Storlek på Giant Anthem

• Trådstartare Trådstartare Surfaren
  • Start datum Start datum
S

Surfaren

Guest
Storlek på Giant Anthem
Hej

Funderar på att köpa en Giant Anthem. Är ganska lång 194. Ska man välja L 20 eller XL 22.

Någon med erfarenhet av Anthem?

/Danne

Storlek på Giant Anthem
Jag har en large och är 185. Den är perfekt för mig. Skulle tro att XL är din storlek. Jag är van sedan tidigare med små ramar, men denna känns inte stor för mig. Hörde med en kille han är 190 han hade large det var det var nästan på gränsen.
Fundera inte så mycket köp den idag. Det är en grymt skön cykel. Jag har aldrig haft något som är i närheten.

OLA

Storlek på Giant Anthem
Jsg kör sen i höstas en XL och är 196cm lång, funkar perfekt. Har även 180mm vevar på den. Tror att sadelstolpens instick spelar roll så du inte kan ha så hög stolpe. Känns bättre anpassad till min längd än vad Epicen i L jag hade innan.

Storlek på Giant Anthem
Samma här. Skitnöjd. 187/75 och kör en storlek L med ca 3 cm spacers och 110 mm stam med rakt 62 cm styre och med 100 mm R7 (lyfter fram lite mer än 80 som är vanligaste alternativet - men i AUS säljs dom med 100 mm).

För din längd skulle troligen XL vara perfekt och L troligen i minsta laget. Vet att Adam Craig kör en storlek L och han lär väl vara bara ca 180 cm, men L torde väl vara mest lagom om man är där kring 180, 182 till 190 ungefär.

Storlek på Giant Anthem
Hej

Funderar på att köpa en Giant anthem 2011. Är ca 183cm och benlängd ca86cm.

Vilken storlek passar bäst? Medium eller Large?

Storlek på Giant Anthem
lennerklint skrev:
-------------------------------------------------------
> Funderar på att köpa en Anthem X4 med 26".
>
> Är 170cm samt att benlängden är 77/78cm.
> Blir M för stor för mig då

Jag hade en Anthem (2009) i storlek M, mäter 1.73cm och 80cm i benlängd, det fungerade kanon så det borde det göra för dig med. Säljer även en Anthem X 29 på K&S om du är sugen på större hjul =)

Tillbaka
Topp