[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Någon som har ett par fina olimmade tubdäck liggande som inte kommer till användning längre?
Finns ju fortfarande att köpa nytt men tänker att det finns i gömmorna hos någon som slutat köra med tubhjul.

Söker ram/cykel i storlek small att bygga en hoj till min polare med. Finns i Stockholm, har ett och annat att byta mot.

Söker lämplig ersättare till gaffeln på sonens cykla-till-skolan-mtb, nuvarande SR Suntour XCE28 har i princip redan havererat...

SR1.webp
SR2.webp

Mvh,
Martin

Nån som har gamla retro MTB-skivbromsar som samlar damm? Typ Hayes , Avid, Magura eller liknande? Skulle kapa slangen på mina Avid men handtaget verkar slut, så skulle behöva nya

Bilagor

• original_br270c01blk_fr.webp
    original_br270c01blk_fr.webp
    8.1 KB · Besök: 21
Har någon ett beggat sealhead från ett Charger 3 service kit över efter service? Vill testa att byta ut originalet i en Charger RC och ryktet säger att det från Charger 3 funkar men inte tillför lika mycket stiction som sandpapper. D.v.s man kanske kan få gaffeln att gå från dålig till mindre dålig ;)

Letar drivlina (kassett, bakväxel och reglage) till mtb. Ska bygga nån slags monster gravel. Gärna i Stockholm

Står i begrepp att sätta samman en fatbike från ren ram och står utan hjul. Är det någon som sitter på en uppsättning 26" med axeldimensionerna 12x197 och 15x150 och kan tänka sig att avyttra dessa? Gärna så komplett som möjligt. Har prylar att byta med, pengar till ölkasse eller vad det nu kan vara värt. Finns i Skåne.

Har fått för mig att den lila är en 20,5" så motsvarande en större M-ram. Men jag har inte hittat någon märke som bekräftar det. Den är iaf för liten för mina 188cm.

Den mörklila är ännu mindre

Nishiki ram bytes mot fin flaska rött.
Åker till tippen nästa vecka annars.

Finns i Hammarby sjöstad.

Visa bilaga 803374
Gå och sälj den till Fixmybike för 5000kr. Så kan de bygga en monstergraveldeluxecross för den och sälja för 15000kr :)

Någon som har användning av dessa? Använda 2-3 gånger.
adidas Five Ten Sleuth DLX Mountainbikeskor Herr grå (Skostorlek UK 9 | EU 43 1/3)

Bilagor

• 20251114_052720.webp
    20251114_052720.webp
    764.3 KB · Besök: 44
  • 20251114_052730.webp
    20251114_052730.webp
    170.6 KB · Besök: 52
Senast ändrad:
Nån som har en hydraulisk shimanobroms till bak över? Ena grabbens cykel läcker vid oket så ett byte börjar bli akut. Betalar gärna och även frakt.

Nån som har en hydraulisk shimanobroms till bak över? Ena grabbens cykel läcker vid oket så ett byte börjar bli akut. Betalar gärna och även frakt.
Smal sak att bara byta oket. Händer ibland (även om det var några år sedan för mig nu) att Shimano-ok börjar läcka. Ett nytt kostar typ 300 spänn.

Såna här har jag på några cyklar, och sådana har aldrig gått sönder för mig.

Edit: har någon en broms är det såklart funkis, men man kanske inte behöver slänga handtaget...

Smal sak att bara byta oket. Händer ibland (även om det var några år sedan för mig nu) att Shimano-ok börjar läcka. Ett nytt kostar typ 300 spänn.

Såna här har jag på några cyklar, och sådana har aldrig gått sönder för mig.

Edit: har någon en broms är det såklart funkis, men man kanske inte behöver slänga handtaget...
Absolut, det har jag inga problem med att byta. Dock var jag lite otydlig i min förfrågan inser jag.
Det jag ska byta bort är Tektro och inte Shimano, även handtaget är i väldigt dåligt skick om än fungerande. Dock är det enda bromsen i hushållet som är Tektro så det är en riktig bastard och jag föredrar att gå över till Shimano helt.

Absolut, det har jag inga problem med att byta. Dock var jag lite otydlig i min förfrågan inser jag.
Det jag ska byta bort är Tektro och inte Shimano, även handtaget är i väldigt dåligt skick om än fungerande. Dock är det enda bromsen i hushållet som är Tektro så det är en riktig bastard och jag föredrar att gå över till Shimano helt.
Ah, fattar. Jag har gjort samma manöver utifrån samma behov!😊

Letar med ljus och lykta efter en välfungerande 26 tumsgaffel med 100+ slag, rakt styrrör och QR. Helst en Fox likt bilden men öppen för det mesta. Har prylar och kosing att byta mot

Bilagor

• s-l1200 (5).webp
    s-l1200 (5).webp
    108.9 KB · Besök: 28
Letar med ljus och lykta efter en välfungerande 26 tumsgaffel med 100+ slag, rakt styrrör och QR. Helst en Fox likt bilden men öppen för det mesta. Har prylar och kosing att byta mot

Marzocchi Bomber med egenfixade dekaler finns i Göteborg om det är intressant.😊 Har suttit på en cykel ett tag sedan bilden togs, så inte lika skinande ren. Dock har cykeln inte använts särskilt mycket.

IMG_7767.webp

Jag har ett par gamla bockar med 25,4mm diameter men önskar byta till mig ett rakt styre. Bromshandtagen är tektros för v-broms. Linköping eller Norrköping.

Bilagor

• 20251115_130353.webp
    20251115_130353.webp
    393.6 KB · Besök: 47
  • 20251115_130301.webp
    20251115_130301.webp
    362.8 KB · Besök: 43
3st cyklar skänkes. En xzite "thansen märke" ramen är i stort sett ny. Hjulset och allt annat är ihopplock från annat 28tum 56cm. Sen 2st äldre damcyklar 28tum ser helst att allt hämtas samtidigt. Finns i Insjön dalarna

Är på jakt efter ett styre med typ 50mm+ rise och minst 700 brett. Gärna 35, 25 eller 22 klämma. Skick spelar mindre roll

Söker sk. thumb shifters med möjlighet att välja mellan friktion och indexerat. Typ shimanon light action (om dom nu hette så) Någonstans i krokarna 2/3 x 7/8/9.

Senast ändrad:
Söker styrändsreglage av antingen friktionstyp alternativt indexerat till 7/8 delat shimano.

Söker sk. thumb shifters med möjlighet att välja mellan friktion och indexerat. Typ shimanon light action (om dom nu hette så) Någonstans i krokarna 2/3 x 7/8/9.
Jag ska kika vad jag har imorgon.

Tillbaka
Topp