[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som sitter på ett helt silvrigt/kromat framhjul med skicbromsfäste? Alternativt en icke gängad stelgaffel för v-broms?

Söker styrstam med diameter 26mm vid styret, kortare än 80 mm. 1 1/8 tum vid infästningen.
Ilägg för att göra om 26mm till 31,8mm är också av intresse.

Kom över den här godingen. Insåg dock att den är för liten för mig, så jag kollar om någon är intresserad innan jag gör upp några planer för den.

DSC_5567.webp

Det är en GT Force, troligen årsmodell 1999.
Stålram som ser ut att vara i riktigt bra skick.
Storlek 50.
Växlar mm: Shimano RSX
Hjulen rullar fint och är för vanliga däck (dvs inte tubdäck).
Kedjan är körd och jag vet inte hur drivlinan mår.
Backdäcket behöver definitivt bytas, framdäcket ser lite fräschare ut.
Säkerligen behöver vajrar och styrlinda bytas med.

Saker jag är intresserad av för byte:
mtb framhjul 29" med 30mm innerbredd, boost-nav
panniers och/eller andra väskor
lampor för mörkercykling
happyvaluta eller vanlig valuta.

Jag har ingen aning om hojen är värd nåt, men ramen ser ju riktigt fin ut och är ju stål, så nåt kan det ju vara värt...

DSC_5571.webp
DSC_5569.webpDSC_5568.webp

Jag skulle byta kedja på en damcykel hemma och jag hann kapa den innan jag märkte att den inte passar.

112 länkar men kapad som sagt. Se bild för hur mycket som är kapat. Alla delar följer med såklart. Även tillhörande kedjelås.

Skänkes eller bytes mot någon fin belgisk öl. Finns i Göteborg

IMG_8290.webp

IMG_8291.webp

Kom över den här godingen. Insåg dock att den är för liten för mig, så jag kollar om någon är intresserad innan jag gör upp några planer för den.

Visa bilaga 789431

Det är en GT Force, troligen årsmodell 1999.
Stålram som ser ut att vara i riktigt bra skick.
Storlek 50.
Växlar mm: Shimano RSX
Hjulen rullar fint och är för vanliga däck (dvs inte tubdäck).
Kedjan är körd och jag vet inte hur drivlinan mår.
Backdäcket behöver definitivt bytas, framdäcket ser lite fräschare ut.
Säkerligen behöver vajrar och styrlinda bytas med.

Saker jag är intresserad av för byte:
mtb framhjul 29" med 30mm innerbredd, boost-nav
panniers och/eller andra väskor
lampor för mörkercykling
happyvaluta eller vanlig valuta.

Jag har ingen aning om hojen är värd nåt, men ramen ser ju riktigt fin ut och är ju stål, så nåt kan det ju vara värt...

Visa bilaga 789428
Visa bilaga 789429Visa bilaga 789430
Fel färg måhända men den här kan ju @wukkaN göra rättvisa. 👌

Gammal Dot 5.1 bromsvätska. Gratis.
IMG_4586.webp

2st Cycloc Solo och cykelställ. Bytes mot finglass eller gelato.
IMG_4582.webp

Lidl pump som saknar munstycke. Gratis.
IMG_4590.webp

IMG_4591.webp

Finns i Ulvsunda, Stockholm.

Finns intresse? Känns tråkigt att slänga.

Helt ny gaffel. Typ 24” eller 26” kanske?

Pedalerna sitter fast.

Allt är gratis. Finns i Gbg / Trollhättan IMG_7784.webpIMG_7785.webpIMG_7783.webp

Hej på er!

är det någon som har ett löst drev från en SRAM/Shimano 12sp kasett? Med HG-Body. Gärna 17t, tänkte pröva 3d-printa en zwift cog och behöver ett drev :)

Hojta till så kan vi säkert lösa nåt att byta med, ska kunna skickas då jag bor i Umeå.

Hej alles, försöker få ihop en billig komplett hoj till en polare. Har kommit över en Specialized AWOL elite med Tiagra 10 speed i halvtaskigt skick. Dessvärre är drivlinan och hjulen helt slut. Är således på jakt efter ett hjulpar för disc med QR 700cc, samt en kassett Shimano, 10-speed, 11-34 är det någon som har något liggandes?

Tack @detvanligavartaget! Nu är jag lycklig ägare till en fin GT racer i stål. Helt klart en uppgradering från 26” cyklarna jag är van att trampa runt på.
E8161E06-10EC-4375-9916-1AC873D7580A.webp

Jag behöver egentligen inte fler projekt, men om någon har valfritt gruppset med fler växlar än 8 och/eller finare hjul att undvara till den här cykel är jag intresserad. Kan pröjsa med typ det mesta till retro-mtb:s, en hybridcykel eller vanlig valuta.

Hej! Söker vevparti ! Lyckats felgänga fast en vevarmsavdragare i vänster vevarm på ett vevparti med fyrkantsprofil, försökt med värme och wb40 spray men den sitter som berget, inser att jag får skaffa ett nytt vevparti. Håller på med en 90 tals retro mtb, så undrar om ngn sitter på ett vevparti, gärna med 3 kransar. Kan bytas mot 26 hjul, canti bromsar, mm, eller pengar/happy valuta

Hej! Söker vevparti ! Lyckats felgänga fast en vevarmsavdragare i vänster vevarm på ett vevparti med fyrkantsprofil, försökt med värme och wb40 spray men den sitter som berget, inser att jag får skaffa ett nytt vevparti. Håller på med en 90 tals retro mtb, så undrar om ngn sitter på ett vevparti, gärna med 3 kransar. Kan bytas mot 26 hjul, canti bromsar, mm, eller pengar/happy valuta
Jag har nog ett

Pakethållare i sundsvallsområdet? Spelar ingen roll på skick, men billig/gratis är att föredra då den kommer sitta på en fulpendlare. Är den fin kan happyvaluta diskuteras :)

Har en överbliven ram. Skulle blivit en pendelcykel men fick tag på en annan ram.

Lätt och trevlig stålram, skitig och lite bedagad. Slängde på lite komponenter från skrotlådan för att testa den. De kan följa med men sadel och växelreglage behåller jag nog. Kan skicka med fyrkantslager istället och sadel mm. Har säkert hjul också.

Köpte ramen för 800kr. Hade gärna fått något för den nu men öppen för byten mm. Det viktiga är att den kommer till glädje, inte att jag inte förlorar på affären.

Pärlemor och vackert röd text.

IMG_7846.webp

Lite mer rensning hemma..prylarna nedan kanske är värd en god öl per styck? Hämtas i Bromma.

Vaude skoskydd, smutsiga och använda men hela. Passar utanpå ett par vanliga vinterkängor i stl 43.
PXL_20250830_073549851.RAW-01.COVER.webp

Vattentäta handskar från Jula. Endast testkörda några gånger.
PXL_20250830_073602301.RAW-01.COVER.webp
PXL_20250830_073609377.RAW-01.COVER.webp

Deore 10-delad bakväxel som inte riktigt klarar att spänna tillbaka kedjan efter 5 saltslaskande stockholmsvintrar, tror den blir ok efter lite rengöring men har inte haft tid att ta tag i det. Klarar 1x med 11-42 kassett. Bortskänkes men har även nya pulley-wheels i lådorna som kan följa med till självkostnadspris 59kr.
PXL_20250831_130453830.RAW-01.COVER.webp
PXL_20250831_130513310.RAW-01.COVER.webp

Lite mer rensning hemma..prylarna nedan kanske är värd en god öl per styck? Hämtas i Bromma.

Vaude skoskydd, smutsiga och använda men hela. Passar utanpå ett par vanliga vinterkängor i stl 43.
Visa bilaga 790843

Vattentäta handskar från Jula. Endast testkörda några gånger.
Visa bilaga 790844
Visa bilaga 790845

Deore 10-delad bakväxel som inte riktigt klarar att spänna tillbaka kedjan efter 5 saltslaskande stockholmsvintrar, tror den blir ok efter lite rengöring men har inte haft tid att ta tag i det. Klarar 1x med 11-42 kassett. Bortskänkes men har även nya pulley-wheels i lådorna som kan följa med till självkostnadspris 59kr.
Visa bilaga 790846
Visa bilaga 790847
Intresserad av Deoren! Drar ett PM!

Nån som har en gammal framhjulsaxel? När jag skulle lossa styrstammen på en av mina fixa-iordning-till-välgörande-ändamål-cyklar så lyckades jag ta i så hjulaxeln gick av. Har aldrig varit med om nåt liknande. Jag tog inte heller i särskilt mycket eftersom man lätt böjer framgaffeln då.
(Stort tack förresten till @Mustaschen som gjorde sig besväret att lämna massa överblivna cykelprylar hemma hos mig för ett par veckor sedan)

PXL_20250901_040436492.webpPXL_20250901_040346447.webp
PXL_20250901_040211192.webp

Nån som sitter på en 100-125mm dropper 30.9mm i bra att ha lådan? Grabben skulle behöva en på träningshojen :)

Senast ändrad:
Var för trött när jag beställde ett skal så det blev ju inte alls rätt.
Finns ett flång nytt silikon-skal till en Roam V2 i Stockholm om någon behöver.
IMG_1870.webp

Någon som sitter på en gaffel med rakt styrrör, qr, och ca 100 mm slag? Alternativt överben till en rockshox xc28?

En kompis till mig bygger en cykel som ska vidare till en person med tight budget. Han har fått tag på en cykel, men gaffeln som sitter på har överben bortom all räddning.

Finns lite diverse i bra-att-ha-lådorna, alternativt gängse happy-valuta att byta med. Fördel om den finns i närheten av Göteborg.

Edit: för 26"

Senast ändrad:
Någon som sitter på en gaffel med rakt styrrör, qr, och ca 100 mm slag? Alternativt överben till en rockshox xc28?

En kompis till mig bygger en cykel som ska vidare till en person med tight budget. Han har fått tag på en cykel, men gaffeln som sitter på har överben bortom all räddning.

Finns lite diverse i bra-att-ha-lådorna, alternativt gängse happy-valuta att byta med. Fördel om den finns i närheten av Göteborg.
Troe jag har en, kollae imorgon!

29"?

Bortskänkes - Tänkte kika om någon är sugen på en wheel-on trainer med manuellt motstånd innan den går på tippen. Råkade vålda av handtaget man drar åt hjulaxeln med så den blev lite meckig att använda för min del som inte kan ha den framme hela vinterhalvåret, men den borde fungera fint för den som drar åt en gång och har den fast monterad någonstans. Eller om man orkar bygga ett nytt handtag, borde vara enkelt i och med att skruven för handtaget sitter kvar.

Kan skicka med QR-axeln till den också.

Finns i Göteborg

Bilagor

• PXL_20250904_113928759.MP.webp
    PXL_20250904_113928759.MP.webp
    582.7 KB · Besök: 38
  • PXL_20250904_113938616.MP.webp
    PXL_20250904_113938616.MP.webp
    491.4 KB · Besök: 39
  • PXL_20250904_113943607.MP.webp
    PXL_20250904_113943607.MP.webp
    132.3 KB · Besök: 39