Lassemannen
Medlem
[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Skickat PMDet finns ytterligare ett gäng om någon annan är sugen.
De är givetvis nydiskade.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skickat PMDet finns ytterligare ett gäng om någon annan är sugen.
Kan ställa mig sist i kön. Vi har flaskbristDet finns ytterligare ett gäng om någon annan är sugen.
Det finns ytterligare ett gäng om någon annan är sugen.
Jag har en del V-bromsar liggande... Enbart bromsarna dock, inga handtag vad jag minns...Bromsarna på Grabbens första cykel med trampor skulle behöva förnyas. Har nån ett par V-bromsar liggande?
Min sadelstolpe gick helt plötsligt av på väg hem idag. I låg fart som tur var...
Någon som sitter på en sadelstolpe på 25,8mm (med reservation för dåligt skjutmått)?

Fel färg måhända men den här kan ju @wukkaN göra rättvisa.Kom över den här godingen. Insåg dock att den är för liten för mig, så jag kollar om någon är intresserad innan jag gör upp några planer för den.
Visa bilaga 789431
Det är en GT Force, troligen årsmodell 1999.
Stålram som ser ut att vara i riktigt bra skick.
Storlek 50.
Växlar mm: Shimano RSX
Hjulen rullar fint och är för vanliga däck (dvs inte tubdäck).
Kedjan är körd och jag vet inte hur drivlinan mår.
Backdäcket behöver definitivt bytas, framdäcket ser lite fräschare ut.
Säkerligen behöver vajrar och styrlinda bytas med.
Saker jag är intresserad av för byte:
mtb framhjul 29" med 30mm innerbredd, boost-nav
panniers och/eller andra väskor
lampor för mörkercykling
happyvaluta eller vanlig valuta.
Jag har ingen aning om hojen är värd nåt, men ramen ser ju riktigt fin ut och är ju stål, så nåt kan det ju vara värt...
Visa bilaga 789428
Visa bilaga 789429Visa bilaga 789430
Jag har nog ettHej! Söker vevparti ! Lyckats felgänga fast en vevarmsavdragare i vänster vevarm på ett vevparti med fyrkantsprofil, försökt med värme och wb40 spray men den sitter som berget, inser att jag får skaffa ett nytt vevparti. Håller på med en 90 tals retro mtb, så undrar om ngn sitter på ett vevparti, gärna med 3 kransar. Kan bytas mot 26 hjul, canti bromsar, mm, eller pengar/happy valuta
Har en för montage bak som suttit på 26” mtb. Söder om Övik.Pakethållare i sundsvallsområdet? Spelar ingen roll på skick, men billig/gratis är att föredra då den kommer sitta på en fulpendlare. Är den fin kan happyvaluta diskuteras :)
lät perfekt förutom just övik, åker ofta norrut men har inget planerat just nu. Återkommer om det inte finns något närmare!Har en för montage bak som suttit på 26” mtb. Söder om Övik.
Pakethållare i sundsvallsområdet? Spelar ingen roll på skick, men billig/gratis är att föredra då den kommer sitta på en fulpendlare. Är den fin kan happyvaluta diskuteras :)
Ja det är typ en sån jag har @Antonwestberg
Lite pinsamt av mig att jag inte ens hade googlat, det där blir perfekt. Tack! :)

I Göteborg och storlek 50-ish?
Vi löser nog en bra deal - jag är öppen för diverse byten.I Göteborg och storlek 50-ish?
(Nej, jag behöver den inte. Villhöver? Mjo..)
Var?Nån som är smalarslad och vill byta sin motsvarande 138-142mm sadel mot nedanstående?
Visa bilaga 790691Visa bilaga 790692
Norr om Stockholm, Kungsängen närmare bestämt.

Jag antar att den svarta väger mer än 200 g och såna har jag tyvärr flera av. Annars hade jag gärna bytt.
Intresserad av Deoren! Drar ett PM!Lite mer rensning hemma..prylarna nedan kanske är värd en god öl per styck? Hämtas i Bromma.
Vaude skoskydd, smutsiga och använda men hela. Passar utanpå ett par vanliga vinterkängor i stl 43.
Visa bilaga 790843
Vattentäta handskar från Jula. Endast testkörda några gånger.
Visa bilaga 790844
Visa bilaga 790845
Deore 10-delad bakväxel som inte riktigt klarar att spänna tillbaka kedjan efter 5 saltslaskande stockholmsvintrar, tror den blir ok efter lite rengöring men har inte haft tid att ta tag i det. Klarar 1x med 11-42 kassett. Bortskänkes men har även nya pulley-wheels i lådorna som kan följa med till självkostnadspris 59kr.
Visa bilaga 790846
Visa bilaga 790847

Troe jag har en, kollae imorgon!Någon som sitter på en gaffel med rakt styrrör, qr, och ca 100 mm slag? Alternativt överben till en rockshox xc28?
En kompis till mig bygger en cykel som ska vidare till en person med tight budget. Han har fått tag på en cykel, men gaffeln som sitter på har överben bortom all räddning.
Finns lite diverse i bra-att-ha-lådorna, alternativt gängse happy-valuta att byta med. Fördel om den finns i närheten av Göteborg.
29"?Någon som sitter på en gaffel med rakt styrrör, qr, och ca 100 mm slag? Alternativt överben till en rockshox xc28?
En kompis till mig bygger en cykel som ska vidare till en person med tight budget. Han har fått tag på en cykel, men gaffeln som sitter på har överben bortom all räddning.
Finns lite diverse i bra-att-ha-lådorna, alternativt gängse happy-valuta att byta med. Fördel om den finns i närheten av Göteborg.
26” tyvärr. Inte intressant eller?
För min del är det 26" som är intressant, glömde skriva det.26” tyvärr. Inte intressant eller?