Storlek på Leatt skor

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
Storlek på Leatt skor
Nån som testat deras plattis skor å vet hur de är i storlek å grepp?
Screenshot_20210721-224213_Chrome.jpg

Storlek på Leatt skor
Jag har deras nya i clips modell och skulle säga dom är lite knepiga i storlek. Jag har 46 (29.5~cm) och gick på deras 47or (30cm) enligt tabell . Men dom är närmare 31cm . Så deras 45.5 hade nog suttit bättre för mig. Annars nöjd med dem men då clips och inte flatsen för min del.

Storlek på Leatt skor
fast det är högst irriterande med firmor som inte lever upp till korrekt mätvärde på innersulans längd. alltså det uppgivna cm-måttet, enligt japansk standard. och som står i nästan alla skor tillverkade i asien, inte att förväxla med fotens längd.

att de finns olika uppfattning om vad t ex 45 skall innebära har vi fått leva med länge, men x cm innersula, är för helvete just det.

ska det vara så svårt?

Storlek på Leatt skor
Det uppgivna cm-måttet är inte alltid den fysiska längden av insidan på skon, kan lika gärna vara vad tillverkaren anser att foten bör vara inkl socka och någon cm spelrum. Bör dock framgå i deras size guide.

Jag har returdata från några av Europas största återförsäljare och närmare 70% av alla skoreturer relaterade till storlek är pga för liten storlek, 15% är pga för stor.

True to size är extremt svårt och många gånger en anpassning efter marknad, kundgrupp och tillämpning.

Storlek på Leatt skor
japanska standarden gäller innersulans längd. lätt att förstå och gällande sedan långt tillbaka. lätt att mäta i den aktuella skon i samband med både produktion och internethandel.

det vore bra om diverse nykomplingar höll sig till denna etablerade standard istället för egna hitte-på

Storlek på Leatt skor
Jag har flera par Shimano och i dem så drar jag 43, och har nyligen köpt ett par Leatt clips-skor i 42, de känns ganska lika i storlek.
När jag tittar på skor normalt så börjar jag alltid med 42, det är "true to size" för mig.

Storlek på Leatt skor
Gick du upp 1 storlek eller hur gjorde du ? , Det jag va rädd för att 45.5 skulle va för små för mig så gick ju på 47 (46 på alla andra skor) och mina 47 är enorma utrymme i.

Tillbaka
Topp