[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Prövar här igen:
Söker lvg-trippel 52/42/32. Helst äldre japanskt suntour sakae men även shimano är intressant.
Har diverse att byta med och även pengar.
kanske har nått liggandes i bra o ha lådan på jobbet tyvärr jobbar jag utomsocknes hela veckan så har du inte fått träff innan så skicka ett pm på söndag o påminn mej att kolla då jag har typ hitta doris minne :ROFLMAO:

För att hjälpa en kär kollega som fått bakhjulet stulet; bakhjul, QR, 6-bultsfäste, vanlig Shimanobody, 28/29”, Göteborg. Någon?

Efter något års frustration med en ofrivillig dropper så har jag nu m.h.a skjutmått förstått att min sadelstolpe är för liten? Söker därför efter billigast möjliga 31.8mm-stolpe, minst 300mm, helst svart.

Efter något års frustration med en ofrivillig dropper så har jag nu m.h.a skjutmått förstått att min sadelstolpe är för liten? Söker därför efter billigast möjliga 31.8mm-stolpe, minst 300mm, helst svart.
Har du testat att shimsa med en remsa alu från en ölburk? Alternativt från en läskburk om du inte nyttjar. Det går lika bra.

Blir det inte lite tjockt med glasflaskan från hallonsodan?

Tjena!

Inte om man köper den bästa hallonsodan

500x500-prod_800011304.jpg

Tjena!

Riktigt god, men Pripps är oväntat bra med tanke på vad det står på burken. Lite för söt bara, grapefruktvarianten är bättre.

Helt rätt tänkt; det blev bara lite tokigt med bilden. Teknikens under och allt det där;

Uäck... Tål inte sötningsmedel, bismaken efter får mig att må illa.

Tyvärr blir det vanligare och vanligare i "icke light" läsk också. Att det finns lightläsk är väl bra, men låt den vanliga vara. Snart bara vanlig Coca Cola som går att dricka. Allt från Pepsico har sötningsmedel i sig, vanlig Fanta fick sötningsmedel för typ tre år sedan.
Låt mig injicera riktigt socker om jag vill. Det luriga är att dom gör det för ekonomisk vinning och inte för att man ska minska på sockermängden. Sötningsmedel är mycket billigare än socker.

Om gemene man hade lärt sig att äta riktigt, inte för mycket och inte trycka i sig godis, läsk och chips fyra fem dagar i veckan så hade folkhälsan varit mycket bättre.

Känner lite för många människor som bälgar lightläsk, som det vore vatten, dagligen. För det är ju "nyttigt". Gemensamt för alla är att dom är överviktiga..

Edit: Oj vilken urspårning det blev nu 😬

OnT så letar jag efter en stel gaffel för Boost 110..

Tjena!

Riktigt god, men Pripps är oväntat bra med tanke på vad det står på burken. Lite för söt bara, grapefruktvarianten är bättre.

Uäck... Tål inte sötningsmedel, bismaken efter får mig att må illa.

Tyvärr blir det vanligare och vanligare i "icke light" läsk också. Att det finns lightläsk är väl bra, men låt den vanliga vara. Snart bara vanlig Coca Cola som går att dricka. Allt från Pepsico har sötningsmedel i sig, vanlig Fanta fick sötningsmedel för typ tre år sedan.
Låt mig injicera riktigt socker om jag vill. Det luriga är att dom gör det för ekonomisk vinning och inte för att man ska minska på sockermängden. Sötningsmedel är mycket billigare än socker.

Om gemene man hade lärt sig att äta riktigt, inte för mycket och inte trycka i sig godis, läsk och chips fyra fem dagar i veckan så hade folkhälsan varit mycket bättre.

Känner lite för många människor som bälgar lightläsk, som det vore vatten, dagligen. För det är ju "nyttigt". Gemensamt för alla är att dom är överviktiga..

Edit: Oj vilken urspårning det blev nu 😬

OnT så letar jag efter en stel gaffel för Boost 110..
Folkhälsa är aldrig (?) OffT.

För egen del dricker jag sedan ett par decennium tillbaka närmast uteslutande läsk utan socker. De få gånger det sker slår det mig hur klibbigt och sliskigt jag upplever de dryckerna. Vanans makt är väl helt enkelt stor. 😊

Dina vänner förefaller ha en live rakt igenom sund syn på sitt näringsintag.

Annars brukar jag, i linje med Folkhälsomyndigheten och Madde Ahlgren, när det kommer till lågt hängande frukt för ökad folkhälsa ur ett kostpetspektiv slå ett slag för ökat intag av fullkorn.

För egen del letar jag fortsatt 29"-bakhjul.

Jag söker två klämmor till Shimano 11-delade landsvägsreglage
Visa bilaga 726690
Köpte begagnade reglage men fick inte med klämmorna. Jag och säljaren är inte direkt överens om saker och ting så jag får leta upp ett par själv.

Jag är lite osäker på hur klämman ändrats genom åren men den som är till 11-delade reglage skall passa. Jag har ett par ST-R8050 DI2-reglage.

Hör av dig om du har något!
Då var det löst. En 50-lapp på Trekstore i Göteborg var allt som krävdes. Två fina klämmor. Skönt med en butik som faktiskt har reservdelar och ett intresse att ge bra service. Det är min lilla erfarenhet därifrån i alla fall.

Ytterligare en reservdel till reglagen är på väg från eBay. En liten plastbit som var trasig. Sen funkar reglagen.

Trist när man köper något begagnat som inte har det skicket annonsen förespeglar. Jag skall inte hänga ut säljaren då han sa att jag kan skicka tillbaka allt om jag inte är nöjd. Så han har ju faktiskt gjort rätt i slutändan men det är ändå något som skaver när han inte är intresserad av att kompensera för det jag behöver komplettera med för att få det jag borde haft från första början. Attityden och ointresset att göra en vettig affär.

Nu skall jag koppa in DI2-reglagen så att jag kan växla virtuellt och styra några funktioner i Zwift. Ett par alldeles egna play-kontroller. Mer om det i en annan tråd framöver. 😀
image.jpg

Något utav intresse för någon?

Bilagor

• 1ED65F8A-B1F6-4C38-A207-EBE9D5DB8EAB.jpeg
    1ED65F8A-B1F6-4C38-A207-EBE9D5DB8EAB.jpeg
    622.3 KB · Besök: 94
  • 0E386D95-8269-4ADA-91C9-4954BC5B1B11.jpeg
    0E386D95-8269-4ADA-91C9-4954BC5B1B11.jpeg
    674.3 KB · Besök: 81
  • 23E55735-FBDF-4082-8818-DE378C8834C9.jpeg
    23E55735-FBDF-4082-8818-DE378C8834C9.jpeg
    703.8 KB · Besök: 85
  • 747B3672-1938-4506-B2AD-03B12465D285.jpeg
    747B3672-1938-4506-B2AD-03B12465D285.jpeg
    1.1 MB · Besök: 91
Ok, lite mer info,
Lampa Solarstorm, USB batteri med hjälmfäste.
Cleats LOok S-track mtb,
Spaders Shimano GR500 pedal.
Skruvar och brickor för Shimano bromsar
Ramfäsre för Cykellås ABUS. Med skriuvar.
Hörlurspåse Sennheiser och armvecks Adidas,
Bjud på.
Hämta på Hisingen.

Bilagor

• EE09AED8-0A25-41F1-AAAA-E6EEF3E6E4F1.jpeg
    EE09AED8-0A25-41F1-AAAA-E6EEF3E6E4F1.jpeg
    909.7 KB · Besök: 37
  • B3C5828E-63A3-4F83-A60F-C2C7C28568A2.jpeg
    B3C5828E-63A3-4F83-A60F-C2C7C28568A2.jpeg
    853.1 KB · Besök: 42
  • FFBE1BAF-A017-442F-99DC-8CB4B86E48D2.jpeg
    FFBE1BAF-A017-442F-99DC-8CB4B86E48D2.jpeg
    839.1 KB · Besök: 42
  • 341FE508-D999-4D4D-BDD1-EB5FD417C9D6.jpeg
    341FE508-D999-4D4D-BDD1-EB5FD417C9D6.jpeg
    838.4 KB · Besök: 45
  • 36BB0D24-980E-45D3-9E61-33C93E43F0B5.jpeg
    36BB0D24-980E-45D3-9E61-33C93E43F0B5.jpeg
    837.8 KB · Besök: 49
  • C17ADB68-C13D-4CC0-8E4A-339976795295.jpeg
    C17ADB68-C13D-4CC0-8E4A-339976795295.jpeg
    891.6 KB · Besök: 41
Ok, lite mer info,
Cleats LOok S-track mtb,
Bjud på.
Hämta på Hisingen.
Är det bara hämtning som gäller?

Ok, lite mer info,
Cleats LOok S-track mtb,
Bjud på.
Hämta på Hisingen.
Se där. S-track är ju sådana pedaler jag har. Har klossarna liv kvar? Var finns de?

Dessa är för små för mig, intresserad någon?
[Annons raderad]
Nu är väl inte riktigt tanken med tråden att använda som reklam för sina säljannonser. Snarare grejer som betingar litet värde och helst bytes snarare än säljs för 950 kr.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp