på frihjulsbodyn som två saknas.
Visa bilaga 725562
Köpte denna igår:Sökes: adapter för 1" gängat styrrör till ahead
Den var billigare än den jag precis snappade upp på köp och sälj, men återbruk har ett egenvärde det också..?Köpte denna igår:
![]()
Mvtek 22.2 mm To 28.6 mm Adapter, Silver | Bikeinn
Get Mvtek 22.2 mm To 28.6 mm in Silver for 34.49 kr. Ideal for bike with fast delivery. Buy Headsets at Bikeinn!www.tradeinn.com
Sannerligen!Den var billigare än den jag precis snappade upp på köp och sälj, men återbruk har ett egenvärde det också..?
Tack för svar och förklaring! Det blev tydligare. Jag bor i Göteborg, så det känns för långt. Och den hade varit för liten ändå. Jag är ca mellan L och XL, eller omkring 58 i ram.Fullständigt rimliga frågor. ETT är 55,5 cm. Det är väl någon slags medium? Jag ska läsa på ramen om jag hittar något mer exakt. Finns i Stockholm.
Cykeln har stått ute. Dessutom har den legat emot en fasad på ena sidan. Där har det blivit ett litet hål som ser rätt konstigt ut. En teori är att det varit vätska i ramen som när det blivit kallt orsakat hålet. Kring hålet buktar det liksom utåt på ett sätt som vanliga rosthål inte gör. Hoppas det blev tydligare.
Ingen aning. Fick hjulet på posten demonterat. Har aldrig skruvat isär ett så här nytt hjul. Försöker lära mig vad det behövs mer.är du säker på att det ska vara 4 "pawls"? sett flera gånger när jag demonterat bodys, även på nya nav, att det bara är 2st fjädrande klackar, trots plats för flera
Det radiella vita är jag intresserad av!Två framhjul, båda räddade från åv-rummet. Någorlunda raka och hyfsat med bromsyta kvar. Oklart om dynamonavet fungerar.
Jag har några IronMan-flaskor samt ett ryggsäck med ett litet hål i, från Mallorca.
Skänkes om någon är intresserad.
Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.
den där ironman väskan nyper ja gärna om den e kvarJag har några IronMan-flaskor samt ett ryggsäck med ett litet hål i, från Mallorca.
Skänkes om någon är intresserad.
Hämtas på Öland eller skickas mot fraktkostnad.
Den är din. ?den där ironman väskan nyper ja gärna om den e kvar
skrev åt dej i gamla pm:etDen är din. ?
Du har PM.Någon som är i behov av dessa:
Visa bilaga 726305
Finns dom i Boråstrakten nyper jag gärna enNågon som är i behov av dessa:
Visa bilaga 726305
Det gick fort. Bortlovade.Någon som är i behov av dessa:
Visa bilaga 726305
Någon som är i behov av dessa:
Visa bilaga 726305
Vem har inte behov av rostlösare? :)Det gick fort. Bortlovade.
NedransDet gick fort. Bortlovade.
Halloj, vad är det för styre du har på? Köpte tidigare i veckan också en continental, inte gratis men ruskigt billigt. Dock är bockstyret på den himla aggresivt.Jag letar efter nya hjul till min favoritcykel - Nishiki continental som jag fått här för länge sen. Jag cyklar den som pendlarcykel varje dag (ca 9mil/v) och ibland även kortare resor. Jag kör ca 37mm däck, 2x9, fälgbromsat.
Någon som har något att sälja? Eller rekommendation på nytt?
Jag finns i Göteborg.
Minns tyvärr inte vem jag fick Nishikin av - skulle vilja säga tack en gång till :)
Ska leta i lådorna hemma. Ute och cyklar nu.Jag söker två klämmor till Shimano 11-delade landsvägsreglage
Visa bilaga 726690
Köpte begagnade reglage men fick inte med klämmorna. Jag och säljaren är inte direkt överens om saker och ting så jag får leta upp ett par själv.
Jag är lite osäker på hur klämman ändrats genom åren men den som är till 11-delade reglage skall passa. Jag har ett par ST-R8050 DI2-reglage.
Hör av dig om du har något!
Ska kolla i lådorna, kanske kan ha något.Med risk att bli tjatig lägger jag upp en vädjan här med.
Söker en sadelstolpe med Ø 26,8 mm diameter och en minimilängd på 250 mm till ett restomod-bygge!
Även en 27,0 mm stolpe, 200 mm eller längre och stadiga 36h 26 tums hjul är av intresse.
Förutom min eviga tacksamhet erbjudes ett gäng delar, happy-valuta eller kasch i utbyte.
Svara gärna via annonsen å tack på förhand!
Har nyare FSA med klingor, BB30, resp Shimano Ultegra (hollowtech) utan klingor om det är intressantPrövar här igen:
Söker lvg-trippel 52/42/32. Helst äldre japanskt suntour sakae men även shimano är intressant.
Har diverse att byta med och även pengar.
26,8 finns äro- stolpe campagnolo. Tror att den är typ 250mm...Med risk att bli tjatig lägger jag upp en vädjan här med.
Söker en sadelstolpe med Ø 26,8 mm diameter och en minimilängd på 250 mm till ett restomod-bygge!
Även en 27,0 mm stolpe, 200 mm eller längre och stadiga 36h 26 tums hjul är av intresse.
Förutom min eviga tacksamhet erbjudes ett gäng delar, happy-valuta eller kasch i utbyte.
Svara gärna via annonsen å tack på förhand!
Har nyare FSA med klingor, BB30, resp Shimano Ultegra (hollowtech) utan klingor om det är intressant
Har en PRO 70mm -17. Svart så färgen får du slipa bort själv. 150krHejsan! Är på jakt efter en styrstam till 31.8mm styre. Längd 60-70mm, helst silver men vad som helst går bra.
Har lite prylar att byta med alternativt en swish om någon skulle ha en styrstam liggandes. Tack på förhand! Med vänlig hälsning
Hade du tid att titta i lådorna igår?Ska leta i lådorna hemma. Ute och cyklar nu.
Kikade nu. Har bara till klassiska styren på typ 22 mm.Hade du tid att titta i lådorna igår?