Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just nu kikar vi lite på vitus mythique.
Tyvärr är alla 29er slutsålda.
Ja jag tycker också att det är väldigt svårt att välja storlek. Finns där några grundregler på var man ska ligga när man jämför olika geometri? Jag är 183 cm med ett benmått på 90cm så brukar hamna någonstans mellan L och XL i storlekstabellerna.
Tack Daniel,Finns ju olika "formler" man kan söka fram i forum-arkivet i någon av alla storlekstrådar. Men om man köper cykeln via nätet och inte har tillgång till den i verkligheten så är det ju enklast om man har möjlighet att jämföra med en cykel man har, med någon slags geometri-kalkylator:
![]()
Bike Geometry Calculator
Web app made for recording and comparing bike fits and frame geometries.www.bikegeocalc.com
Men om man inte cyklat på den aktuella cykel-typen innan så är det ju inte helt lätt att veta hur man vill ha det.
Ligger man mellan två storlekar så blir det personliga preferenser som styr. En tum-regel är ju att längre överkropp kräver längre reach, men å andra sidan så måste man kolla att sadelhöjden kommer att fungera (och i kombination med dropper). Eg. skulle jag rekommendera att i det fallet välja en cykel där du istället ligger mitt i det intervall tillverkaren anger. Å andra sidan kommer det förmodligen inte att bli jättefel varken med den större eller mindre. Det går alltid att justera en del med sadelposition och styrstam.