[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som behöver ett fäste till Thule cykelbarnstol?

Finns på Lovön, kan tas med till Stockholm kontorstid.

Bilagor

• 20250628_133442.webp
    20250628_133442.webp
    288.5 KB · Besök: 43
Hej.

Råkade köpa en Specialized rockhopper 29 som det sitter en carbongaffel på.

Inte riktigt min cup of tea.

Någon som har en 29" luftgaffel för rakt styrrör och qr 9mm

Kan gärna göra byteshandel som delbetalning med toseek gaffeln som sitter på nu

Tjena!

Fan att det inte var konisk gaffel. Då hade jag bytt direkt. Även om frun kanske hade blivit missnöjd över att inte ha en gaffel på sin cykel 😂

Tingade!

Ett par Crankbrothers Stamp_1 plattisar bortskänkes. De ser för jävliga ut men är hela och funkar finfint. Annars går de till Cykelköket. Finns i Göteborg.

1000003642.webp

Senast ändrad:
Lite mer rensning i förrådet..

-2 st Continental Gator Hardshell 28mm racer-däck, bra punkaskydd, kanske lämpligt för vår/höst eller pendling, några år gamla men gott om mönster kvar
-28" standard framhjul för fälgbroms, osäker på navets funktion, var något missljud så skaffade nytt hjul för att kunna cykla till jobbet, har servat navet men ej testkört

PXL_20250629_070301678.RAW-01.COVER.webp

PXL_20250629_070352709.RAW-01.COVER.webp
PXL_20250629_070435893.RAW-01.COVER.webp

Söker standard-pedaler eller bockstyre med kort reach 40cm. Annars kan det väl vara värt några finöl för grejerna (iaf däcken har väl lite värde). Grejerna finns i Bromma.

Drar iväg en chansning i denna tråden.

Är det någon som åker från västkusten upp mot sthlm den närmsta tiden?

Skulle behöva ett ramset som finns i Vänersborg och levererar till Katrineholm eller närliggande städer.

Betalar 700:- för besväret.
Fick ramen skjuts? Jag kör Grebbestad-Stockholm 6 Juli om det är intressant.

*Sökes *

Håller på att bygga ihop en cykel till barnens kusiner och inser nu när växlar ska justeras att body glappar något otroligt. Ingen aning om hur man fixar något sådant. Tagit isär axeln för att se hur det ser ut. Ser inte direkt ut som insex däri.

Någon som har ett 27,5 bakhjul med Shimano HG som funkar för 10-delat.

Gärna komplett med skiva?

Nån som vill ha stänkskärmar?
SKS Long I använt skick men ska vara helt fungerande. Finns i Nacka

Bilagor

• 1000004132.webp
    1000004132.webp
    1.9 MB · Besök: 60
Ropade glad i hågen hem ett 26" hjulset i gott skick till mitt retrobygge - insåg när jag kom hem att bodyn bara är för 7-delat och jag har 8-delade prylar hemma.

Navet är ett Shimano FH-MC33 (STX-RC) och mäter 135 mm mellan bultarna så det borde i mitt tycke gå att byta body till en som klarar 8-delat.

Så nu letar jag efter en passande body för 8-delat eller helt nav att ta bodyn från och montera på mitt nav. Någon som har något i lådorna, eller kan hjälpa mig hitta rätt del på nätet?

Bilagor

• IMG_7207.webp
    IMG_7207.webp
    316.5 KB · Besök: 52
  • IMG_7203.webp
    IMG_7203.webp
    475.2 KB · Besök: 49
Söker ett par vajerhängare (eller vad det nu kan heta) till canti-bromsar, samt de korta vajrarna som sitter mellan armarna.

Har just nu varianten med fast längd på vajern, men behöver lite justeringsmån.

IMG_2271.webp

Nån som vill byta en 9växlad kassett mot en 8? I stockholmstrakten

Bilagor

• PXL_20250701_132410443.webp
    PXL_20250701_132410443.webp
    328.3 KB · Besök: 42
Löst!: Barends till sambo som vill prova på det för touring.
Så finns det i en skrot/bra att ha låda och du vill bli av med det/byta till något annat skrot/bra att ha så säg till. Jag har lådor med blandat skrot/bra att ha här i Malmö.

Senast ändrad:
Sökes: Barends till sambo som vill prova på det för touring.
Så finns det i en skrot/bra att ha låda och du vill bli av med det/byta till något annat skrot/bra att ha så säg till. Jag har lådor med blandat skrot/bra att ha här i Malmö.
Det borde jag ha. Kan kolla imorn
Och om inte annat har jag liggandes. Hojta till om det blir aktuellt.

Någon som har franskt vevlager att sälja (eller byta mot något) till mig? Begagnat i fungerande skick går såklart bra

Nån som har gamla MTB-skor med spd i 43ish till övers? Vill prova pendla till jobbet så inga riktiga krav. Typ gamla Shimano är ju coola

Bilagor

• s-l1200.webp
    s-l1200.webp
    156.3 KB · Besök: 40
Skärmar, pakethållare och bakhjul till en Miyata triple cross skänkes.
Går till tippen på måndag.
Finns i Trollhättan
1000000731.webp

Visa bilaga 778102

Lite småskräp jag inte har någon nytta av, skänkes om någon har användning för det:
Sadelstolpe aluminium, diameter 27,2 mm, setback ~15 mm, längd ~34 cm
Vevarmsskruv och täckkåpa för DUB, ej SRAM original (kinakopia köpt av misstag)
Kassettverktyg och vevarmsavdragare av okänd kvalitet (del av kit från AliExpress)
Nitor färgborttagning oöppnad
Biltema rostskyddsmedel nästan oanvänd (sprutat inuti en ram)
Tar gärna hand om Nitor och hålrumsvätskan. Pm!

Bortskänkes fem stycken vajrar som hittades vid rensning av lådor. Finns i Bandhagen området Stockholm. Beroende på vart du bor kan jag kanske agera cykelbud, för det är ju gött att cykla.

Bilagor

• 3827add3-06fc-4568-bb97-60828c07a264.webp
    3827add3-06fc-4568-bb97-60828c07a264.webp
    85.5 KB · Besök: 63
Visa bilaga 778102

Lite småskräp jag inte har någon nytta av, skänkes om någon har användning för det:

Sadelstolpe aluminium, diameter 27,2 mm, setback ~15 mm, längd ~34 cm
Vevarmsskruv och täckkåpa för DUB, ej SRAM original (kinakopia köpt av misstag)
Kassettverktyg och vevarmsavdragare av okänd kvalitet (del av kit från AliExpress)
Nitor färgborttagning oöppnad
Biltema rostskyddsmedel nästan oanvänd (sprutat inuti en ram)

Finns i Järla Sjö, Nacka strax utanför Stockholm.
Vevarmsskruv och täckkåpa för DUB skulle jag kunna ha nytta av om de finns kvar.

Tjena!

Söker skivbromskit fram och bak till MTB. Håller på och bygger ihop systerdotterns första MTB men saknar bromsar. Skivor finns.

En till skänkes, något nischad: Har du, eller håller du på att skaffa, en liggcykel? Då kanske du vill ha denna väska som kan lasta bakom sitsen. Rymmer ca 20 liter, vattentätt galon, från tidigt 00-tal. En dragkedja behöver fixas, annars OK. Finns i Uppsala.

517307344_10162746394965950_9144894195924395840_n.webp

En till skänkes, något nischad: Har du, eller håller du på att skaffa, en liggcykel? Då kanske du vill ha denna väska som kan lasta bakom sitsen. Rymmer ca 20 liter, vattentätt galon, från tidigt 00-tal. En dragkedja behöver fixas, annars OK. Finns i Uppsala.

Visa bilaga 778621
Jomen du, en sån skulle sitta bra på min blåa 5M, när den väl blir klar. Skickar ett PM.

Går det att lura in en låneförfrågan här?
Glömde dragstången/cykelkitet till Thulevagnen på ett tåg mellan Malmö och Ystad igår kväll och ska på 250 km cykelsemester med tre kids i släptåg på lördag…svårt om vi inte kan koppla vagnen med cykeln. Det är alltså själva stången, som saknas, med gummikula i ena änden och ”triangulärt” tvärsnitt. Vi har en Chariot Cab, men en stång från Cross, Sport, eller Lite funkar lika bra. Enkel eller dubbel spelar ingen roll.

Finns det en barmhärtig själ som kan låna ut en stång i Malmö/Lund i 3 veckor från lördag 12:e Juli?

Förhoppningen är att hittegods ska trolla fram den i tid men utan en lösning innan fredag får jag bita i det och gå till Thulebutiken och köpa reservdelen…sen har jag en över att låna ut! :D

Hej! Är det nån som har 110/74-klingor för en trippelvev? Kan byta mot lite olika grejer, narrow-wide klingor, framväxel och bak deore xt gammal, deore Canti osv

Tillbaka
Topp